TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Trwają przygotowania do budowy linii na osiedle Jar w Toruniu
InfoTram.pl - Opublikowano: 05.03.2018 12:01:27
Trwają przygotowania do budowy linii na osiedle Jar w Toruniu (źródło: torun.pl)

Trwają prace projektowe przy budowie nowej linii tramwajowej na tzw. osiedle Jar. Obecnie wstępny projekt układu torowo-drogowego jest w trakcie uzgodnień z miejskimi jednostkami odpowiedzialnymi za organizację i zarządzanie ruchem drogowym – informuje toruński ratusz.

Budowa linii tramwajowej wraz infrastrukturą towarzyszącą do Osiedla Jar – Etap I wchodzi w zakres projektu "Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II". Tramwaj pojedzie z centrum Szosą Chełmińską, skręci w ulice: Długą, Legionów, Polną, Ugory i Watzenrodego do nawrotu w ul. Strobanda.

Inwestycja obejmuje kilka zadań.

Zadanie 1 dotyczące budowy nowej linii obejmuje:

a) przebudowę ulic: Szosa Chełmińska (na odcinku od skrzyżowania z ulicami Czerwona Droga, Odrodzenia, do skrzyżowania z ulicą Dekerta), Długa (na odcinku od Szosy Chełmińskiej do ul. Legionów), Legionów (na odcinku od ulicy Długiej do ulicy Inżynierskiej),

b) przebudowę skrzyżowań ulic Polna/Ugory i Ugory/Watzenrodego w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia linii tramwajowej,

c) budowę linii tramwajowej wzdłuż ulic: Szosa Chełmińska, Długa, Legionów/Polna, Ugory, Watzenrodego do skrzyżowania z ul. Strobanda, gdzie kończy się tzw. trójkątem torowym,

d) przebudowę węzła torowego na skrzyżowaniu ulic: Czerwona Droga/ Odrodzenia/ Szosa Chełmińska/al. Solidarności,

e) budowę torów odstawczych wraz z myjnią dla tramwajów przy ul. Legionów.

Szacowana wartość robót budowlanych tego zadania to ponad 134,5 mln zł netto.

Obecnie przedsięwzięcie jest na etapie projektowania - wstępny projekt układu torowo-drogowego jest w trakcie uzgodnień z miejskimi jednostkami odpowiedzialnymi za organizację i zarządzanie ruchem drogowym. Dokumentację projektową przygotowuje firma WYG International sp. z o.o. Zgodnie z umową zakończenie prac nad projektami budowlanymi przewidziane jest w czerwcu br., a uzyskanie niezbędnych decyzji zezwalających na realizację inwestycji - we wrześniu br. Prace budowlane planowane są w latach 2019-2020 r.

Warto przypomnieć, że oprócz budowy nowej linii projekt "Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II" zakłada modernizację czterech torowisk wraz z siecią trakcyjną oraz zakup pięciu składów tramwajowych, pojazdu technicznego i 20 niskoemisyjnych autobusów (14 hybrydowych i 6 elektrycznych).

Całkowita wartość projektu "Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – Bit-City II" wynosi 400,4 mln złotych, a koszty kwalifikowalne 322,4 mln zł - BiT-City II

3 sierpnia 2017 roku w Ministerstwie Rozwoju w Warszawie prezydent Torunia Michał Zaleski podpisał umowę o dofinansowanie inwestycji. Wyniesie ono 195,6 mln zł. Po podpisaniu umowy projekt został przekazany – jako tzw. "duży projekt" – do zatwierdzenia przez Komisję Europejską. Komisja dokonała oceny i decyzją z 7 grudnia 2017 r. uznała, że jest zgodny z unijnymi dyrektywami.

Pozostałe zadania projektu "Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II":

Zadanie 2: modernizacja torowiska wraz z siecią trakcyjną w ul. Bydgoskiej od skrzyżowania ulic Bydgoska, Reja, Szosa Bydgoska wraz z tym skrzyżowaniem, do skrzyżowania ulic: Bydgoska, Chopina wraz z tym skrzyżowaniem.

Zadanie 3: modernizacja torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną na trasie linii nr 1 i 5 od pl. Daszyńskiego do ul. Ślaskiego (w ul. Szosa Lubicka od pl. Daszyńskiego do ul. Ślaskiego).

Zadanie 4: modernizacja torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną na trasie linii nr 2 na odcinku od placu Niepodległości do ul. Reja z budową odwodnienia torowiska:

a) modernizacja torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną wzdłuż ulic: Broniewskiego, gen. J. Bema, Kraszewskiego z wyłączeniem ul. Bema od skrzyżowania z ul. Sienkiewicza do pl. Hoffmanna i ronda na pl. Hoffmanna,

b) przebudowa węzła tramwajowego na skrzyżowaniu ulic Broniewskiego i Reja,

c) montaż wkładek przyszynowych na zmodernizowanym odcinku torowisk w ul. Bema i pl. Hoffmanna.

Zadanie 5: modernizacja torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną i układem drogowym na odcinku od pl. Chrapka do ul. Podgórnej: na odcinku ul. Warneńczyka od końca zakresu przebudowy pl. Chrapka (przebudowa realizowana przez MZD) do przejazdu torowo-drogowego ulicy Podgórnej i Kościuszki.

Zadanie 6: zakup 5 szt. niskopodłogowego pięcioczłonowego taboru tramwajowego.

Zadanie 7: zakup 3 szt. pojazdów do obsługi infrastruktury torowo-sieciowej, m.in. do bieżącego utrzymania w czystości torowisk i rozjazdów torowych oraz naprawy i diagnostyki sieci trakcyjnej.

Zadanie 8: zakup autobusów niskoemisyjnych (łącznie 20 szt. - 14 szt. taboru niskopodłogowego autobusowego niskoemisyjnego hybrydowego oraz 6 szt. taboru niskopodłogowego autobusowego bezemisyjnego elektrycznego wraz z infrastrukturą do ładowania.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Toruń
torowisko
linia
rozbudowa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....