Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trudniej będzie zatrzymać ruchome schody w metrze

infotram
26.08.2019 12:12
0 Komentarzy

Metro Warszawskiezabezpiecza przed nieuzasadnionym użyciem przyciski awaryjnego zatrzymaniaschodów ruchomych. Na obu liniach warszawskiego metra eksploatowane są 142 ichbiegi.

Z analiz przyczyn zatrzymania schodów ruchomych wynika, że w2017r. schody ruchome były zatrzymane przyciskiem awaryjnego zatrzymania 10 492razy, zaś w 2018 roku mieliśmy 9 471 takich przypadków. Tylko w pierwszympółroczu 2019r. jeden z biegów na stacjiDw. Wileński był wyłączany ponad 80 razy, na stacji Nowy Świat – Uniwersytet –60 razy. Z jeszcze większą skalą tego zjawiska mamy do czynienia na stacjiPolitechnika, gdzie jeden z biegów (w kierunku Pl. Politechnika) wyłączany byłw tym roku 169 razy.

W celu zapobiegania nieuzasadnionemu używaniu przycisku STOPna schodach ruchomych Metro Warszawskie rozpoczęło montaż specjalnychzabezpieczeń. Przyciski awaryjnego zatrzymania biegu schodów zostanązabezpieczone uchylną klapką, połączoną z sygnałem dźwiękowym. Pierwsze tegotypu zabezpieczenia zostały zamontowane na najczęściej wyłączanym biegu schodówruchomych na stacji Dw. Wileński.

Firma Otis, po uzyskaniu pozytywnej opinii dla tegorozwiązania, wydanej przez TDT, systematycznie będzie montować zabezpieczeniana kolejnych biegach schodów ruchomych.

Nieuzasadnione użycie przycisku STOP, który służy donatychmiastowego zatrzymania biegów schodów w sytuacji awarii, jest uciążliwedla pasażerów i negatywnie wpływa na mechanizm schodów, zwiększając ichawaryjność. Zgodnie z opinią producenta urządzeń przycisk ten służy wyłączniedo zatrzymania schodów ruchomych w sytuacjach awaryjnych. Nadmierne,nieuzasadnione używanie przycisku awaryjnego powoduje szybsze zużywanie sięmechanizmu schodów ruchomych.

W przypadkach wandalizmu i dewastacji wprowadziliśmy zasadę”zero tolerancji”, dzięki temu sposobowi postępowania pasażerowie nie spotykająsię z nimi korzystając z naszych usług. Na trasy nie wyjeżdżają składypomalowane graffiti, napisy są bezzwłocznie usuwane ze ścian.

Podobnie Metro Warszawskie stara się rozwiązać problemnieuzasadnionego użycia przycisku STOP. Na początku br. nawiązaliśmy w tymzakresie ścisłą współpracę z Policją. Policjantom z Komisariatu Policji MetraWarszawskiego zlecono dokonywanie cyklicznych kontroli oraz podejmowanieinterwencji w przypadku ujawnienia zachowań naruszających bezpieczeństwo iporządek publiczny. W okresie od 29.01.2019 r. do 12.02.2019 r. ujawniono pięćosób, natomiast dn. 08.03.2019 roku jedną osobę, które bez uzasadnienia używałyprzycisku awaryjnego zatrzymania schodów ruchomych. Wobec sprawców wykroczeniazastosowano postępowanie w trybie Ustawy z dnia 20 maja 1971 r. KodeksWykroczeń.

Nasilające się zjawisko, powoduje nie tylko przejściowetrudności dla pasażerów metra, ale także prowadzi do wzrostu awaryjności, a wefekcie ograniczenia niezawodności całych urządzeń, stanowiących ważny elementinfrastruktury związanej z bezpieczeństwem pasażerów metra. W związku zpowyższym Metro Warszawskie powiadomiło o tym zjawisku ABW.


Komentarze