Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Umowa na studium techniczne dla linii metra M3 na Pragę-Południe podpisana

infotram
20.12.2019 11:45
0 Komentarzy

Studium technicznedla linii metra M3 w pierwszym etapie obejmie Pragę-Południe. Zgodnie zzałożeniami podpisanej właśnie umowy w ciągu roku poznamy odpowiedzi nanajważniejsze pytania związane z przebiegiem i lokalizacją podziemnej kolei naodcinku Stadion Narodowy – Gocław.

Do przetargu na opracowanie studium technicznego dla IIIlinii metra przez Pragę-Południe zgłosiło się pięciu wykonawców. KomisjaPrzetargowa Metra Warszawskiego za najkorzystniejszą uznała ofertę Konsorcjum:Egis Poland Sp. z o.o. – Lider, „Transeko” Brzeziński, Dybicz, Szagala Sp.j.,Egis Rail S.A. O wyborze zwycięzcy w 58% zdecydowała cena, a także: doświadczenie koordynatora (18%),doświadczenie analityka ruchu (12%), doświadczenie planisty/urbanisty (6%) idoświadczenie projektanta w branży konstrukcyjno-budowlanej (6%).

Zadaniem wyłonionego wykonawcy będzie szczegółowa analizatrzech wariantów przebiegu I etapu budowy linii metra M3:

wariant I – przebieg na odcinku: stacja C14 „StadionNarodowy” – stacja E6 „Gocław”, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka– zgodnie z wytycznymi zawartymi w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st.Warszawy (SUiKZP);

wariant II – przebieg na odcinku: stacja C14 „StadionNarodowy” – stacja E5 „Gocław”, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka– zgodnie z koncepcją prezentowaną przez prezydenta Rafała Trzaskowskiego;

wariant III – przebieg na odcinku: stacja C14 „StadionNarodowy” – stacja Gocław, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka –zgodnie z koncepcją zaproponowaną przez autorów opracowania.

Już po trzech miesiącach Metro Warszawskie otrzyma wstępnyraport zawierający:

· wstępnąanalizę w zakresie przebiegu linii i lokalizacji stacji;

· informacje ootoczeniu planowanej trasy;

· uwarunkowaniatransportowe i techniczne;

· możliwościrealizacyjne;

· powiązaniastacji z innymi środkami komunikacji.

W ciągu 12 miesięcy powstanie pełne opracowanie, którezawierać będzie szczegółową analizę porównawczą z uwzględnieniem: kryteriówfunkcjonalno-przewozowych w tym wielkości przewozów, integracji różnychpodsystemów transportowych), przestrzennych (kolizje z zagospodarowaniem),środowiskowych (oddziaływanie na środowisko i warunki zamieszkania), a takżeekonomicznych.

Projektanci za swoją pracę otrzymają kwotę 1 906 500,00zł złbrutto.

Dzięki pozyskaniu studium technicznego możliwe będziepodjęcie kolejnych prac przygotowawczych do budowy linii metra M3. Na dalszychetapach wykonane zostaną m.in. badania geologiczne, opracowane studiumwykonalności, wykonane projekty koncepcyjne oraz budowlane dla inwestycji.


Komentarze