TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Trwają prace w Bydgoszczy. Priorytetem linia tramwajowa
InfoTram.pl - Opublikowano: 13.05.2020 14:45:48
Trwają prace w Bydgoszczy. Priorytetem linia tramwajowa (foto: UMB)

Plac budowy na ulicy Kujawskiej zmienia się każdego dnia. Priorytetem jest uruchomienie nowej linii tramwajowej łączącej centrum z osiedlami górnego tarasu – informuje bydgoski Urząd Miasta.

Najważniejszą częścią inwestycji jest budowa nowego torowiska łączącego ronda Bernardyńskie i Kujawskie. W ten sposób bydgoszczanie zyskają wygodne i szybkie połączenie centrum miasta z osiedlami Wzgórze Wolności, Wyżyny oraz Kapuściska. Wykonawcy sprawnie realizują prace. Doceniam to ze względu na trudną sytuację epidemiologiczną i szereg dodatkowych robót związanych np. z pracami archeologicznymi. Cieszę się, że jesteśmy coraz bliżej finiszu - podkreślał prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski, który na miejscu zapoznawał się z postępem prac.

Tory i rozjazdy ułożone

Prace przy torowej części inwestycji są najbardziej zaawansowane. Ułożone zostały wszystkie rozjazdy. Trwa montaż ostatnich odcinków szyn. Brakuje ich już tylko na krótkich odcinkach stanowiących obecnie tymczasowy przejazd dla samochodów. Montowane są kolejne słupy trakcyjne. Wkrótce rozpocznie się podwieszanie sieci trakcyjnej oraz niezbędnych urządzeń sterujących ruchem.

Kilometry nowych jezdni

Zaawansowane prace trwają przy nowych jezdniach. Wkrótce gotowa będzie wschodnia nitka Kujawskiej, gdzie zarezerwowano również miejsce na buspas – więcej informacji o tym rozwiązaniu znajduje się w Raporcie nr 36. Nawierzchnie układane są też w północnej części ronda Kujawskiego na styku ulic Kujawskiej i Solskiego. Nowe jezdnie są położone nawet 2 metry niżej w stosunku do rozwiązań sprzed przebudowy.  Było to konieczne by uzyskać bezpieczne parametry nachylenia torowiska wzdłuż ulicy Kujawskiej. Stąd również konieczność budowy torowiska w wykopie na odcinku ulicy Kujawskiej. Wzdłuż jezdni montowane są nowe latarnie oraz maszty pod sygnalizacje świetlne i znaki. Wszystkie nowe i modernizowane jezdnie mają długość około 4 kilometrów.

Krótka historia wielkich planów

Pierwsze pomysły związane z budową linii tramwajowej na ul. Kujawskiej pojawiły się na przełomie lat 60. i 70 . XX wieku. Były one związane z powstaniem osiedla Wyżyny. Program nowego układu komunikacyjnego Bydgoszczy z 1970 roku uwzględniał budowę linii tramwajowej na osiedle Wyżyny oraz jej przedłużenie wzdłuż ul. Wojska Polskiego do ul. Kujawskiej z zejściem w dół do centrum miasta.  Rok później Miejska Radę Narodową zatwierdziła dokument, który zakładał nie tylko budowę nowego połączenia tramwajowego, ale również tzw. Arterii Średnicowej od dawnego Zachemu do placu Poznańskiego (obecne ulice Wojska Polskiego i część Solskiego). Torowisko od węzła Szarych Szeregów do Magnuszewskiej powstało w 1975 roku. W 1984 roku wydłużono je do ul. Karpackiej. W latach 90. powstała jezdnia w kierunku ul. Szubińskiej (ul. Solskiego). W kolejnych latach kilkukrotnie próbowano przygotować budowę stosunkowo niewielkiego odcinka torów o długości około 600 metrów, ale wyjątkowo ważnego dla sprawnej komunikacji. Największym wyzwaniem była stosunkowa duża różnica wysokości terenu (24 m) i związane z tym koszty zadania. Kluczowym momentem dla uruchomienia tej inwestycji było zapewnienie unijnego finansowania w 2014 roku (Kontrakt Terytorialny). Pozwoliło to sfinalizować prace projektowe, przeprowadzić konsultacje społeczne, ogłosić przetarg na budowę i wybrać wykonawców zadania, którzy rozpoczęli pracę. (UMB)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bydgoszcz
torowisko
tor
infrastruktura
budowa

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....