Trwają prace na ul. Wyszyńskiego w Szczecinie

infotram
30.07.2020 13:45
0 Komentarzy

Zaawansowanie prac naulicy Wyszyńskiego jest bardzo duże. Postępy widać doskonale każdego dnia. Naszczęście kierowcy przyzwyczaili się już do wprowadzonej czasowej organizacjiruchu i na samym skrzyżowaniu nie dochodzi już do niebezpiecznych sytuacji.

Wykonawca kontynuuje roboty rozbiórkowe, robotykanalizacyjne oraz prace związane z wykonaniem fundamentów pod słupy trakcyjne.Rozpoczęło się między innymi wykonywanie korytowania i podbudów oraz rozbiórkatorowiska w ulicy Wyszyńskiego. Układane są maty podtorowe oraz prowadzone sąprace przy płycie betonowej na skrzyżowaniu ulic Wyszyńskiego- NabrzeżeWieleckie.

W najbliższym czasie planowane jest między innymiwykonywanie podbudów w torowisku klasycznym, płyty betonowej w przejeździe MałaOdrzańska pod płyty prefabrykowane oraz warstwy betonu asfaltowego pod płytyprefabrykowane. Do tego kontynuowane będą prace przy korytowaniu i podbudowachna skrzyżowaniu Wyszyńskiego- Nabrzeże Wieleckie w zakresie torowo-drogowym, atakże układanie oraz spawanie skrzyżowania torowego oraz rozjazdu dwutorowegopojedynczego.

O zadaniu

Zadanie ma na celu dostosowanie istniejącego układukomunikacyjnego do aktualnie obowiązujących standardów. Po przebudowie przejazdtramwajami będzie bardziej komfortowy, przyjazny i proekologiczny, a przez tokonkurencyjny do transportu indywidualnego.

Zakres przebudowy węzła „Wyszyńskiego” obejmujemiędzy innymi: przebudowę infrastruktury tramwajowej, drogowej, oświetlenia orazczęściowo uzbrojenie podziemne. Zmiany będą odczuwalne także dla pasażerówkomunikacji miejskiej dzięki nowym przystankom i przebudowie peronów. Robotyprowadzone będą również na jezdni, chodnikach i ścieżce rowerowej. Przebudowanebędą sieci podziemne, a w infrastrukturze tramwajowej pojawią się nowe elementytakie jak sterowanie i ogrzewanie zwrotnic oraz system smarownic. WzdłużNabrzeża Wieleckiego tory przebiegać będą po istniejącym śladzie. W ciągu ul.Wyszyńskiego zaprojektowany został dwukierunkowy pas autobusowo tramwajowy,natomiast na torowisku pojawi się dodatkowa dwukierunkowa relacja tramwajowa nakierunku Wyszyńskiego – Stocznia Szczecińska. Długość projektowanych torów toblisko 1150 metrów toru pojedynczego.

Roboty na węźle „Wyszyńskiego” i „Szarych Szeregów” wykonujefirma ZUE S.A. za kwotę 44.894.559,07.

Przedmiotowe zadanie realizowane jest w ramach projektu pn.:”Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie – etap II” (umowa odofinansowanie nr POIS.06.01.00-00-016/16-00) w ramach działania 6.1 Rozwójpublicznego transportu zbiorowego w miastach oś Priorytetowa VI Rozwójniskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko. (TS)

Komentarze