TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Trójskład wraca do Gdańska
InfoTram.pl - Opublikowano: 22.05.2017 10:00:31 7 komentarzy
Trójskład wraca do Gdańska (foto: ZTM)

Od środy, 24 maja 2017 roku, na linii 8 będzie można podróżować "potrójną stopiątką", czyli tramwajem złożonych z trzech wagonów popularnego typu 105Na: 1349+1350+1346 – poinformował ZTM Gdańsk. Akcja jest ukłonem dla wszystkich sympatyków gdańskich tramwajów.

Trójskład mierzy 42 m długości. Ponieważ część przystanków jest za krótka, z przyczyn bezpieczeństwa czwarte drzwi w ostatnim wagonie będą zablokowane na stałe (odpowiednia informacja będzie umieszczona na tych drzwiach). Po różnych zdarzeniach drogowych, w których uszkodzeniu uległy pierwsze wagony "stopiątek", na stanie pozostały niewykorzystane drugie wagony, stąd pomysł, aby przekazać te wagony do obsługi pasażerskiej. Niestety, nie ma już tylu "wolnych" wagonów, aby stworzyć więcej składów trzywagonowych. Spółka "Gdańskie Autobusy i Tramwaje" jest w trakcie wymiany wszystkich starych tramwajów na bardziej nowoczesne.

Obecnie tramwaje typu 105Na stacjonują wyłącznie w Zakładzie Eksploatacji Tramwajów “Nowy Port" i mogą wyjeżdżać tylko na te linie (wybrane), które właśnie ta zajezdnia obsługuje. I tak np. strome trasy w kierunku Łostowic czy Piecki-Migowo są dla nich nie do pokonania. Tramwaje starszego typu nie mogą tam wjechać. Na linii 8 taki problem nie istnieje. Trzywagonowy skład będzie można spotkać tylko w dni powszednie (w soboty, niedziele i święta wysokopodłogowe tramwaje nie kursują). W użytkowaniu potrójny skład pozostanie prawdopodobnie do rozpoczęcia remontu torów na Stogach, co powinno nastąpić pod koniec tego roku.

Wstępnie planowane godziny odjazdu tramwaju trzywagonowego z pętli:

Jelitkowo: 04:56, 07:11, 09:36, 12:07, 14:41, 17:01

Stogi Plaża: 08:21, 10:49, 18:05

Stogi Pasanil: 06:03, 13:26, 15:51



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gdańsk
105Na
ZTM Gdańsk
GAiT
  • Marcin – 22.05.2017

    Wdaje mi się że jest na tyle wagonów (aby można było sparować je tak aby utworzyć jakieś jeszcze dwa kolejne trójskłady. )Na stronce tramwaje.gdanskie.info jest wykazd wagonów i sporo 105na nie jest gotowa do ruchu.

  • ;O – 22.05.2017

    To będzie jedyny trójskład w Polsce.

  • Pix_06269 – 22.05.2017

    Krysia już zrobiła focie?

  • Marcin Wrocław – 22.05.2017

    Wspominam lata 80-te i początek 90-tych gdy trójskłady 105-ek kursowały i u nas we Wrocławi na liniach "3', '5', "10" i nieistniejącej "21".. Potem skrócono bo uznano ze nie mieszczą się na niektórych przystankach a w Krakowie i Warszawie przynajmniej do niedawna nadal jeździły.

  • www – 22.05.2017

    Co jak co, ale takie składy złożone z trzech 105-tek najbezpieczniejsze to nie są. Nie ma mowy, żeby motorniczy widział co dzieje się z trzecim członem na ostrych zakrętach. Kamer na budach 105-tek jakoś nigdy nie widziałem. Jest ryzyko, jest zabawa? Puszczanie jednego składu większego sensu i tak nie ma. Chyba nie tędy droga.

  • majcin – 23.05.2017

    Czy w 105-kach wagony doczepne oryginalnie różniły się czymś od "normalnych" czy powstały w wyniku systematycznego wymontowywania elementów kabiny motorniczego na części?

  • Kuba – 24.05.2017

    W Gdańsku nie ma z czym połączyć tych wagonów doczepnych. Składy 1415+1416 i 1259+1260 to były składy po "NG" w Łodzi, czyli już mają wrzuconą elektronikę, która wymaga aby pierwszy/kolejny wagon też miał ten sam system. Żelazko było już nie raz rozbite i jego odbudowa nie jest trudna, za to 1415 był z tradycyjnym przodem i tu już potrzebna jest rzeźba i śmiem wątpić że GAiT wyremontuje 1415.Składy po przebudowach1349+1350+1346 (NG Łódź)1291+1260 (zamiast 1346) (NG Łódź)1238+1232 (NG Łódź)1301+1310(NG Łódź)1202+1203(NG Łódź)1234+1233(NG Łódź)1290+1292(NG Łódź)1339+1340(NG Łódź)1353+1354(NG Łódź)1300+1309 (Protram)1226+1227 (Protram)1324+1325 (Protram)1295+1296 - ostatni skład "tradycyjny", Teoretycznie nie zagospodarowane są wagony:1416 (NG Łódź) i 1299 (Protram), ten ostatni stoi już bardzo długo i na 99,99% jest zdekompletowany, bo ani GAiT, ani ZTM nie myślałby nawet przywrócić skład chopperowy 1300+1299+1309

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....