TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tulibacki: W 2017 roku przekroczymy barierę 50% taboru niskopodłogowego
PAP InfoTram - Opublikowano: 27.12.2016 09:43:03 8 komentarzy
Nowe tramwaje zastąpią najstarsze pojazdy

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram 67,2 mln zł unijnych środków trafi na poprawę systemu komunikacji publicznej w Poznaniu. W ramach projektu wartego blisko 97 mln zł kupionych zostanie m.in. 20 niskopodłogowych tramwajów, zmodernizowane będą zwrotnice i system informacji pasażerskiej.

Przed Świętami w stolicy Wielkopolski marszałek województwa Marek Woźniak podpisał z prezesem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu Wojciechem Tulibackim umowę dotyczącą realizacji projektu "Poprawa efektywności transportu publicznego i usprawnienie integracji różnych form transportu miejskiego w Poznaniu i gminie Suchy Las".

Projekt będzie realizowany do końca 2017 roku. Łączna kwota zakontraktowanych środków wynosi 96,8 mln zł, w tym wysokość środków przekazanych w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to 67,2 mln zł.

Dzięki udzielonemu dofinansowaniu, MPK zakupi m.in. 20 tramwajów niskopodłogowych, oraz przeprowadzi modernizację układu zwrotnic w zajezdni tramwajowej przy ul. Głogowskiej, wraz z wdrożeniem systemu automatycznego zarządzania ich sterowaniem.

"Udział taboru z niską podłogą w ogólnej liczbie tramwajów wynosi w Poznaniu 43 proc. Realizacja tego projektu pozwoli nam na przekroczenie bariery 50 proc. taboru z niską podłogą. Zakończenie kolejnych projektów, które są już dosyć daleko zaawansowane, spowoduje, że sięgniemy 80 proc. i będziemy jednym z liderów w Polsce pod względem obsługi komunikacji tramwajowej taborem niskopodłogowym" - powiedział Wojciech Tulibacki.

W ramach projektu, na trasie Poznańskiego Szybkiego Tramwaju (PST) i na dworcu na os. Sobieskiego pojawią się nowoczesne tablice informacji pasażerskiej. Przystanki trasy PST wyposażone zostaną w stojaki dla rowerów. Dodatkowo, na trasie Biedrusko ? Radojewo powstanie ścieżka rowerowa o długości ok. 1,7 km, łącząca istniejącą infrastrukturę rowerową z przystankiem autobusowym w Radojewie, obsługiwanym przez transport aglomeracyjny.

Marek Woźniak podkreślił, że głównym celem projektu jest poprawa poziomu i jakości życia mieszkańców aglomeracji poznańskiej, oraz ograniczenie zanieczyszczenia powietrza. Jak stwierdził, inwestycje objęte projektem wpłyną na poprawę warunków podróży pasażerów pod względem czasu, komfortu, dostępności i bezpieczeństwa.

"To największy projekt w konkursie, który dotyczył transportu niskoemisyjnego. Kolejny na liście, projekt z Wrześni, wart jest 17 mln zł. Obecnie pozytywnie ocenionych jest w sumie siedem projektów, podpisujemy z beneficjentami kolejne umowy i czekamy, jak rozstrzygną się procedury odwoławcze. Niewykluczone, że finansowanie otrzymają w najbliższym czasie jeszcze trzy projekty" ? powiedział marszałek.

W ramach pierwszego konkursu dotyczącego tzw. niskiej emisji, Zarząd Województwa Wielkopolskiego wybrał projekty na łączną kwotę ponad 140 mln zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Poznań
Poznań
  • maciej12991 – 27.12.2016

    Wrzucanie w statystykę taboru niskopodłogowego 56 sztuk Moderusów Bieda to nadużycie. No ale zawsze można tę propagandę sprzedać staruszkom wspinającym się do pierwszych drzwi w tych pojazdach. Panie Prezesie manipulacja statystykami nie pomoże, jak się marnie inwestuje w tabor. No ale skądś spółka córka musi mieć pieniądze na rozwijanie Gammy. Niebawem Poznań zostanie znokautowany przez Gorzów Wielkopolski i ciekaw jestem co dalej z tymi statystykami będzie. A może by tak podać statystycznie ile lat ma tabor albo statystycznie kiedy przeszedł ten tabor ostatni remont? Wtedy będą dopiero europejskie wyniki. :D

  • WK – 28.12.2016

    Nie rozumiem i nie zgadzam się ze zdaniem, że Bety to złe tramwaje. Wozy te są solidne, dynamiczne i uniwersalne w eksploatacji. Za granicą też występują tramwaje z lektyką, nawet w takich Niemczech, które są podawane za wzór postępu i nowoczesności. I nikt tam się na pojazdy niskobudżetowe.

  • pyrlander – 28.12.2016

    @maciej12991 - porównywanie Poznania i Gorzowa dowodzi całkowitej ignorancji. Na tej samej zasadzie można porównywać Olsztyn z każdym innym polskim miastem, nawet z Warszawą. Tylko co z tego?

  • WK – 28.12.2016

    Nie dokończyłem zdania, że nikt tam się na pojazdy niskobudżetowe nie skarży i nie wybrzydza. A porównywanie Gorzowa z Poznaniem jest naprawdę nie na miejscu. Gorzowowi lepiej i szybciej się tabor wymieni, bo po tych 14 i 6 sztukach będą mieli robotę z głowy. Jednakże nie jest to współmierne z ilostanem poznańskiego taboru.

  • maciej12991 – 28.12.2016

    Widzicie wielkość, a spojrzeliście także w możliwości budżetowe? Bo tu wychodzi dopiero ignorancja waszych wiadomości. Zwłaszcza gdy się czyta idiotyczne porównanie Olsztyna, gdzie sieć tramwajową budowano od nowa. Chociaż pewnie gdyby olsztyńskim przewoźnikiem zarządzała kadra poznańska, to wcale bym się nie zdziwił na widok pojazdów klasy Moderus Beta. :D@WKNie miałbym nic przeciwko pojazdom niskobudżetowym, ale 20-25 lat temu. Jak we wspomnianych Niemczech. Dzisiaj jest to zwyczajnie idiotyzmem zwłaszcza, że pojazdy kupowane są z dofinansowaniem unijnym ma poziomie 50-85%, zatem różnica kosztów jest stosunkowo nieduża. Do tego dochodzą niemalże żadne korzyści z dwudziestoprocentowego udziału niskiej podłogi, bo wózki podróżują sporadycznie, a osoby starsze korzystają z pierwszych, najwyżej drugich drzwi. Wybaczcie panowie możecie kochać i stawiać na piedestale te tramwaje. Ja natomiast uważam, że zastosowanie przestarzałej technologii i płacenie za to 50-60% kosztu w pełni niskopodłogowego tramwaju jest niegospodarnością i kompletnym brakiem wizji rozwoju przedsiębiorstwa.

  • pyrlander – 28.12.2016

    @maciej12991 - sam się prosiłeś o przykład Olsztyna, podstawiając Poznaniowi Gorzów - nasze przywołanie Olsztyna sam sprowokowałeś, bo to wg Twoich standardów jedyne miasto zasługujące na uwagę udziałem niskopodłogowego taboru szynowego. Prawda jest taka, że wymiany wymaga spora liczba tramwajów, na co w proporcjach 1:1 (stary:100% niskacz) zadłużonego Poznania po prostu nie stać. Z tego powodu MPK wybiera budżetowe wagony, które w mieście sprawują się dobrze, z którymi nie ma większych problemów i dla których na miejscu - odpukać - jest serwis, które wjadą wszędzie. Przepraszam ale jesteś całkowicie oderwany od realiów tak potrzeb, jak i możliwości. Oczywiście zaraz rzucisz jakże popularnym terminem 'unijna perspektywa i finansowanie', ale na to unijne finansowanie trzeba mieć i własne środki, więc wybiera się to, co budżet miasta jest w stanie unieść, co da najlepszy współczynnik odnowienia taboru. Oczywiście marzy się w pełni niskopodłogowy tabor, ale przytaczane przez Ciebie ładowanie się starszych do wysokich członów jest po prostu wynikiem braku kultury tych młodszych pasażerów, którym wejście szerokimi drzwiami nawet do wysokich członów nie sprawia najmniejszego problemu.

  • maciej12991 – 28.12.2016

    @pyrlanderCzyli nic nie wiesz o wymianie pasażerów. :D i ich zachowaniachOczywiście Olsztyn jest swoistym przykładem myślenia daleko do przodu, a nie zabawy w półśrodki. Dość ubogie jak nawet na polskie warunki miasto buduje sieć w każdym calu oderwaną od polskich realiów. Dlaczego? Bo tam jeżdżą i się uczą. Tworząc nową sieć zaprojektowali ją tak, by była ona nowoczesna przez dziesiątki lat. Pilnej potrzeby wymiany taboru by nie było, gdyby zarządzający taborem poznańskim go nie zapuścili. Są przykłady w Europie taboru znacznie starszego i dzielnie służącego pasażerom. Wówczas nie trzeba pilnie na lapu-capu kupować byle czego, tylko dlatego by wykazać się, że coś się robi. Niestety te "coś" to niegospodarność rodem z PRL-u. Najwyraźniej słabo znasz realia poznańskiego taboru i nie rozumiesz, że ta pilność wymiany wynika z rozsypywania się taboru nieremontowanego nawet 15 lat. Dla wyjaśnienia pełen cykl przeglądowo -naprawczy to około 8 lat. To jest jedyny powód kupowania byle czego i byle jak. Ważne, że publiczności się ładnie sprzeda i słupki będą się lepiej prezentowały.

  • z drugiego wagonu – 29.12.2016

    Kolejny wyznawca bożka Wymiany Pasażerów, który nie rozumie, że w warunkach zapchanej sieci i kolizji na skrzyżowaniach interesu tramwajarzy i blaszakowców bożek ten nie ma nic do gadania. Tak naprawdę ma jedynie na trasach typu PST i na Franowo, ale dopiero od Kórnickiej. No, może jeszcze Stare Żegrze, ale na pozostałych trasach styk tramwaj-ruch samochodowy skutecznie stawia bożka pod ścianą.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....