TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Umowa na budowę linii tramwajowej do Górki Narodowej podpisana
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 22.05.2017 12:31:10 9 komentarzy
Umowa na budowę linii tramwajowej do Górki Narodowej podpisana

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu podpisał w poniedziałek umowę na wykonanie linii tramwajowej na północy Krakowa z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej o wartości ponad 326 mln zł. Inwestycja ma być gotowa w grudniu 2020 r.

Jest to jedna z największych inwestycji, które miasto zamierza zrealizować w najbliższych latach, coś na co oczekiwali szczególnie mieszkańcy tych terenów, bo były one do tej pory fatalnie skomunikowane - powiedział prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, zaznaczając, że obecnie władze miasta kładą nacisk na poprawę dostępności komunikacyjnej północnych części Krakowa.

Jak podkreślił prezydent, inwestycja wzbudzała wiele emocji, dlatego jej realizację poprzedziły szerokie konsultacje społeczne, a większość postulatów przedstawionych przez mieszkańców została uwzględniona w zakresie zadania.

Na wykonawcę inwestycji, która będzie realizowana w systemie "zaprojektuj i zbuduj" wybrano w przetargu konsorcjum Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor i Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych Tor-Krak.

Zadaniem konsorcjum będzie wykonanie projektu inwestycji, uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych, budowa nowego odcinka linii tramwajowej wraz z układem drogowym oraz przeprowadzenie prób i testów na wybudowanej infrastrukturze. Według zapowiedzi przedstawicieli konsorcjum, prace budowlane powinny się rozpocząć pod koniec lata 2018 r. i zakończyć w grudniu 2020 r.

Pięciokilometrowa trasa poprowadzi przez osiedla Krowodrza Górka, Prądnik Biały i ul. Pachońskiego do Górki Narodowej. Inwestycja obejmuje m.in. budowę i rozbudowę torowiska tramwajowego wraz z budową przystanków tramwajowych, peronów i zatok autobusowych oraz budowę sieci trakcyjnej.

W zakres prac wchodzi także przebudowa pętli tramwajowo-autobusowej Krowodrza Górka, budowa pętli tramwajowo-autobusowej Górka Narodowa, a także budowa trzech parkingów w systemie Park&Ride: w rejonie pętli tramwajowej Krowodrza Górka, przy skrzyżowaniu z ul. Pachońskiego oraz przy pętli końcowej Górka Narodowa.

W ramach zadania przebudowane zostaną ulice Pachońskiego, Siewna, Bociana oraz powstanie nowy odcinek drogi na osiedlu Górka Narodowa - od projektowanego skrzyżowania z ul. Banacha do al. 29 Listopada.

Inwestycja ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 w wysokości ponad 151 mln zł. Dokumentacja aplikacyjna jest aktualnie w trakcie oceny w Centrum Unijnych Projektów Transportowych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
budowa
ZIKiT Kraków
  • krakus – 22.05.2017

    16 miesięcy na przygotowanie planów i pozwoleń to jakieś żarty

  • max – 22.05.2017

    A co z tramwajem na Azory miały być równo budowane

  • krakowiaczek – 22.05.2017

    Ale tempo iście szalone !!

  • kolejFAN – 22.05.2017

    Czy ta nowa linia będzie częścią przedłużonego szybkiego tramwaju w Krakowie i czy pojadą nią PESY ?

  • n2m – 22.05.2017

    Jeśli ten fragment sieci będzie gotowy w grudniu 2020 roku, czyli po ponad pięciu latach od uruchomienia estakady w Plaszowie to tempo jest wspaniałe a słowo porażka to najdelikatniejsze określenie na starania władz Krakowa o rozwój komunikacji tramwajowej w mieście.

  • www – 22.05.2017

    "Zaprojektuj i zbuduj" nie jest dobrym rozwiązaniem, bo projektant i budowniczy patrzą przez pryzmat interesu wykonawcy, a nie zlecającego. Bardzo dobry zły przykład to południowa obwodnica Warszawa, gdzie jedna z firm zamiast budować tunel pod torami chciała machnąć wiadukt gigant nad torami. Były protesty, ale nawet nie wiem na czym w końcu sprawa stanęła. Mało prawdopodobne, że zrobią tak jak miało być.Firma, która wygrywa (przeważnie ceną) szuka oszczędności gdzie może. Co jak co, ale podmioty zlecające budowę powinny się jednak wysilić i oddzielnie zaprojektować to co chcą zbudować, a później zlecić budowę zgodnie z projektem. Czy będzie drożej? Niekoniecznie, ale za to może być bardziej funkcjonalnie i z korzyścią dla wyglądu otoczenia.Oj drogowcy potrafią wcisnąć beton gdzie się tylko da, oj potrafią. Zielenina? Jaka zielenina? I tak jak coś posadzą prawie zawsze uschnie. Takiego jakoś pecha prawie zawsze mają. Ot taki pech "zaprojektuj i zbuduj". Ważne, że droga miała być to jest. A że brzydka, to co z tego? Co może z nowymi liniami tramwajowymi też tak nie jest? Im więcej słupów i więcej kabli w powietrzu tym lepiej. A po co stosować nowocześniejsze rozwiązania?

  • AXC – 22.05.2017

    @www W stolicy na odcinku Warbudu ostatecznie ten wiadukt nie przeszedł i firma kalkulowała ofertę licząc że nie będzie tunelu a tu klops i będą musieli dołożyć do zlecenia.Pamietaj, że czasami ZiZ ma plusy bo przy zwykłym projektowaniu firma ma w nosie ile realizacja będzie kosztować bo to i tak nie oni będą robić.Czasami zaoszczędzi się złotówkę na.projektowaniu a trzeba później wydać kilkaset na budowę bo projektant zaszalal bo wybrano najtańszą ofertę w przetargu na projekt i to się mści.Nie jest tak zawsze,ale można wyciągnąć i minusy osobnej realizacji. Może dożyjemy budowy w PPP to będą koszty nie tylko projektu,budowy ale i eksploatacji w ciągu np.30lat oraz odsetek co łącznie pokaże koszt inwestycji,ale pomoże wybrać lepsza ofertę.

  • WK – 23.05.2017

    @n2m@ Nie martw się, w Poznaniu jest identycznie. Piętnaście lat mówi się o tramwaju na Naramowice, a nie wbito dotąd nawet pół łopaty. Powstają plany, szkice, wizualizacje i nic poza tym. Już chyba zapomniano o planach trasy do stacji Poznań Wschód, a przy organizowaniu Poznańskiej Kolei Metropolitalnej aż się prosi o takie połączenie tramwajowe. O innych trasach nie wspominając. ;-)

  • Tomek – 24.05.2017

    @kolejFAN,tak, to przedłużenie KST (de facto będącego szybkim tylko z nazwy). O taborze jaki będzie obsługiwał Górkę Narodową się nie wypowiem bo to zbyt odległa perspektywa czasowa. Jest jednak duże prawdopodobieństwo, że m. in. linia 50 obsługiwana Krakowiakami docelowo będzie wydłużona do Górki Narodowej@n2m,rozbawię Ciebie jeszcze bardziej. Co powiesz na to, że o tramwaju na Górkę Narodową mówi się od lat 80, kiedy to uruchomiono tramwaj na Krowodrzę (w 84')? Od samego początku Krowodrza Górka miała być pętlą "przelotową"/awaryjną (coś na kształt pętli na Wieczystej, Prokocimiu czy też Dworcu Towarowym) a tramwaje docelowo miały kończyć bieg właśnie na Górce Narodowej. Jeszcze przed remontem torów na początku XXI wieku, w stronę Górki Narodowej odchodził fragment torów, które jak wspomniałem miały stanowić przedłużenie obecnie istniejącej sieci tramwajowej w kierunku ww. osiedla. Mijają lata a tramwaju na Górkę Narodową jak nie było tak nie ma... Może się w końcu jednak ludzie do tego 2020 doczekają (oby), bo w rejonach Górki Narodowej jest gorzej niż dramat jeżeli chodzi o zbiorkom.Co zaś się tyczy tempa prac to ironizując - jest ono iście zabójcze :) Chińczycy mogą się od nas uczyć :) A już całkiem poważnie, to sam już nie wiem czy się śmiać czy płakać jak czytam o czasie realizacji ww. inwestycji mają jednocześnie świadomość jak wiele projekty infrastrukturalne robi się choćby i w Chinach i ile czasu im to zajmuje. Pozdrawiam.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....