TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Udany rekordowy rok Alstomu
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 06.02.2013 11:28:47 8 komentarzy
Udany rekordowy rok Alstomu

2012 rok był rekordowym pod względem wyprodukowanych we Francji przez Alstom Transport tramwajów z rodziny Citadis. Powstało ich aż 270. Wagony zostały dostarczone do aglomeracji Algierskiej, Brestu, Casablanki, Dijon (linie 1 i 2), Le Havre, Lyon, Montpellier (linie 3 i 4), Orleanu (linia B), Rotterdamu, Rouen, Tunisu, a także do obsługi linii T2 i T3, obsługiwanych przez STIF i RATP. Rok 2012 był również rekordowy pod względem czasu produkcji Citadisów. Średnio co 18 godzin jeden wagon zjeżdżał z taśm produkcyjnych Alstomu. W trakcie realizacji są kolejne citadisowskie projekty. Producent realizuje zamówienia dla odbiorców francuskich - Aubagne, Bordeaux (etap 3), Le Mans, Nicei, Tuluzy, Tours, Valenciennes oraz do obsługi linii T7 i T8 for w sieci STIF i RATP, a także innych, na całym świecie: w Dubaju, Nottingham czy Tunisie. Wszystkie te inwestycje są realizowane, jak chwali się producent, w celu poprawy jakości transportu zbiorowego w poszczególnych miastach czy regionach.

Ale Alstom to przecież nie tylko wagony. I tak na przykład zasilanie APS umożliwia pozbycie się sieci trakcyjnej, celem zachowania historycznego charakteru miasta, z jednoczesnym wprowadzeniem ruchu tramwajowego. System Appitrack, z którego korzystają Algier, Jerozolima, Nottingham, Orlean czy Tuluza, umożliwia zmniejszenie, z 18 w przypadku tradycyjnego sposobu, do 6 miesięcy, okresu układania torowiska. Wpływa także pozytywnie na poziom hałasu generowany przez tramwaje. Wreszcie w 2012 roku Alstom pokazał Citadis Compact, który jest propozycją dla średnich miast. Pierwszym operatorem, który będzie eksploatował takie wagony jest Communautéd’Agglomération du Pays d’Aubagne. W 2014 roku ruszy pierwsza linia tramwajowa, o długości 3 km, na której zostanie zlokalizowanych 5 przystanków.

Dotychczas Alstom sprzedał 1600 Citadisów, które kursują w 40 miastach na całym świecie. 820 z nich jeździ w 20 miastach we Francji. Łącznie tramwaje te przewiozły już 4,8 mld pasażerów i przejechały ponad 400 mln kilometrów.          
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Alstom
Citadis
  • ISG – 07.02.2013

    To chyba lekkie nadużycie, nazywać położony w Normandii Brest swojskim "Brześciem". Poza tym, system Alimentation par Sol skraca się jako APS, nie ASP. Odnośnie systemu Appitrack, chyba nie zawsze i nie w każdym przypadku budowa trwa równo 6 miesięcy (18 w technologii tradycyjnej - której?), ale pewnie zależy od łącznej długości toru i stopnia jego skomplikowania. Ale przynajmniej zdjęcia ładne.

  • – 08.02.2013

    Rekomenduj luksus

  • – 08.02.2013

    Tak rekomenduj

  • Jaruzel – 10.02.2013

    To ważny temat! Do wszystkich rankingów obecnych na stronach INFOTRANS koniecznie należy dodać listę największych na świecie producentów wagonów tramwajowych! W takim rankingu "NASI" mieliby duże szanse - zapotrzebowanie na nowe jednostki w Europie Środkowej systematycznie rośnie... Citadis Alstom to bardzo liczna "rodzina": obejmuje serie 200 i 400 - zupełnie różne! Gdyby zawęzić pojęcie "rodziny", to być może już dziś okazałoby się, że najliczniej produkowaną serią na świecie jest PESA SWING !

  • jatal – 11.02.2013

    Nawet najwieksze zawężenie pojecia "rodziny" (no chyba że do koloru ;)) nie pomoże w uznaniu Swinga za najliczniejszą rodzinę. ===== Citadisy to w sumie cztery typy tramwajów x01, x02, x03 oraz x04 (gdzie x zależy od długości). Najliczniej wyprodukowany typ x02 (czyli odpowiednik Swinga) stanowi zdecydowaną większość z tych 1600 sztuk (90%), a z tego około 70-75% to typ "302" czyli pięcioczłonowce.

  • Jaruzel – 19.02.2013

    Jatal: jeszcze wszystko przed Nami! Odnosiłem się do wyników z roku kalendarzowego, nie do liczby wszystkich wyprodukowanych jednostek z "RODZINY" Citadis. Nadal mam podejrzenia co do tego, że Swing mógł być najliczniej produkowanym tramwajem w ubiegłym roku. Jeśli jeszcze nie był, to będzie, jeżeli PESA umocni swoją pozycję na tramwajowych rynkach Rumunii i Ukrainy! Już wkrótce zapotrzebowanie na nowe wozy wymienionych rynków może być równie duże, jak w Polsce! PESA mogłaby wtedy produkować trzy razy więcej tramwai niż obecnie. Pobicie rekordów ustanowionych przez żabojadów byłoby tylko formalnością! To dobrze, że przypomniałeś o składzie "RODZINY" Citadis! Nie pamiętałem, że jest aż tak liczna... Ale, najogólniej, popierasz postulat regularnego robienia takiego rankingu?

  • jatal. – 02.03.2013

    O rankingu pisałem pod "Gdańskiem" z 16 lutego. ===== Jednorazowa umowa dla Pesy jeszcze nic nie oznacza w długofalowej perspektywie. Nie oczekiwałbym bierności "wielkiej trójki" w odstępowaniu wschodnich rynków Pesie. Pesa już raz przegrała próby wejścia na Ukrainę i Kazachstan. Łatwo więc nie będzie ale pewnie trochę ugryzie tego ciastka.

  • Jaruzel – 02.03.2013

    Być może dobrym prognostykiem jest nowy kontrakt na 38 trolejbusów dla Lublina. Widać, że współpraca "bratnich narodów" się rozwija. Złośliwi będą to nazywali: Trolejbusy Marki "Kołchoz", ale teraz ukraiński rynek musi jeszcze szerzej otworzyć się na polski tabor. Podkreślam raz jeszcze, że wymieniłem Ukrainę i Rumunię. Największe koncerny ze wszystkich sił chcą wejść na rynek rosyjski i, ewentualnie, bogatych krajów, takich jak Kazachstan. Lekceważą mniej zamożne rynki - w szczególności te dwa. Może właśnie na tym się przejadą, bo na największych rynkach jest też największa konkurencja. Czy z tymi tramwajami do Kazachstanu to nie jest tak, że Alstom wygrał kontrakt na budowę nowej linii w Astanie, a kontrakty dla mniejszych miast są ciągle nierozstrzygnięte? Na tym portalu jakoś mało się o tym pisze... W ostatnich latach byliśmy świadkami pierwszych w historii, chyba, kontraktów na eksport polskich tramwajów, ale nie było nawet mowy o kontrakcie zagranicznym na budowę nowej linii. Największą słabością Pesy jest brak współpracy z firmami budowlanymi - budowniczymi torów i sieci. To dlatego, jak dotąd, wielkie kontrakty, np. w Dubaju, zgarnia światowa konkurencja! Gdyby była taka współpraca, to za plecami Alstom'u i innych wiele by się działo. Arabowie i Amerykanie połapaliby się, kto oferuje tańsze usługi. Wchodzenie na wschód, zachód i południe musi się udać!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....