TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Trzy oferty na budowę linii tramwajowej do Mistrzejowic
InfoTram.pl - Opublikowano: 14.08.2020 14:45:43
Trzy oferty na budowę linii tramwajowej do Mistrzejowic

Trzy oferty zostały wybrane do ostatniego etapu przetargu ogłoszonego przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa na budowę nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic, która ma być realizowana w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego. Najtańsza opiewa na ponad 1,125 mld zł.

W piątek Zarząd Dróg Miasta Krakowa przedstawił oferty firm, które zostały wybrane spośród siedmiu do ostatniego etapu postępowania związanego z budową tej linii tramwajowej. Propozycje cenowe wpłynęły od wszystkich potencjalnych partnerów komercyjnych, teraz zostaną one poddane weryfikacji pod względem formalnym i merytorycznym.

Najtańszą propozycję, opiewającą na ponad 1,125 mld zł brutto przedstawiło konsorcjum firm PPP Solutions Polska (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu (partner). Firma Mota-Engil Central Europe PPP Road zaproponowała prawie 1,867 mld zł brutto, a firma VARDUN – ponad 2,877 mld zł brutto.

Kwoty, które zostały zaproponowane przez firmy obejmują zaprojektowanie linii, pozyskanie niezbędnych pozwoleń, realizację inwestycji oraz jej utrzymanie przez okres 20 lat. Po tym okresie cała infrastruktura tramwajowa w dobrym stanie technicznym przejdzie na własność gminy.

"Oferty firm zostaną teraz przez nas sprawdzone pod względem formalnym i merytorycznym, zgodnie z harmonogramem mamy na to 70 dni. Będziemy brali pod uwagę zaprezentowane rozwiązania techniczne, ale szczególnie ważny dla nas będzie zaproponowany model finansowy. To pierwszy tego typu projekt realizowany przez gminę" – zapowiedział w piątek Marcin Hanczakowski, dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Jak dodał, harmonogram zakłada, że do końca roku możliwe będzie podpisanie umowy z wybraną firmą. Przedsiębiorstwo w pierwszej kolejności odpowiedzialne będzie za opracowanie projektu oraz pozyskanie niezbędnych decyzji umożliwiających realizację prac budowlanych (drugi kwartał 2022 r.), zabezpieczenie finansowania, następnie rozpocznie budowę nowego odcinka linii tramwajowej, która zgodnie z założeniami będzie trwała do pierwszego kwartału 2024 r. Po zakończeniu prac rozpocznie się okres eksploatacji (utrzymanie przez okres 20 lat – do 2044 r.).

Inwestycja związana z budową nowego odcinka linii tramwajowej w mieście realizowana jest w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego. Kilka tygodni temu Europejski Bank Inwestycyjny potwierdził gotowość udzielania kredytu firmie realizującej to zadanie.

W ramach inwestycji wybudowany zostanie nowy 4,5-kilometrowy odcinek linii tramwajowej od skrzyżowania z ul. J. Meissnera do Mistrzejowic. Ten fragment zostanie wyposażony w 10 par przystanków, zgodnie z prognozami w ciągu godziny z linii skorzysta ok. 3 tys. osób. A tramwaje na tym odcinku będą mogły odjeżdżać z częstotliwością co 1,5 minuty. W okolicy ronda Polsadu pojawi się nowy wielopoziomowy węzeł przesiadkowy.

Przedstawiciele ZDMK przypomnieli, że krakowski projekt został wybrany przez rząd jako jeden z kilku projektów pilotażowych z różnych branż. W oparciu o doświadczenia zdobyte podczas jego realizacji będą powstawały wytyczne dla innych miast odnośnie tego jak pozyskiwać finansowanie w modelu PPP na inwestycje infrastrukturalne.

Celem projektu jest poprawa dostępności komunikacyjnej poprzez zwiększenie liczby linii tramwajowych oraz podniesienie atrakcyjności miejskiej komunikacji zbiorowej.(PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
budowa
tory
infrastruktura
tor

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....