TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jesteś tutaj: Infotram / UE news / Trwa ofensywa CAF-u 
Trwa ofensywa CAF-u
INFOTRAM - Opublikowano: 20.03.2015 16:30:32 3 komentarze
Trwa ofensywa CAF-u

Kilka dni temu informowaliśmy, że CAF dostarczył pierwszy wagon Urbos dla Budapesztu. Teraz pora na Freiburg. Wagon dotarł do Niemiec nocą z 16 na 17 marca. Freiburg podpisał w marcu 2013 roku z CAF kontakt na dostawę 12 siedmioczłonowych wagonów Urbos 100. Wartość zamówienia nie przekracza 40 mln€, choć dokładna kwota nie została ujawniona. Sześć tramwajów ma zostać dostarczonych w ciągu najbliższych tygodni, a reszta przybędzie w drugim kwartale 2017 roku. Pierwsza partia wagonów wejdzie do regularnej eksploatacji liniowej w połowie tego roku. Dwukierunkowe tramwaje mają długość 42 m, a ciężar pustego składu to 53 ton. Pojazdy wyposażone są w pięć szerokich (1,3 m) podwójnych drzwi i jednych pojedynczych z każdej strony. Ich pojemność to 241 pasażerów, z czego 66 może podróżować na siedząco. Tramwaje są ponadto wyposażone w klimatyzację, dwa automaty biletowe, ekrany informacyjne, monitoring, przyciemnione szyby i poręcze ze stali nierdzewnej. Światła LED mają czujniki do regulacji natężenia oświetlenia w zależności od warunków zewnętrznych. Są to pierwsze wagony w mieście, wyposażone w intercom.     


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CAF
Urbos
Niemcy
Freiburg
  • www – 20.03.2015

    W Warszawie mogliby takie kupić. Szczególnie na JPII. Może w końcu pasażerowie mieliby trochę luzu.

  • esbek – 20.03.2015

    W warszawie nie zdały by egzaminu. Są za długie jak na nasze przystanki (gdy mają stawać jeden za drugim) albo za krótkie, bo nie wykorzystają całego przystanku. Przy Warszawskich napełnieniach mają za dużo miejsc siedzących, a za mało drzwi by szybko wymieniać pasażerów na przystankach.

  • www – 21.03.2015

    @esbek Nie no bez przesady. Nie na wszystkich ciągach tramwaje jeżdżą jeden za drugim. Na JPII tramwaje są już teraz za małe, a z zasady powinny jeździć solo. Tramwaj 40-42 metrowy zabiera więcej pasażerów niż nasze 30 metrowe. Po otwarciu M2 na rondzie ONZ naprawdę ciężko jest się dostać do tramwaju, a o jakimkolwiek komforcie nie ma co mówić. Nie rozumiem argumentu jakoby dłuższy tramwaj miał wolniej wymieniać pasażerów. Raczej szybciej, bo miałby o 3 pary drzwi więcej, a poza tym byłoby luźniej i pasażerowie wysiadaliby i wsiadali szybciej. Teraz jazda przeładowanymi pesami nie jest przyjemna. Skoro teraz kupiliśmy krótkie pesy, czas na tramwaje 7-io przegubowe, które powinny jeździć w godzinach szczytu. Zmniejszenie liczby tramwajów, a jednoczesne ich odpowiednie wydłużenie powinno pozwolić na upłynnienie ruchu. Wydaliśmy tak ogromną liczbę pieniędzy na modernizacje przystanków, a jednocześnie z powodu przestarzałego myślenia kupiliśmy wcześniej tramwaje z podciętymi burtami i zbudowaliśmy za krótkie przystanki, bo niby muszą mieć 60 m - to tramwaj 40-sto metrowy nie zmieści się? Pytanie tylko czy tramwaje faktycznie powinny zatrzymywać się w parach, czy raczej powinny jeździć logicznie z odstępami, a nie tak jak teraz trzy, cztery tramwaje na raz na przystanku, a później długo nic. W ten sposób część tramwajów jest przeładowana, a druga część jedzie prawie pusta. Stać nas na to?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....