Trwają prace na ul. Wyszyńskiego w Szczecinie
Zaawansowanie prac naulicy Wyszyńskiego jest bardzo duże. Postępy widać doskonale każdego dnia. Naszczęście kierowcy przyzwyczaili się już do wprowadzonej czasowej organizacjiruchu i na samym skrzyżowaniu nie dochodzi już do niebezpiecznych sytuacji.
Wykonawca kontynuuje roboty rozbiórkowe, robotykanalizacyjne oraz prace związane z wykonaniem fundamentów pod słupy trakcyjne.Rozpoczęło się między innymi wykonywanie korytowania i podbudów oraz rozbiórkatorowiska w ulicy Wyszyńskiego. Układane są maty podtorowe oraz prowadzone sąprace przy płycie betonowej na skrzyżowaniu ulic Wyszyńskiego- NabrzeżeWieleckie.
W najbliższym czasie planowane jest między innymiwykonywanie podbudów w torowisku klasycznym, płyty betonowej w przejeździe MałaOdrzańska pod płyty prefabrykowane oraz warstwy betonu asfaltowego pod płytyprefabrykowane. Do tego kontynuowane będą prace przy korytowaniu i podbudowachna skrzyżowaniu Wyszyńskiego- Nabrzeże Wieleckie w zakresie torowo-drogowym, atakże układanie oraz spawanie skrzyżowania torowego oraz rozjazdu dwutorowegopojedynczego.
O zadaniu
Zadanie ma na celu dostosowanie istniejącego układukomunikacyjnego do aktualnie obowiązujących standardów. Po przebudowie przejazdtramwajami będzie bardziej komfortowy, przyjazny i proekologiczny, a przez tokonkurencyjny do transportu indywidualnego.
Zakres przebudowy węzła „Wyszyńskiego” obejmujemiędzy innymi: przebudowę infrastruktury tramwajowej, drogowej, oświetlenia orazczęściowo uzbrojenie podziemne. Zmiany będą odczuwalne także dla pasażerówkomunikacji miejskiej dzięki nowym przystankom i przebudowie peronów. Robotyprowadzone będą również na jezdni, chodnikach i ścieżce rowerowej. Przebudowanebędą sieci podziemne, a w infrastrukturze tramwajowej pojawią się nowe elementytakie jak sterowanie i ogrzewanie zwrotnic oraz system smarownic. WzdłużNabrzeża Wieleckiego tory przebiegać będą po istniejącym śladzie. W ciągu ul.Wyszyńskiego zaprojektowany został dwukierunkowy pas autobusowo tramwajowy,natomiast na torowisku pojawi się dodatkowa dwukierunkowa relacja tramwajowa nakierunku Wyszyńskiego – Stocznia Szczecińska. Długość projektowanych torów toblisko 1150 metrów toru pojedynczego.
Roboty na węźle „Wyszyńskiego” i „Szarych Szeregów” wykonujefirma ZUE S.A. za kwotę 44.894.559,07.
Przedmiotowe zadanie realizowane jest w ramach projektu pn.:”Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie – etap II” (umowa odofinansowanie nr POIS.06.01.00-00-016/16-00) w ramach działania 6.1 Rozwójpublicznego transportu zbiorowego w miastach oś Priorytetowa VI Rozwójniskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko. (TS)
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze