TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Udany rekordowy rok Alstomu
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 06.02.2013 11:28:47 8 komentarzy
Udany rekordowy rok Alstomu

2012 rok był rekordowym pod względem wyprodukowanych we Francji przez Alstom Transport tramwajów z rodziny Citadis. Powstało ich aż 270. Wagony zostały dostarczone do aglomeracji Algierskiej, Brestu, Casablanki, Dijon (linie 1 i 2), Le Havre, Lyon, Montpellier (linie 3 i 4), Orleanu (linia B), Rotterdamu, Rouen, Tunisu, a także do obsługi linii T2 i T3, obsługiwanych przez STIF i RATP. Rok 2012 był również rekordowy pod względem czasu produkcji Citadisów. Średnio co 18 godzin jeden wagon zjeżdżał z taśm produkcyjnych Alstomu. W trakcie realizacji są kolejne citadisowskie projekty. Producent realizuje zamówienia dla odbiorców francuskich - Aubagne, Bordeaux (etap 3), Le Mans, Nicei, Tuluzy, Tours, Valenciennes oraz do obsługi linii T7 i T8 for w sieci STIF i RATP, a także innych, na całym świecie: w Dubaju, Nottingham czy Tunisie. Wszystkie te inwestycje są realizowane, jak chwali się producent, w celu poprawy jakości transportu zbiorowego w poszczególnych miastach czy regionach.

Ale Alstom to przecież nie tylko wagony. I tak na przykład zasilanie APS umożliwia pozbycie się sieci trakcyjnej, celem zachowania historycznego charakteru miasta, z jednoczesnym wprowadzeniem ruchu tramwajowego. System Appitrack, z którego korzystają Algier, Jerozolima, Nottingham, Orlean czy Tuluza, umożliwia zmniejszenie, z 18 w przypadku tradycyjnego sposobu, do 6 miesięcy, okresu układania torowiska. Wpływa także pozytywnie na poziom hałasu generowany przez tramwaje. Wreszcie w 2012 roku Alstom pokazał Citadis Compact, który jest propozycją dla średnich miast. Pierwszym operatorem, który będzie eksploatował takie wagony jest Communautéd’Agglomération du Pays d’Aubagne. W 2014 roku ruszy pierwsza linia tramwajowa, o długości 3 km, na której zostanie zlokalizowanych 5 przystanków.

Dotychczas Alstom sprzedał 1600 Citadisów, które kursują w 40 miastach na całym świecie. 820 z nich jeździ w 20 miastach we Francji. Łącznie tramwaje te przewiozły już 4,8 mld pasażerów i przejechały ponad 400 mln kilometrów.          
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Alstom
Citadis
  • ISG – 07.02.2013

    To chyba lekkie nadużycie, nazywać położony w Normandii Brest swojskim "Brześciem". Poza tym, system Alimentation par Sol skraca się jako APS, nie ASP. Odnośnie systemu Appitrack, chyba nie zawsze i nie w każdym przypadku budowa trwa równo 6 miesięcy (18 w technologii tradycyjnej - której?), ale pewnie zależy od łącznej długości toru i stopnia jego skomplikowania. Ale przynajmniej zdjęcia ładne.

  • – 08.02.2013

    Rekomenduj luksus

  • – 08.02.2013

    Tak rekomenduj

  • Jaruzel – 10.02.2013

    To ważny temat! Do wszystkich rankingów obecnych na stronach INFOTRANS koniecznie należy dodać listę największych na świecie producentów wagonów tramwajowych! W takim rankingu "NASI" mieliby duże szanse - zapotrzebowanie na nowe jednostki w Europie Środkowej systematycznie rośnie... Citadis Alstom to bardzo liczna "rodzina": obejmuje serie 200 i 400 - zupełnie różne! Gdyby zawęzić pojęcie "rodziny", to być może już dziś okazałoby się, że najliczniej produkowaną serią na świecie jest PESA SWING !

  • jatal – 11.02.2013

    Nawet najwieksze zawężenie pojecia "rodziny" (no chyba że do koloru ;)) nie pomoże w uznaniu Swinga za najliczniejszą rodzinę. ===== Citadisy to w sumie cztery typy tramwajów x01, x02, x03 oraz x04 (gdzie x zależy od długości). Najliczniej wyprodukowany typ x02 (czyli odpowiednik Swinga) stanowi zdecydowaną większość z tych 1600 sztuk (90%), a z tego około 70-75% to typ "302" czyli pięcioczłonowce.

  • Jaruzel – 19.02.2013

    Jatal: jeszcze wszystko przed Nami! Odnosiłem się do wyników z roku kalendarzowego, nie do liczby wszystkich wyprodukowanych jednostek z "RODZINY" Citadis. Nadal mam podejrzenia co do tego, że Swing mógł być najliczniej produkowanym tramwajem w ubiegłym roku. Jeśli jeszcze nie był, to będzie, jeżeli PESA umocni swoją pozycję na tramwajowych rynkach Rumunii i Ukrainy! Już wkrótce zapotrzebowanie na nowe wozy wymienionych rynków może być równie duże, jak w Polsce! PESA mogłaby wtedy produkować trzy razy więcej tramwai niż obecnie. Pobicie rekordów ustanowionych przez żabojadów byłoby tylko formalnością! To dobrze, że przypomniałeś o składzie "RODZINY" Citadis! Nie pamiętałem, że jest aż tak liczna... Ale, najogólniej, popierasz postulat regularnego robienia takiego rankingu?

  • jatal. – 02.03.2013

    O rankingu pisałem pod "Gdańskiem" z 16 lutego. ===== Jednorazowa umowa dla Pesy jeszcze nic nie oznacza w długofalowej perspektywie. Nie oczekiwałbym bierności "wielkiej trójki" w odstępowaniu wschodnich rynków Pesie. Pesa już raz przegrała próby wejścia na Ukrainę i Kazachstan. Łatwo więc nie będzie ale pewnie trochę ugryzie tego ciastka.

  • Jaruzel – 02.03.2013

    Być może dobrym prognostykiem jest nowy kontrakt na 38 trolejbusów dla Lublina. Widać, że współpraca "bratnich narodów" się rozwija. Złośliwi będą to nazywali: Trolejbusy Marki "Kołchoz", ale teraz ukraiński rynek musi jeszcze szerzej otworzyć się na polski tabor. Podkreślam raz jeszcze, że wymieniłem Ukrainę i Rumunię. Największe koncerny ze wszystkich sił chcą wejść na rynek rosyjski i, ewentualnie, bogatych krajów, takich jak Kazachstan. Lekceważą mniej zamożne rynki - w szczególności te dwa. Może właśnie na tym się przejadą, bo na największych rynkach jest też największa konkurencja. Czy z tymi tramwajami do Kazachstanu to nie jest tak, że Alstom wygrał kontrakt na budowę nowej linii w Astanie, a kontrakty dla mniejszych miast są ciągle nierozstrzygnięte? Na tym portalu jakoś mało się o tym pisze... W ostatnich latach byliśmy świadkami pierwszych w historii, chyba, kontraktów na eksport polskich tramwajów, ale nie było nawet mowy o kontrakcie zagranicznym na budowę nowej linii. Największą słabością Pesy jest brak współpracy z firmami budowlanymi - budowniczymi torów i sieci. To dlatego, jak dotąd, wielkie kontrakty, np. w Dubaju, zgarnia światowa konkurencja! Gdyby była taka współpraca, to za plecami Alstom'u i innych wiele by się działo. Arabowie i Amerykanie połapaliby się, kto oferuje tańsze usługi. Wchodzenie na wschód, zachód i południe musi się udać!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....