TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tylko PESA chce dostarczyć 22 wagony dla Tramwajów Szczecińskich
INFOTRAM/UM SZCZECIN - Opublikowano: 21.07.2012 17:26:37 10 komentarzy
Tylko PESA chce dostarczyć 22 wagony dla Tramwajów Szczecińskich

Jak już sygnalizowaliśmy na łamach InfoTram tylko bydgoska PESA chce wyprodukować 22 tramwaje niskopodłogowe dla Szczecina. Kontrakt wart 150 milionów złotych ma być zrealizowany do końca marca 2014 roku.

Na zaproszenie skierowane do czterech producentów tramwajów odpowiedziała tylko PESA. Pozostałe 3 firmy, Solaris, czeska Skoda i hiszpański CAF, nie skorzystały z możliwości składania ofert w dwuetapowym przetargu Tramwajów Szczecińskich. Bydgoski producent zaoferował dostawę 22 Swingów wraz ze specjalistycznym sprzętem technicznym do obsługi tramwajów, częściami zamiennymi oraz pakietem szkoleń za 150 milionów złotych netto. Pieniądze na zakup taboru pochodzić będą m.in. z kredytu bankowego i dofinansowania z Unii Europejskiej.

Pojazdy dla Tramwajów Szczecińskich będą jednobryłowe, pięcioczłonowe w pełni niskopodłogowe o długości 30,12 m każdy, a więc niecałe dwa metry krótsze od jeżdżących już po Szczecinie 6 Swingów. Na swój pokład zabiorą jednocześnie 200 pasażerów, z czego 40 będzie mogło podróżować na siedząco.

Wagony wyposażone będą w cyfrowy monitoring, automat do sprzedaży biletów, klimatyzację, dwie rozkładane rampy dla wózków przy drugich i trzecich drzwiach, elektroniczny system informacji pasażerskiej i , tu nowość, bezprzewodowy mobilny internet.

Oprócz tramwajów zamówienie obejmuje także dostarczenie wieżowego pojazdu dwudrogowego, który będzie dostosowany do jazdy po torowiskach i jezdni, specjalistycznego pojazdu do spychania i holowania tramwajów a także dwóch samojezdnych pojazdów do napełniania piasecznic w tramwajach. Dostawca tramwajów będzie musiał także dostarczyć pakiet naprawczy, części zamienne do pojazdów a także zobowiązany będzie do przeszkolenia pracowników TS w zakresie obsługi jak i naprawy pojazdów. Tramwaje objęte zostaną pięcioletnią gwarancją.

Oferta złożona przez PESĘ jest obecnie analizowana pod względem formalnym oraz zgodności ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia. Jeśli spełni wszystkie wymagania po uprawomocnieniu wyniku przetargu i kontroli w Urzędzie Zamówień Publicznych zostanie podpisana umowa. Wszystkie tramwaje będą musiały być dostarczone do końca marca 2014 roku, z czego pierwszych 6 trafi do Szczecina w ciągu 180 dni od chwili podpisania umowy. Pozostałych 16 trafi pomiędzy październikiem 2013 a marcem 2014 roku.

Dołącz do nas na Facebooku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Szczecin
PESA
Swing
Tramwaje Szczecińskie
  • Ł. M. P. P. – 21.07.2012

    A to ciekawe... Nie spodziewałem się takiej ewentualności. W końcu to, że innym producentom przyjdzie konkurować z Pesą, było chyba od początku w 100% pewne. Czyżby w Warszawie miało być tak samo? A jeśli już o Warszawie mowa, to ciekawi mnie, jak będzie wyglądał dwukierunkowy Swing i jakie będzie miał oznaczenie.

  • zygzak – 21.07.2012

    Na szczęscie! Nie będzie przynajmniej tego badziewia od tego kombinatora Newaga czy innego krzaka tylko porządne tramwaje.

  • gryf8801 – 21.07.2012

    Ale Newag nawet nie złożył oferty. I nie wiadomo czy to badziewie bo nikt tym jeszcze nie jechał. Ale za to można się cieszyć że nie Solaris i że nie Skoda.

  • gwiazdonos – 22.07.2012

    Po prostu inni producenci nie chcieli narażać na szwank swojej renomy na kiepskiej jakości szczecińskich torowiskach.

  • Jerzy_CZ – 23.07.2012

    I po co zamawali sobie pojazdy o dwa metry krótsze? Poprzednich 6 nie mieściło się na zajezdni?

  • badacz xx – 23.07.2012

    Na niektórych przystankach (np. pl. Kosciuszki) są jednak problemy. Ciekawe jak te dostawy wpłyną na ekonomikę szczecińskich tramwajów. Swingi po g. 20-tej zjeżdżają aby nie poniszczyli ich wandale. Przy kompletnej obsadzie na linii 7 i 8. będzie trzeba zastępować je Tatrami. (105N idzie na złom-brak miejsca w zajezdni) A zjazd do Zaj. Woj. Polskiego) to około 5 km.

  • Locutus – 25.07.2012

    @ Badacz - moze po prostu trzeba bedzie dorosnac do europejskich standardow i przestac zwijac asfalt na noc, pardon, zsylac nowoczesny tabor wieczorem do zajezdni? Inne miasta Polski chyba tego nie robia...

  • 1678 – 26.07.2012

    Swingi zjeżdżają wcześniej, bo OC może im zrobić tylko II zmiana.

  • Locutus – 26.07.2012

    No to pracownikow z II zmiany przesunac na III zmiane, albo przeszkolic tych z III zmiany... Jak sie chce, to sie da...

  • badacz xx – 30.07.2012

    @Locutus - Niestety, jak na razie, Szczecin jest bardziej miastem zwijającym się niż rozwijającym :-) wieczorem "tłoku" (należytego zapełnienia) w tramwajach już nie ma.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....