TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Umowa na Gammy we wtorek
InfoTram.pl - Opublikowano: 19.02.2017 23:46:50 17 komentarzy
Umowa na Gammy we wtorek (foto: Modertrans)

We wtorek, 21 lutego 2017 roku, MPK Poznań podpisze z Modertransem umowę na dostawę tramwajów Gamma.

Na razie o pojazdach tych wiemy niewiele. Istnieją one tak naprawdę tylko w specyfikacji przetargowej przewoźnika. Modertrans wyprodukował dotychczas tylko jeden niskopodłogowy wagon. Ale inny od tego, jaki zamówiło MPK. Faktu tego nie kryje sam przewoźnik. "To będą pojazdy z rodziny Gammy, ze 100 proc. niskiej podłogi, ale z innym układem wnętrza, z innym rozmieszczeniem siedzeń oraz z wózkami obrotowymi a nie sztywnymi, jak to było w modelu premierowym. Dzięki wózkom obrotowym mniej zużywają się zarówno szyny, jak i obręcze kół" ? wyjaśnił w styczniu br. prezes MPK Poznań Wojciech Tulibacki.

Od 21 lutego 2017 roku Modertrans będzie miał 30 miesięcy na dostarczenie wszystkich tramwajów. Ale nie tylko. Przetarg obejmował również dostawę niezbędnego do eksploatacji nowych pojazdów specjalistycznego wyposażenia zajezdni "Franowo" i "Głogowska", oprzyrządowania i narzędzi, pakietu naprawczego, przeprowadzenie szkolenia pracowników MPK Poznań w zakresie przeglądów, napraw, obsługi technicznej i eksploatacji dostarczonych tramwajów, a także dostarczenie dokumentacji niezbędnej do eksploatacji oraz napraw awaryjnych i powypadkowych.

Tak szybkie podpisanie umowy jest możliwe z uwagi na fakt, że od wyników przetargu nie odwołała się ani PESA, ani konsorcjum Solarisa i Stadlera. Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl w przetargu na zakup 50 tramwajów niskopodłogowych dla MPK Poznań złożono trzy oferty. Poza zwycięzcą, złożyły je także: konsorcjum spółek Stadler Polska i Solaris Bus&Coach, oraz spółka Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz. Założenia przetargu zakładały dostawę 30 pojazdów jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych z udziałem minimum 60 proc. niskiej podłogi. Najważniejszym kryterium była cena, ale ocenie podlegały również m.in. udział niskiej podłogi, pojemność tramwajów, czy szerokość przejścia wewnątrz pojazdu. Bydgoska spółka zaproponowała najniższą cenę ? 387 mln zł brutto, konsorcjum firm Stadler i Solaris chciało 462 mln zł. Wartość oferty spółki Modertrans Poznań wyniosła 397 mln zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Poznań
Modertrans
Poznań
Gamma
  • Flexity – 20.02.2017

    Życzę powodzenia w podpisaniu umowy 21 kwietnia 2017 roku :DA tak serio to coś data wam nie pykła.

  • AXC – 20.02.2017

    Ja życzę powodzenia by dostawy były terminowo i żeby tabor był niezawodny. Biorąc pod uwagę, że Modertrans nie ma doświadczenia w budowie tego typu konstrukcji wszyscy będą uważnie obserwować jak się sprawują. Gamma nawet nie wyjechała na testy!

  • obserwator tramwajowy – 20.02.2017

    "Istnieją one tak naprawdę tylko w specyfikacji przetargowej przewoźnika. Modertrans wyprodukował dotychczas tylko jeden niskopodłogowy wagon."Wyprodukował? Raczej poskręcał, bo póki co nie uruchomił, choć już od grudnia teoretycznie jeździ w testach w ruchu miejskim. Szykuje nam się casus Tramino do potęgi n-tej!

  • maciej12991 – 20.02.2017

    Czyż to nie Tulibacki twierdził, że od grudnia Gamma zacznie wozić pasażerów? Mamy koniec lutego i nadal te poukładane klocki gniją w zajezdni. I pomyśleć, że takich torów poznaniacy będą musieli znieść aż 50. Już im współczuję.

  • krakowiaczek – 20.02.2017

    Najważniejsze , że Poznań uchronił się - inaczej niż Kraków - od awaryjnych i nieterminowo dostarczanych produktów marki PESA !

  • JA – 20.02.2017

    Krakowiaczek, ty masz jakąś obsesję, że ci bombek jedynie słusznych nie kupili, czy co?

  • skElan – 20.02.2017

    krakowiaczek tylko krk ma problem z pesą dlaczego ? Bo Kraków bał się że straci dofinansowanie i szukał na gwałt dostawcy tylko pesa się tego podjęła. jeszcze bezczelnie miasto nałożyło karę na firmę za opóźnienie a dlaczego są takie awaryjne ? bo macie krzywe tory ot co ja byłem tak 2 razy i wolałem jeździć busami bo po tramwajach mnie zemdliło ....

  • MPKBiskupice – 20.02.2017

    skElan i JA .I dobrze że gnoi się Pese bo to tandeta . Dajmy Szanse Nevelo a złom Pesy z niknie z naszych miast . Mam nadzieje że Podkarpackie przejedzie się na kupnie gówna zwane ALF II

  • NM – 20.02.2017

    W tym momencie trudno podać przyczynę opóźnień eksploatacji liniowej pierwszej Gammy.Biorąc pod uwagę, że w zasadzie jest to całkiem odmienny wagon od zamawianych przez MPK Poznań, jego próbna eksploatacja nie ma większego znaczenia.Wiele wyjaśni się po dostarczeniu pierwszego wagonu z zamówionych, czyli Gammy na wózkach obrotowych..

  • esbek – 20.02.2017

    Trochę się obawiam o termin. Producent który nie ma jeszcze prototypu wagonu jaki ma dostarczyć, ograniczone możliwości produkcyjne i stosunkowo krótki (jak do wielkości zamówienia) czas dostaw. Ale zobaczymy co z tego wyjdzie. Za dwa i pół roku wszystko się wyjaśni.

  • NM – 20.02.2017

    Bardzo dużo się wyjaśni nawet wcześniej, do końca tego roku prawie wszystko powinno być jasne !

  • YburG – 20.02.2017

    Ten tzw. "tramwaj" Gamma to jedno wielkie nieporozumienie.

  • Jnusz – 20.02.2017

    Tak śmiga Hetmańskąwww.youtube.com/watch?v=vBDvPtbSd8k

  • www – 20.02.2017

    Zobaczymy co wyjdzie z Gammy. Oby nie było tak jak z Solarisem, który został wizualnie uproszczony. Obawiam się, że przód Gammy starym zwyczajem nie utrzyma się w wersji produkcyjnej, bo może być kosztowna w naprawach. Ale może tak nie będzie. Zobaczymy.

  • a2n – 21.02.2017

    Rynek tramwajowy w Polsce jest zdominowany przez produkty Pesy.Tylko w Poznaniu, Olsztynie, Grudziądzu i Gorzowie nie jeżdżą wagony bydgoskiego producenta.W Gorzowie w najbliższym czasie też się pojawią, Poznań raczej definitywnie zrezygnował z produktów Solarisa, a teraz dużą niewiadomą może być przetarg warszawski.W Grudziądzu chyba także pojawią się wagony Pesy.Podpisanie umowy z Modertransem poszerzy zróżnicowanie taboru eksploatowanego w kraju.

  • ja – 21.02.2017

    Moderus Gamma cofa na zajezdni Franowo w Poznaniu https://www.youtube.com/watch?v=I0cnSvFJ_wg

  • K – 21.02.2017

    No to jest faktycznie wydarzenie. Że cofa. Darmowa reklama własnego profilu którego nikt nie ogląda?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....