TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Układ napędowy tramwaju Škoda 16T
Jacek Pudło - Opublikowano: 01.05.2012 07:26:09 2 komentarze
Układ napędowy tramwaju Škoda 16T

W 2005 roku podpisano we Wrocławiu umowy na dostawę 17 tramwajów Skoda 16T. Pojazdy dostarczono w latach 2006-2007. Są 5-członowe, częściowo niskopodłogowe, z udziałem niskiej podłogi na poziomie 65%. Tramwaj osadzono na 3 wózkach, z których 2 skrajne są napędzane.

Napęd stanowią asynchroniczne, trójfazowe silniki prądu przemiennego. Falowniki zrealizowano w technologii IGBT, a sterowanie jest prowadzone mikroprocesorowo. Urządzenie zawiera obwody ochronne i pomiarowe, dławik i filtr sieciowy. Na wejściu umieszczono stycznik liniowy. Falownik umożliwia zwrot energii hamowania do sieci trakcyjnej. W wypadku zbyt wysokiego napięcia w sieci, energia jest kierowana dla potrzeb urządzeń pomocniczych tramwaju, a w części nadmiarowej –wytracana w oporniku hamowania.

Przetwornica posiada obwód wejściowy, falownik główny, transformator separacyjny i obwód wyjściowy. Urządzenie posiada własny stycznik, filtr wejściowy i bezpiecznik. Falownik główny przetwornicy podzielono na 2 części, z których każda zasila grupę urządzeń pomocniczych, do których należą: wentylatory falowników trakcyjnych, ogrzewanie, klimatyzacja, wentylatory przestrzeni pasażerskiej. W wypadku awarii jednej części, zasilanie zapewnia druga. Przetwornicę wyposażono też w autotransformator.

Główna jednostka sterująca napędu zbiera informacje z indywidualnych czujników oraz sygnały zadawane przez motorniczego i na tej podstawie wysyła polecenia do falowników i układu hamulcowego. System posiada funkcje diagnostyczne. Komunikację pomiędzy urządzeniami zapewnia szyna danych CAN.

Podstawowy hamulec tramwaju to elektrodynamiczny hamulec rekuperacyjny. Hamowanie realizowane jest poprzez silniki trakcyjne pod kontrolą falowników. Wózki wyposażono w hamulce tarczowe oraz elektromagnetyczne hamulce szynowe. Hamulce tarczowe są wykorzystywane przy hamowaniu z niskiej prędkości i jako hamulce postojowe.

Konstrukcja wózka ma kształt litery H i jest konstrukcją spawaną z blachy stalowej. Na środku ramy, po stronach zewnętrznych, umieszczono wsporniki poduszek zawieszenia. Silniki zamocowane są do ramy wózka i położone równolegle do osi. Osie wózków napędowych są pełne, a na ich środku zastosowano dodatkową tarczę hamulcową. Drugi stopień odsprężynowania stanowią sprężyny stalowe wspomagane elementami gumowymi i siłownikami hydraulicznymi. Silniki Skoda 12 MLU 3496 k/4 posiadają moc 95 kW. W wózkach napędowych znalazły się 2 silniki –każdy napędza jedną oś. Maksymalna siła pociągowa to 400 kN.

Zdjęcia tramwajów Skoda 16T w serwisie phototrans.eu

Wnętrze tramwaju w serwisie phototrans.eu –widoczne ustawione bokiem siedzenia ponad wózkami napędowymi

Wózek napędowy tramwaju –widok od zewnątrz

Wózek napędowy tramwaju –widok od spodu

Prospekt tramwaju (j. angielski i czeski)

Katalog z opisem tramwaju (j. angielski i czeski)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Škoda 16T
Škoda
Wrocław
  • MarekP – 02.05.2012

    Poprawcie linki do artykułu, bo żaden nie działa

  • sphinx – 03.05.2012

    Maksymalna siła pociągowa to 400 kN? Matko bosko, toż nawet Dragon wyciąga marne 375kN...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....