TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwajowa rewolucja w stolicy na wzór czeskiej Pragi!
INFOTRAM - Opublikowano: 24.04.2015 12:45:14 3 komentarze
ZTM szykuje tramwajową rewolucję

Warszawski ZTM przestawił dziś nowy sposób taktowania tramwajów. Co się zmienia? Sporo. Otóż od 1 maja szykuje się prawdziwa rewolucja. Tego dnia zmienią się rozkłady jazdy wszystkich linii tramwajowych. Składy będą podjeżdżać na przystanki częściej, dzięki czemu szybciej i łatwiej będzie można dotrzeć do celu. Zarząd Transportu Miejskiego poinformował, że opracował nowy model taktowania dla komunikacji szynowej, według którego wszystkie warszawskie linie tramwajowe zostały podzielone na trzy grupy: magistralne, główne i podstawowe. O tym, do jakiej grupy zakwalifikowana zostanie dana linia zdecydowała liczba podróżujących nią pasażerów. I tak do linii magistralnych, które po zmianie rozkładów, w godzinach szczytu, podjeżdżać będą na przystanki co 4 minuty, przyporządkowano: 2, 9, 31 i 77. Kolejne linie, oznaczone numerami: 1, 24 i 33, to linie główne. Te kursować będą w szczycie co 6 minut. Ostatnia grupa to linie podstawowe: 3, 4, 6, 7, 10, 11, 13, 14, 15, 17, 18, 22, 23, 25, 26, 27, 28, 35 i 41, które na przystanki podjadą odpowiednio co 8 minut.

Ponadto w godzinach największego ruchu, na trasy niektórych linii wyjadą dodatkowe składy. Linia 20, ze względu na jednotorowy odcinek do Boernerowa kursować będzie co 10 minut.

ZTM zapowiada, że po wprowadzeniu nowego rozkładu poprawi się jakość podróżowania warszawskimi tramwajami. Składy będą kursować częściej, dzięki czemu pasażerowie krócej będą musieli czekać na przystankach. Dotychczas linie podzielone były na magistralne, kursujące co 5 minut i podstawowe ? co 10 minut.

Po zmianach tramwaje nie tylko w godzinach szczytu podjadą częściej na przystanki. Pomiędzy szczytami częściej kursować będą linie: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 17, 18, 20, 22, 23, 25, 27, 28, 31, 33, 35 i 77. Linie magistralne zwiększą częstotliwość kursowania z 7,5 minuty do 6 minut, a podstawowe z 15 do 12 minut. Również co 6 minut podjadą na przystanki tramwaje linii głównych 1 i 33.

Częstsze kursy oznaczają też więcej miejsca w wagonach. Pasażerowie podróżować będą w mniejszym tłoku i łatwiej będzie można znaleźć miejsce siedzące. Wraz z wprowadzeniem nowego modelu taktowania zaktualizowane zostaną czasy przejazdów pomiędzy przystankami, co przełoży się na większą punktualność.

To nie jedyne zmiany, które czekają na pasażerów od pierwszego maja. Na linii 15 pilotażowo wprowadzone zostanie rozwiązanie ?mniejszym częściej?. W dni powszednie wieczorem oraz w soboty i niedziele rano i wieczorem, na trasie tej linii będę kursować składy jednowagonowe, a nie jak dotychczas dwuwagonowe. Dzięki tej zmianie tramwaje podjeżdżać będą co 10 minut. Wagony na linię 15 ?przejdą? z 14.

Kolejną nowością będą kursy wariantowe. Co drugi kurs tramwajów linii 9, poza godzinami szczytu, kończyć będzie na rondzie Wiatraczna. Wszystkie zawracające tu składy oprócz numeru linii będą miały na wyświetlaczu napis ?Wiatraczna kurs skrócony?.

Takie rozwiązanie wprowadzone będzie również w soboty na linii 15, co ułatwi dojazd na bazar przy Bakalarskiej.

Wraz ze zmianami rozkładu, wzorem zeszłego roku, w Al. Jerozolimskich tramwaje kursować będą dłużej. W piątki i soboty składy linii 77 podjadą na przystanki co 20 minut aż do godziny 2 w nocy, a tramwaje linii 9 - codziennie do 1 w nocy.

Zmiany są rezultatem stażu, który pracownicy ZTM, w ramach projektu unijnego ?Fabryka innowacji w komunikacji miejskiej w Warszawie?, odbyli w instytucjach organizujących transport publiczny m.in. w Pradze (Ropid). To właśnie na czeskiej stolicy wzorowany jest wprowadzany w Warszawie model tramwajowych rozkładów jazdy.

Garść ciekawostek

Jeden pojazd ? trzy zadania. Pojazd oznaczony numerem brygady 061 o godz. 7:07 ruszy z Annopola, by w godzinach największego obciążenia osiedla Bródno zawieźć pasażerów do metra Dw. Gdański oraz na Ochotę, gdzie na placu Narutowicza stanie na krótką przerwę. O godz. 8:02 jako linia 18 ruszy z placu Narutowicza przez Puławską w kierunku Służewca. Dzięki temu zasili odcinek Ochota ? Politechnika wioząc studentów na zajęcia rozpoczynające się o 8:15 i 8:30, a następnie o godz. 8:26 na przystanku Metro Wierzbno zacznie realizować trzecie zadanie, czyli wzmocnienie odcinka dowozu na Służewiec dla osób rozpoczynających pracę o godz. 9.

Linia 4 ? kurs specjalny. W celu poprawy oferty przewozowej przy dowozie na nocną zmianę w rejon Żerania Wschodniego i odbioru ze zmiany popołudniowej, na linii 4 pojedzie dodatkowy kurs. Dotrze do pętli o godz. 21:53 dowożąc pracowników na godz. 22, następnie poczeka na osoby kończące pracę o godz. 22 , by o 22:09 ruszyć w stronę centrum miasta. Skrócenie czasu oczekiwania na tramwaj wpłynie również na poprawę bezpieczeństwa pasażerów tego rejonu miasta.

Zmiana numeru linii bez pętli. Rozwiązanie praktykowane już od 17 września 2013r. W Nowym Modelu Taktowania oprócz kursu linii 41 zmieniającego się w 17 na rondzie Radosława (41 wzmocnienie z Bródna do metra, 17 wzmocnienie do Służewca) zmiana numeru linii bez pętli będzie jeszcze działać w soboty na kursach zasilających dojazd do Bakalarskiej przechodzących na linię 77 na placu Narutowicza.

Stopniowanie podaży miejsc na linii 31. W szczycie pojadą dodatkowe składy trzywagonowe, w międzyszczycie tylko składy dwuwagonowe. Jak wyjść naprzeciw znacznemu spadkowi zainteresowania pasażerów kursami linii 31 w godzinach wieczornych dnia powszedniego? Nie tylko zmniejszenie częstotliwości. Kończące pracę na linii 6 składy jednowagonowe przejeżdżają na Mokotów i podmieniają składy dwuwagonowe. Dzięki tej operacji w ciągu całej doby wielkość składów na linii 31 jest dopasowana do potoków pasażerskich.

Wydłużone kursowanie w Al. Jerozolimskich. ZTM przywraca sezonowe rozwiązanie z kursującą do 2 w nocy linią 77 w piątki i soboty. Od 1 maja składy pojadą co 20 minut, a w okresie wakacyjnym planowane jest wprowadzenie częstotliwości 10 minut. Wtedy wespół z linią 9 po północy w Alejach Jerozolimskich tramwaje będą odjeżdżały w następstwie 5 minut.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Warszawa
Warszawa
rozkład jazdy
  • WK – 24.04.2015

    Rewelacja. Szkoda, że w Poznaniu nie myślą o tego typu rozwiązaniach...

  • pyrlander – 25.04.2015

    W Poznaniu musieliby mieć do tego wystarczającą liczbę tramwajów, a z tym krucho nawet w cyklu 12-20 minut.

  • foka – 26.04.2015

    Znowu będzie zamieszanie. 2 i 77 najważniejsze linie. Komedia

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....