TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwajem nr 1 do Katowic
InfoTram - Opublikowano: 08.12.2016 14:39:05 11 komentarzy
Tramwajem nr 1 do Katowic

Od 12 grudnia linią tramwajową nr 1 z Rudy Śląskiej będzie można dojechać nie tylko do Zabrza i Gliwic, ale również do Świętochłowic, Chorzowa i Katowic. Jak informuje KZK GOP modyfikacja trasy ma zapewnić lepsze wykorzystanie tego połączenia.

- Uruchomienie linii tramwajowej łączącej Gliwice z Katowicami to nawiązanie do rozwiązań, które już kiedyś funkcjonowały i były przez pasażerów dobrze oceniane Z historycznego połączenia tramwajowego na tej trasie korzystało wielu pasażerów, a jego likwidacja wymuszona została przez ówczesne warunki techniczne - mówi Roman Urbańczyk, przewodniczący zarządu KZK GOP.

- Uruchomienie linii praktycznie na nowo wiąże się w głównej mierze z przeprowadzonymi przez Tramwaje Śląskie modernizacjami. W ostatnim czasie znacząco wzrosła niezawodność tramwajów, co pozwala na planowanie dłuższych niż do tej pory połączeń - podkreśla. - Linia nr 1 przebiega przez rejony nowych inwestycji, w pobliżu ul. Zabrzańskiej i Drogowej Trasy Średnicowej, co wiąże się ze wzrostem zapotrzebowania na usługi transportowe - mówi Krzysztof Mejer, wiceprezydent Rudy Śląskiej. - Pociągi relacji Gliwice - Katowice, zatrzymujące się w naszym mieście na stacjach w dzielnicach Ruda i Chebzie, zapewniają szybkie połączenie ze stolicą województwa, z kolei tramwaje obsługują o wiele więcej przystanków, często oddalonych od dworców - zaznacza.

Linia tramwajowa nr 1 kursuje obecnie pomiędzy przystankami "Gliwice Zajezdnia" i "Chebzie Pętla" w Rudzie Śląskiej, przez Zabrze. Po przedłużeniu będzie można nią dojechać przez Świętochłowice i Chorzów do przystanku "Katowice Plac Miarki". Wprowadzona praktycznie bez dodatkowych kosztów modyfikacja trasy ma wpłynąć na lepsze wykorzystanie tego połączenia przez pasażerów. Wraz z linią nr 11 połączenie tramwajowe z przystanku "Chebzie Pętla" do Katowic będzie obsługiwane z częstotliwością co 15 minut. W związku z tą zmianą zmodyfikowane zostaną także trasy tramwajów w Katowicach. Linia nr 19 będzie kursować do pl. Wolności, natomiast linie nr 1 i 11 swoje trasy kończyć będą na pl. Miarki. Ponadto, od 12 grudnia dla linii tramwajowych nr: 4, 5, 6, 9, 16, 17, 19, 23, 30 i 49 wprowadzone zostaną korekty godzin odjazdów.

- W najbliższej przyszłości więcej tras linii tramwajowych modyfikowanych będzie w taki sposób, aby zapewniały bezpośrednie połączenia. Wzmożone zostaną także starania o to, aby tramwaje jeździły szybciej, m.in. poprzez system zarządzania systemami ruchu - zapowiada Roman Urbańczyk. - Liczymy, że na zmodyfikowanych liniach liczba pasażerów wzrośnie. Najbliższe miesiące będą okresem obserwacji nowo wprowadzonego rozwiązania, aby móc wprowadzić ewentualne modyfikacje - dodaje.

KZK GOP przypomina, że w najbliższych latach ma zostać zmodernizowany rudzki odcinek linii tramwajowej nr 9, kursującej między Bytomiem i Chorzowem przez kilka dzielnic Rudy Śląskiej. Projekt ma być realizowany etapami, obecnie Tramwaje Śląskie prowadzą przetarg na przebudowę infrastruktury na ul. Niedurnego, od ul. Grochowskiej do ul. Hutniczej.

Żeby było lepiej musi być gorzej. Ale tylko przez dwa dni. I tak powyższe zmiany będą poprzedzone tymczasowymi zmianami w komunikacji tramwajowej związanymi z pracami torowymi na ul. Chorzowskiej w Katowicach, które odbędą się w najbliższy weekend (10 i 11 grudnia).

W związku z pracami torowymi na ul. Chorzowskiej w rejonie przystanku Park Śląski Wesołe Miasteczko w Katowicach od godz. 04:00 dnia 10 grudnia (sobota) do godz. 22:00 dnia 11 grudnia (niedziela) nastąpi zmiana organizacji ruchu tramwajowego.

Na czas prowadzonych prac:

? Linia nr 0 kursować będzie na trasie: Katowice Zawodzie Pętla ? Katowice Plac Wolności ? Chorzów Batory Zajezdnia ? Chorzów Rynek.

? Linia nr 6 kursować będzie na trasach: Bytom Politechnika Śląska ? Chorzów Stadion Śląski oraz Brynów Pętla ? Katowice Zawodzie Zajezdnia według specjalnych rozkładów jazdy.

? Linia nr 11 kursować będzie na trasie: Ruda Śląska Chebzie Pętla ? Chorzów Stadion Śląski według specjalnego rozkładu jazdy.

? Linia nr 19 kursować będzie na trasach: Bytom Stroszek Zajezdnia ? Chorzów Stadion Śląski oraz Katowice Plac Miarki ? Katowice Słoneczna Pętla według specjalnych rozkładów jazdy.

? Linie nr 23 i 33 będą zawieszone.

Na trasie Katowice Mickiewicza ? Chorzów Stadion Śląski uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza (T-6) kursująca z częstotliwością co 12 minut zgodnie z poniższym:

Przystanki T-6 w kierunku Chorzowa: Katowice Mickiewicza ? Katowice Sokolska - Dąb Huta Baildon ? Dąb Kościół - Park Śląski Ogród Zoologiczny ? Park Śląski Wejście Główne ? Chorzów Stadion Śląski (tymczasowe stanowisko przystankowe zlokalizowane na ul. Parkowej).

Przystanki T-6 w kierunku Katowic: Chorzów Stadion Śląski (tymczasowe stanowisko przystankowe zlokalizowane na ul. Parkowej) ? Park Śląski Wejście Główne ? Park Śląski Ogród Zoologiczny ? Park Śląski Wesołe Miasteczko ? Dąb Kościół ? Dąb Silesia Business Park ? Dąb Huta Baildon ? Katowice Chorzowska ? Katowice Aleja Korfantego ? Katowice Mickiewicza.

Od dnia 10 grudnia (sobota) do odwołania dla linii tramwajowych nr: 0, 1, 6, 11, 19, 23 i 33 zawiesza się obsługę przystanku "Park Śląski Wesołe Miasteczko" (w obu kierunkach).

Ponadto, na czas wstrzymania przejazdów komunikacji tramwajowej (10-11 grudnia) linie autobusowe nr: 820, 830 i 840 będą kursowały według specjalnych rozkładów jazdy z dodatkową obsługą przystanków "Chorzów AKS" (w obu kierunkach) oraz "Dąb Huta Baildon" (w kierunku Chorzowa).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KZK GOP
Katowice
Ruda Śląska
  • NM – 08.12.2016

    Powrót do starych rozwiązań, szkoda tylko że linia nie zaczyna się w Wójtowej Wsi.

  • esbek – 08.12.2016

    Jaka piękna linia turystyczna. Przejazd 1h 30 minut. Można cały Śląsk zwiedzić. :)

  • dziad borowy – 08.12.2016

    46 do Ozorkowa chyba szybciej pojedzie, abo ?

  • kubex – 08.12.2016

    Bardziej by się nadawała na taką trasę nowa linia Szybkiej Kolei Regionalnej, a tramwaj ewentualnie tylko w nocy (bo wątpię żeby napełnienia były na pociąg przez całą dobę). Zwłaszcza że tramwaj nie dojeżdża do centrum Gliwic.

  • esbek – 08.12.2016

    @kubexA to już przez wójta wsi Gliwice.

  • kubex – 08.12.2016

    ^A no wiem. Co nie zmienia faktu że wystarczyłoby ludzi żeby opłacalnym było połączenie kolejowe.

  • www – 08.12.2016

    Chyba jednak kogoś poniosło z tą linią nr 1...Czy wzdłuż jej trasy nie jedzie przypadkiem autobus pospieszny na trasie z Gliwic przez Zabrze, Rudę Śląską, Chorzów do Katowic?Jaki to ma sens poza obniżeniem taktu linii 11? Ktoś założył, że 1 będzie na tak długiej trasie jeździła regularnie? O co chodzi? A o to, że od pętli w Chebziu w stronę Chorzowa jest linia jednotorowa z mijankami. Pewnie dojdzie do dłuższych przestojów na mijankach niż ma to miejsce w przypadku samodzielnej linii 11. Ale kto by się przejmował...

  • andrzejh69 – 09.12.2016

    @www - Autobus przyspieszony na tej trasie 840 jedzie tylko o około 20% czasu szybciej i to rozkładowo. Przez korki 840 często jest opóźnione, w rezultacie praktycznie tramwaj 1 na tej trasie będzie jeździł tak samo długo jak autobus. Nowa trasa 1 polepszy na pewno frekwencję na odcinku Chebzie - Ruda Południowa, gdzie dziś na kurs jeździ maksymalnie 10 osób. Mankamentem tego rozwiązania jest na pewno rzadka częstotliwość tramwaju na Porębie i Rudzie Południowej gdzie moim zdaniem winna wynosić co najmniej 15 minut. Po tej zmianie niestety będzie to tylko 30 minut. Pomysł dobry, myślę że najbliższe miesiące pokażą czy to rozwiązanie było zasadne. Na pewno będzie bardzo dobre, po:- planowanym remoncie torów z dobudowaniem drugiego pomiędzy Chebziem a Chorzów-Metalowców,- skierowaniem w Katowicach przez Chorzowską - Grudmana - Gliwicką- 3go Maja - Korfantego - Słoneczna Pętla lub 3-go Maja - Warszawska - Zawodzie pętla oczywiście po wybudowaniu łącznika po ulicy Grudmana- wprowadzeniu choćby na niektórych kursach wagonów Pt8 - można by to zrobić już obecnie - wagony te mają bardzo wygodne siedzenia - kanapy, a w przyszłości po modernizacji torowisk nowych wagonów niskopodłogowych- z taktem co 15 minut przy likwidacji linii 11

  • andrzejh69 – 09.12.2016

    Co do ewentualnych awarii na nowej trasie 1 ammy możliwość zawracania na pętlach: Zaborze, Chorzów Park Pętla Zachodnia, trójkątowania na Chorzów - Metalowców i ew skierowania w Katowicach do Pętli Słoneczna, plac Wolności, a w Zabrzu Biskupice, Mikulczyce czy nawet Makoszowy, więc tragedii nie ma. Najlepsze w nowym połączeniu są nocne, częste połączenia z Katowicami i późno wieczorny 30 minutowy tak, których to nie ma aż tak wiele w przypadku autobusu 840.

  • NM – 09.12.2016

    Najważniejsza będzie przebudowa skrzyżowania linii 1 i 11 oraz 7 i wybudowanie łuków torowych w wszystkich kierunkach co pozwoli zoptymalizować marszrutyzacje oraz usprawnić ruch e czasie awarii i remontów sieci.

  • Jo – 05.01.2017

    @NM - To marzenia, czy prawdziwe plany TS?Nie wiem, czy uda sie tam wcisnac tyle rozjazdow, ale slabo sie na tym znam. Chociaz nawet gdyby trzeba sie bylo ograniczyc do dwoch to i tak sporo.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....