Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trwają prace na placu Szarych Szeregów w Szczecinie

infotram
08.04.2020 08:45
0 Komentarzy

Trwają prace wrejonie placu Szarych Szeregów. Zostało już wykonane torowisko tramwajowe narelacji al. Wojska Polskiego – Piastów, teraz główne roboty odbywają się wciągu ulicy Piłsudskiego.

W tym etapie prace związane z przebudową torowiska sąprowadzone w obrębie ul. Marszałka J. Piłsudskiego. Spowodowały one, że od 14marca:

Nie ma przejazdu przez torowisko tramwajowe w ciągu ul.Piłsudskiego,

Dopuszczony został do ruchu przez przejazd tramwajowy wkierunku Głębokie,

Zajęty jest wewnętrzy pas ruchu na placu Szarych Szeregów,

Zajęte jest torowisko na odcinku od placu Szarych Szeregówdo Placu Odrodzenia wraz z częścią przyległych jezdni,

Wprowadzone zostały zmiany na części linii tramwajowych ikomunikacja zastępcza autobusowa.

Stan robót

Zostało już wykonane torowisko tramwajowe na relacji al.Wojska Polskiego – Piastów oraz tymczasowe połączenie umożliwiające przejazdtramwajów przez przejazd na kierunku al. Piastów. Gotowe jest także przejściedla pieszych przez torowisko w al. Piastów.

Dla drugiego etapuwykonano demontaż słupów i sieci trakcyjnej. Trwają prace ziemne i układaniekolejnych warstw pod nowe torowisko – mówi Hanna Pieczyńska, rzecznikprasowy spółki Tramwaje Szczecińskie. Pozatym kontynuowane są prace przy budowie kanalizacji deszczowej, odwodnieniu torowiska.Na najbliższe dni planowany jest między innymi montaż słupów trakcyjnychdodaje.

O zadaniu

Zadanie ma na celu dostosowanie istniejącego układukomunikacyjnego do aktualnie obowiązujących standardów. Po przebudowie przejazdtramwajami będzie bardziej komfortowy, przyjazny i proekologiczny, a przez tokonkurencyjny do transportu indywidualnego.

Na wykonanie całości zadania, czyli przebudowę dwóch węzłów,wykonawca ma 450 dni od momentu podpisania umowy.

Zakres zmian na węźle „Szarych Szeregów” obejmujemiędzy innymi całkowitą zmianę konstrukcji torów na trójwlotowej siatcerozjazdów, zabudowę torowiska wraz z przebudową przystanków w al. MarszałkaJózefa Piłsudskiego (do jezdni placu Odrodzenia), przebudowę torowiska w al.Wojska Polskiego oraz al. Piastów z rozjazdami.

W ramach prac wykonany zostanie także remont jezdni rondaSzarych Szeregów oraz zagospodarowanie samej wyspy ronda i peronówprzystankowych.

Prace obejmą również sieć trakcyjną, system ogrzewania isterowania zwrotnic, smarownice oraz częściowo uzbrojenie terenu. Układ relacjitorowych na węźle trójwlotowym trójkątnym na Placu Szarych Szeregów pozostanieniezmieniony. Długość przebudowywanych torów to prawie 900 metrów torupojedynczego.

Zakres przebudowy węzła „Wyszyńskiego” obejmujemiędzy innymi: przebudowę infrastruktury tramwajowej, drogowej, oświetleniaoraz częściowo uzbrojenie podziemne. Zmiany będą odczuwalne także dla pasażerówkomunikacji miejskiej dzięki nowym przystankom i przebudowie peronów. Robotyprowadzone będą również na jezdni, chodnikach i ścieżce rowerowej.

Przebudowane będą sieci podziemne, a w infrastrukturzetramwajowej pojawią się nowe elementy takie jak sterowanie i ogrzewaniezwrotnic oraz system smarownic. Wzdłuż Nabrzeża Wieleckiego tory przebiegaćbędą po istniejącym śladzie.

W ciągu ul. Wyszyńskiego zaprojektowany został dwukierunkowypas autobusowo tramwajowy, natomiast na torowisku pojawi się dodatkowadwukierunkowa relacja tramwajowa na kierunku Wyszyńskiego – StoczniaSzczecińska. Długość projektowanych torów to blisko 1150 metrów toru pojedynczego.

Roboty wykonuje firma ZUE S.A. za kwotę 44.894.559,07.

Przedmiotowe zadanie realizowane jest w ramach projektu pn.:”Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie – etap II” (umowa odofinansowanie nr POIS.06.01.00-00-016/16-00) w ramach działania 6.1 Rozwójpublicznego transportu zbiorowego w miastach oś Priorytetowa VI Rozwójniskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko.


Komentarze