TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tylko Modetrans chce zmodernizować gdańskie N8C
INFOTRAM - Opublikowano: 17.06.2014 08:49:34 7 komentarzy
Tylko Modetrans chce zmodernizować gdańskie N8C
Tak jak przypuszczaliśmy tylko Modertrans chce zmodernizować tramwaje N8C, jakie gdański ZKM zakupił z Kassel. Zapewne zdając sobie z tego sprawę poznańska firma podstawiła dość wysoko poprzeczkę. I tak Modertrans zażądał od przewoźnika 1 395 000 zł netto za sztukę, za całość - 24 021 900 zł brutto, ZKM chciał przeznaczyć na ten cel tylko 16 milionów złotych. Teraz przed zamawiającym trudny orzech do zgryzienia, może albo zgodzić się na warunki Modertransu albo przetarg unieważnić. Przypomnijmy, że Gdańsk kupił z Kassel 14 wagonów N8C, za które zapłacił 576 800 euro. Pojazdy zostały wyprodukowane w 1981 roku, Düwag N8C zaś to typ tramwaju produkowanego w latach 1978-1986 przez niemiecką firmę Düsseldorfer Waggonfabrik. Łącznie zbudowano 76 sztuk pojazdów tego typu –54 dla Dortmundu oraz 22 dla Kassel. Zakres prac modernizacyjnych w tych wagonach ma obejmować remont polegający na:—modyfikacji członu środkowego na niskopodłogowy,—montaż w członie niskopodłogowym dwóch pochylni umożliwiających wjazd/wyjazd wózków inwalidzkich lub dziecięcych,—wprowadzeniu nowego designu przodu i tyłu pojazdu,—wymianie szyb wraz z uszczelkami w członach A i B,—wymianie na nowe wyłożeń ścian bocznych, i sufitu oraz wykładziny podłogowej w członach A i B,—wymianie siedzeń pasażerskich wraz z konstrukcją (nowe stelaże).—renowacji drzwi i stopni pasażerskich wraz z osprzętem w członie A i B,—modernizacja oświetlenia głównego przedziału pasażerskiego, wymagane zastosowanie technologii oświetlenia typu LED,—malowaniu zewnętrznym i wewnętrznym całego pojazdu oraz podwozia łącznie z wózkami jezdnymi,—wyposażeniu w urządzenia elektroniki pokładowej zgodnie z pkt. II ust.7,—montaż na dachu pojazdu urządzeń klimatyzacyjnych (chłodzących) przedziału pasażerskiego oraz kabin prowadzącego pojazd (grzewczo-chłodzących) w członie A i B.Przypomnijmy też, że wykonawca modernizacji musi na własny koszt odebrać wagony z Kassel. Decyzja co dalej z zamówieniem ma zapaść jutro. Po Gdańsku jeździ już 46 tramwajów typu N8C. Zostały one zakupione w 2007 roku od zakładu komunikacji miejskie DSW 21 w Dortmundzie za kwotę 1,4 mln euro, co stanowi około 75% ceny jednego nowego tramwaju. Pojazdy zostały poddane modernizacji w przedsiębiorstwie Modertrans Poznań Sp. z o.o. Pierwszy N8C z Dortmundu wyjechał na gdańskie tory w maju 2009 roku. Koszt modernizacji jednego tramwaju to około 644 tys. zł. Dla porównania koszt modernizacji jednego wagonu popularnych 105-tek to około 1 mln 600 tys. zł.  Polub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
N8C
ZKM Gdańsk
modrernizacja
Modertrans
  • seymor – 17.06.2014

    Dziwie się ,że Protram nie startuje do przetargu

  • jatal. – 17.06.2014

    A masz pewność że spełnia warunki dopuszczające?

  • nhsd – 17.06.2014

    Zupełnie nieopłacalne lepiej niech puszczą je na trasy takie jakie są czyli oryginalne troche odremontują i z głowy w Krakowie też częśc wagonów tak jest odświeżana

  • xxx – 18.06.2014

    No pewnie, niech niepełnosprawni siedzą w domach.

  • weelly – 19.06.2014

    W Krakowie te wagony mają już niski człon zrobiony w Norymbergii

  • obserwator tramwajowy – 21.06.2014

    @weelly: z danych MPK Kraków wynika, że jest tylko jeden taki wagon i nie z Norymbergi, a z Essen.

  • hehuh – 22.06.2014

    Te z Norymbergi miały niski człon zrobiony w Niemczech, a jeden z Essen był przebudowany na niskowejściowy w Protramie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....