TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tylko jedna oferta w Olsztynie
InfoTram.pl - Opublikowano: 22.08.2017 13:53:06 21 komentarzy
Tylko jedna oferta w Olsztynie

Jedna oferta wpłynęła w przetargu na dostawę tramwajów dla Olsztyna. Złożył ją Solaris Tram.

Cena zaproponowana przez producenta to 80.833.791,90 zł brutto za zamówienie podstawie, czyli dostawę 8 wagonów oraz 228.236.991,90 zł za całość. Zamawiający na ten cel chciał przeznaczyć znacznie mniej, bo 63.960.000,00 zł. Zainteresowana przetargiem była tez PESA, która ostatecznie nie złożyła oferty, a jedynie wystosowała pismo uzasadniające powody nie przedstawienia oferty cenowej.

Przypomnijmy, że zamówienie obejmuje nawet 24 wagony. To zakup taboru niskopodłogowego, dwukierunkowego o pojemności nie mniejszej niż 200 pasażerów każdy w ramach następujących zadań:

1) Dostawa 2 sztuk tramwajów w ramach Projektu pn. "Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie – łańcuchy ekomobilności" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020 (PO PW) Oś Priorytetowa II Nowoczesna Infrastruktura Transportowa Działanie 2.1 Zrównoważony transport miejski.

2) Dostawa 2 sztuk tramwajów w ramach projektu pn. "Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie – trakcja szynowa" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020 (PO PW), oś priorytetowa II Nowoczesna Infrastruktura Transportowa Działanie 2.1 Zrównoważony transport miejski

3) Dostawa 4 sztuk tramwajów w ramach projektu pn. "Rozwój łańcuchów ekomobilności poprzez rozbudowę infrastruktury rowerowej i zakup taboru" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 działanie 4.4, poddziałanie 4.4.1 ekomobilny MOF Olsztyna (ZIT Olsztyna)

4) Dostawa do 16 sztuk tramwajów w ramach prawa opcji w zależności od uzyskanego finansowania.

Przedmiotem zamówienia podstawowego, o którym mowa na wstępie, jest wyprodukowanie, dostarczenie, wydanie i przeniesienie przez wykonawcę na rzecz zamawiającego własności oraz objęcie serwisem gwarancyjnym fabrycznie nowych 8 sztuk tramwajów, niskopodłogowych, wieloczłonowych z napędami silnikami prądu przemiennego wraz z: dostarczeniem, zainstalowaniem, uruchomieniem oraz wydaniem i przeniesieniem przez wykonawcę na rzecz zamawiającego w stanie wolnym od obciążeń własności niezbędnego do eksploatacji tych tramwajów specjalistycznego wyposażenia zajezdni, oprzyrządowania, narzędzi, pakietu naprawczego i pakietu eksploatacyjno – naprawczego, wydaniem i przeniesieniem na rzecz zamawiającego własności dokumentacji niezbędnej do eksploatacji oraz napraw awaryjnych i powypadkowych tramwajów, przekazaniem zamawiającemu wersji instalacyjnych oprogramowania specjalistycznego niezbędnego do wykonywania diagnostyki i obsługi technicznej tramwajów, zainstalowaniem go na wskazanych przez zamawiającego komputerach oraz udzieleniem licencji na jego użytkowanie. Przedmiotem zamówienia w ramach prawa opcji jest wyprodukowanie, dostarczenie, wydanie i przeniesienie przez wykonawcę na rzecz zamawiającego własności oraz objęcie serwisem gwarancyjnym fabrycznie nowych 16 sztuk tramwajów, niskopodłogowych, wieloczłonowych z napędami silnikami prądu przemiennego.

I kryteria wyboru. Te stanowią:

Parametry techniczne - 35 %

Zużycie energii elektrycznej - 5 %

Cena - Waga: 60 %.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olsztyn
Solaris Tram
  • Dortmund – 22.08.2017

    Ponad 10 melonów za sztukę, chyba ich pogięło, ale chcą Olsztyn ogolić.

  • www – 22.08.2017

    A czego mógł spodziewać się Olsztyn? Nietypowe zamówienie w małej ilości, dlatego przedstawiona cena może nie być zawyżona. Nie wiem po co i dlaczego Olsztyn poszedł w nietypowe dla naszego kraju rozwiązania.

  • mechanik – 22.08.2017

    Poszedł ponieważ miał takie założenia i uważam, że słuszne. Nowa infrastruktura pozwala też na większą skrajnię. Ponadto cena zakupu to tylko część kosztów, ważniejsze są późniejsze koszty eksploatacji, a dzięki zdrowemu podejściu Olsztyn wyłonił solidnego producenta. Dziwne że dzieci-śmieci jeszcze nie piszą, ale widać głupota takich akcji nawet ich przerosła.

  • 123 – 22.08.2017

    @mechanikO jest i tutaj znawca wszystkich i wszystkiego!

  • ; – 22.08.2017

    @123: coś ci przeszkadza? dobrze, ze traktor nie robi tramwajow buahahah

  • super – 22.08.2017

    tak jest, brawo olsztyn - brawo solaris! :)

  • 123 – 22.08.2017

    @;Kolejny "mistrz"!

  • AXC – 22.08.2017

    Pewnie zwiększeniu ulegnie dofinansowanie, więc mając i 85% kasy z Unii( Polski Wschodniej) dorzucą zapewniając sobie zunifikowanie taboru.

  • Hahaha – 22.08.2017

    [komentarz usunięty, powód: regulamin]

  • sas – 22.08.2017

    Koszalin to ma szczęście , że nie jeżdżą tam pojazdy bydgoskiej firmy !

  • esbek – 22.08.2017

    W tak małej sieci unifikacja taboru jest bardzo ważna. Dobrze, że będą kolejne Solarisy.

  • :O – 22.08.2017

    Newag nie złożył oferty ?

  • WK – 22.08.2017

    @sas@ Koszalin? Tam tramwaje wróciły, od kiedy?

  • TomTom – 22.08.2017

    Przy takim przerżnięciu budżetu wybór oferty nie jest taki pewny.Czuję jednak, że Pesa podziękowała Solarisowi, który odpuścił Częstochowę, Bydgoszcz i Gorzów Wielkopolski (a później i Gdańsk). Dzięki temu obie firmy będą miały co robić. Kto wie czy dzięki temu nie okaże się, że Solaris nie zaprotestuje w krakowskim przetargu.Z drugiej strony trzeba zauważyć, że 10 baniek za tramwaj to całkiem sporo (budżet też był niski – 8 mln PLN za wagon). Pesa też niekoniecznie miała ochotę konstruować nowy wagon (na podstawie Twista), więc odpuściła sobie ten przetarg konserwując moce przerobowe na później. Ogólnie rzecz biorąc byłbym absolutnie za wyborem Solarisa gdyby te tramwaje kosztowały 9 baniek za wagon. Powyżej tej ceny należy się zastanowić czy Olsztyn stać na takie rozwiązania. Z drugiej strony unifikacja taboru na tak małej sieci to bardzo mądry pomysł.

  • masal – 23.08.2017

    @TomTom: Zapomniałeś, że PESA wygrała przetarg w Łodzi.

  • TomTom – 23.08.2017

    @masalW Łodzi były dwie oferty i dość zacięta rywalizacja

  • Haha – 23.08.2017

    Haha komentarz usunięte. Ciekawy jaki powód? Bo by prawda wyszła?

  • InfoTram.pl – 23.08.2017

    Nie. Chodzi o inne słowo na literę p. I nie jest to prawda.

  • Obserwator 2 – 23.08.2017

    @TomTom Wkrakowskim przetargu po wyborze Pesy zaprotestowala Pesa do KIO .Ciekawe ?

  • CBek – 23.08.2017

    @Haha Powodem był twój prymitywizm, ale musiałbyś jeszcze to zrozumieć.

  • Osa – 23.08.2017

    Popłynęli z tą ceną, wiadomo, że przetarg specyficzny, ale mimo wszystko. Olsztyn na pewno się nastawiał na mniejszy wkład własny przy zakupie ustalając taki budżet, nawet pomimo unijnego dofinansowania.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....