TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tylko PESA chce dostarczyć dwukierunkowe tramwaje dla Torunia
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 10.02.2015 15:26:05 13 komentarzy
Tylko PESA chce dostarczyć dwukierunkowe tramwaje dla Torunia

Ostatecznie tylko PESA złożyła ofertę w przetargu na dostawę czterech dwukierunkowych wagonów dla MZK Toruń. Z rywalizacji wycofał się Solaris. Firma z Bydgoszczy zaproponowała kwotę 38 019 576, 75 zł brutto. Otwarcie ofert było wielokrotnie przekładane, wreszcie udało się. Oferta złożona przez PESĘ jest jednak wyższa niż planował przewoźnik. Co teraz? Nad ofertą pochyli się komisja przetargowa. Umowa ma zostać zawarta w ciągu 60 dni. Dostawy wszystkich tramwajów powinny zakończyć się do 30 września 2015 roku. Zamówienie obejmuje też dostawę specjalistycznego wyposażenia obsługowego, pakietu eksploatacyjno ?naprawczego z opcją zakupu dodatkowych maksymalnie 2 sztuk taboru w ramach projektu pn. ?Integracja systemu transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu ?BiT-City?. Tramwaje mają być pięcioczłonowe, o długości od 28 do 32 m. W ramach zaoferowanej ceny kontraktowej wykonawca zapewnić ma także przeglądy serwisowe (usługi i robocizna) w zakresie określonym w książce przeglądów gwarancyjnych przekazanego taboru oraz w pisemnych zaleceniach odnośnie przeglądów i konserwacji dostarczonego taboru w okresie obowiązywania gwarancji udzielonej zamawiającemu. Przetarg ogłoszono w listopadzie 2014 roku. Z uwagi na pytania, było ich ponad 100, termin otwarcia ofert przesuwano czterokrotnie.   


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
MZK Toruń
przetarg
  • Ł. M. P. P. – 10.02.2015

    Cóż, można dyskutować nad przetargiem, natomiast niewątpliwie szczególnie w mniejszych miastach unifikacja taboru jest bardzo korzystna. Ciekawe, ile kosztują "opcje". Ponieważ ofertą są objęte jeszcze inne rzeczy, więc raczej nie wystarczy podzielić ceny przez cztery. Zresztą już piątka na końcu oznacza niepodzielność.

  • as – 10.02.2015

    Szkoda że solaris odpuścił.

  • yyy – 10.02.2015

    Ale cena ....prawie 10ml za sztukę. ..masakra. .co to znaczy brak konkurencji....szkoda ze newag tak daje ciała w tramwajach bo moglibyśmy ceny o 30% niższe zobaczyć

  • tramwajarz – 10.02.2015

    Przecież wiadomo, że w Toruniu musi wygrać PESA. W poprzednim przetargu też wygrała choć tylko kolesiostwem. Więc poco wydawać kasę na wadium ?

  • Combino – 11.02.2015

    @tramwajarz: Cena za silniki,falowniki,i całą resztę będzie podobna,bo większość producentów ściąga te części; zostaje robocizna,za którą kasa ZOSTANIE W REGIONIE i zostanie wydana w regionie.Rozumiesz tę drobną różnicę?Nie "gdzieś tam",tylko w Waszym województwie,dzięki czemu zostanie utrzymanych niemało miejsc pracy w tymże WASZYM województwie,co pośrednio też odczujesz.

  • to ja – 11.02.2015

    @Combino to samo chciałem napisać :)

  • lokotus – 11.02.2015

    Jak dla mnie jak najbardziej pozytywna informacja. Dostarczone do Torunia Swingi przez Pese są bardzo dobre.

  • Caruso – 11.02.2015

    To co robi PESA z decydentami kupującymi tramwaje to kompletna przeginka. Inni (producenci taboru) też to robią, więc siedzą cicho i nie protestują. CBA się nie zainteresuje bo PESA to pieszczoch władzy (jakakolwiek była, jest i będzie) i tak można robić wałki. Sam termin dostawy, normalnie (jak się zaczyna projekt po podpisaniu umowy) nie do zrealizowania. Ale Polak (z PESY) potrafi. ALSTOM, szczególnie w Ameryce Południowej, też potrafił. Teraz ma zapłacić ogromne kary "za aktywny marketing"

  • – 11.02.2015

    @Caruso Pesa produkuje tramwaje seryjnie. I w czym tkwi problem? Są najdrożsi? Mają monopol? No nie, bo wygrywają w uczciwych przetargach. Porównanie do Alstomu jest nietrafione, bo ich produkty przeważnie były przepłacane i teraz wiemy dlaczego wygrywali. Kiedyś konkurencja na świecie prawie nie istniała i niektóre firmy dyktowały wysokie ceny. Teraz tramwaje produkuje się seryjnie, a liczba producentów zdecydowanie wzrosła. Firmy budujące tramwaje korzystają z części opracowywanych i produkowanych przez wyspecjalizowane firmy. Dlatego produkt nie tworzy się od podstaw w całości, a faktycznie wykorzystuje podstawowe elementy dostępne na rynku. Obrażanie jakiejś firmy, bo jej się nie lubi nie jest do tego podstawą. Jak się oskarża to trzeba mieć dowody. Pesa to pieszczoch władz Rosji, bo dostarczają tramy do Moskwy? Co to za myślenie?

  • Caruso – 12.02.2015

    Naiwny obrońco PESY. Dowody to by się znalazły. Ale próbuj się kopać z koniem. Zostaniesz stratowany. Seryjnie to można produkować określony, sprawdzony typ tramwaju dla konkretnego klienta. Dzisiaj, każdy ma swoje wymagania. Jak masz możliwości, sprawdź jaki jest cykl i czas dostawy podstawowych komponentów, typu: zestaw kołowy, napęd główny (falowniki), silniki z przekładniami, drzwi, przeguby, HVAC itd., przyjmując pełny cykl dostawy: podpisanie umowy na tramwaj, przygotowanie specyfikacji technicznej na podzespoły, akcja zebrania ofert, oceny ofert, wybór oferty, negocjacje cenowe i na końcu czas dostawy. Ile czasu potrzeba, żeby wykonać badania walidacyjne (w ruchu) - naprężenia w konstrukcji, właściwości dynamiki jazdy tramwaju, oddziaływanie dynamiki na pasażera i motorniczego (drgania, hałas, temperatury). To, że poskładasz samochód z elementów sprawdzonych w innych typach aut nie oznacza, że taki składak będzie dobrym autem do sprzedaży po sprawdzeniu tylko, że jeździ. Co do Moskwy, po zweryfikowaniu pierwszego przetargu przez odpowiednie instytucje w Moskwie (!), gdzie wygrał ALSTOM, anulowano przetarg. Kolejny wygrał Bombardier. Czas uciekał i Bombardier wycofał się z kontraktu stwierdzając, że nie jest w stanie rzetelnie wywiązać się z wymagań, z czego skorzystała PESA. Mołodiec! ALSTOM, Bombardier - firmy światowe zachodnie - ścigają się w coraz to wymyślniejszych własnych i europejskich wymaganiach. Nauczenie jakichś głupich procedur jakościowych kooperanta zza Uralu! A po co. Jeśli jakiś klient tego nie wymaga (bo często nie ma o nich pojęcia) a jest się jeszcze 4 razy tańszym, to się jedzie po niezbędnym minimum. Co by Putin powiedział (zrobił), gdyby zapowiadany nowy tramwaj nie pojawił się w Moskwie!

  • – 12.02.2015

    @Caruso Lepiej znajdź dowody albo przestań pisać głupoty. Bezpodstawne szkalowanie kogokolwiek podlega karze. Przystopuj i daj na luz. A jak masz dowody jesteś zobowiązany zgłosić przestępstwo. Ukrywanie dowodów też podlega karze. To o czym piszesz w zakresie projektowania jest nie do końca stanem aktualnym. Żaden rozsądny przedsiębiorca nie składa oferty, a później jak wygra martwi się jak zrealizować kontrakt. To jest prosta droga do bankructwa. Tak robiły u nas firmy budowlany i wyszły na tym jak wszyscy wiedzą - ktoś myślał, że po staremu da się napompować cenę później, ale to nie te czasy. Przy produkcji taboru każda firma musi mieć kalkulację z zyskiem zanim złoży ofertę. Parę lat temu faktycznie projektowało się produkt od podstaw po podpisaniu umowy i dlatego trwało to długo. Teraz jest konkurencja i duże firmy zaczynają przegrywać tam gdzie na siłę nie ustawia się przetargów pod wielkich. W Europie jest parę firm, które są szybkie i potrafią dostarczyć gotowy produkt szybko. Wielkim z kolei zdarzają się duże wpadki mimo bardzo długiego okresu realizacji zamówienia, bo kombinują z nowym produktem, a później okazuje się, że coś jednak jest nie tak. Opieranie konstrukcji na gotowych rozwiązaniach technicznych jest znacznie lepsze. Tak się dzieje od lat przy produkcji autobusów, a teraz przy tramwajach.

  • Caruso – 13.02.2015

    @anonim: fajnie , że jesteś młodym i ufnym człowiekiem w nasze państwo prawa. W Częstochowie już się zaczęły problemy ===http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/pesa-poprawia-konstrukcje-czestochowskich-twistow--47574.html===Namawiasz mnie do samobójstwa? Może nadejdzie odpowiedni czas. Nie chcę uchodzić za oszołoma czy rozrabiacza, bo taką etykietkę zaraz ci przykleją a prawnicy (dobrze opłacani przez wielkie firmy) zgnoją. Tu chodzi o kontrakty o bardzo dużych wartościach. Więc luzuję. Jak długo - czas pokaże.

  • Autor1 – 17.02.2015

    @anonim. Nie pleć głupot. Ani bezpodstawne szkalowanie nie podlega "z urzędu" żadnej karze, co najwyżej ktoś może się poczuć pomówiony i wystąpić z powództwem cywilnym na drogę sadową, ale wcale nie jest łatwo taki proces wygrać, gdyż mamy prawo do wolności wyrażania opinii, ani tym bardziej nikt nie jest w Polsce zobowiązany do zgłaszania przestępstwa organom ścigania jeśli nie jest urzędnikiem państwowym. Fragment mówiący w tym kontekście o "ukrywaniu dowodów" wskazuje, ze jesteś jeszcze gimnazjalistą

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....