TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwajem bez sieci – Doha, Katar
Jacek Pudło - Opublikowano: 26.02.2014 12:35:34 5 komentarzy
Tramwajem bez sieci – Doha, Katar
W lipcu 2012 r. Siemens otrzymał od Fundacji Kataru zlecenie na realizację systemu tramwajowego pod klucz. Inwestycja obejmuje budowę 11,5 km torowiska oraz 25 przystanków. Tramwaje będą wyróżniać się tym, iż będą zasilane bez wykorzystania sieci trakcyjnej.Doha, zwana też Al-Dauha, to stolica Kataru, jednego z mniejszych państw na świecie, liczącego tylko 2 miliony mieszkańców. Kraj ten słynie z eksportu skroplonego gazu ziemnego LNG. Stolica liczy milion mieszkańców. Istotną jej częścią jest Miasto Edukacji, liczący się ośrodek szkolno-akademicki. Właśnie na jego terenie powstaje nowa linia tramwajowa.Projekt wart ponad 100 milionów euro obejmuje budowę torowiska, zajezdni, systemu zasilania, łączności i sygnalizacji oraz dostawę taboru –19 tramwajów Siemens Avenio. Pozbawiony sieci trakcyjnej system będzie obejmował cały kampus uniwersytecki. Pierwotnie planowano rozpoczęcie kursowania na jesieni 2015 r., jednak obecnie przesunięto je na 2016 r.Tramwaje Avenio dla Doha będą 27,7-metrowe, w pełni niskopodłogowe, o szerokości 2,55 mm. Szerokość toru to 1435 mm, a pojemność pasażerska –239 miejsc. Wzmocniona klimatyzacja będzie dostosowana do pustynnego klimatu. Osprzęt elektryczny na dachu będzie osłonięty specjalnymi ekranami przeciwsłonecznymi.Pojazdy zasilane będą z wykorzystaniem systemu Siemens Sitras HES, zastosowanego po raz pierwszy w 2008 r. w Portugalii (Siemens Combino, Metro Transportes do Sul). System składa się z dwuwarstwowych kondensatorów i niklowo-metalkowej baterii trakcyjnej NiMH. Bateria gromadzi energię 18 kWh, jest chłodzona cieczą i waży 826 kg. Kondensatory gromadzą 0,85 kWh, przy czym są chłodzone wymuszonym obiegiem powietrza i ważą 820 kg. Energia elektryczna będzie przesyłana do tramwajów na przystankach. Układ zasilania będzie składał się z centralnej stacji prostownikowej i rozproszonych stacji ładowania. Energia elektryczna o napięciu 11 kV będzie przetwarzana na napięcie zasilające 750 V.Pojedyncze ładowanie zasobnika energii pozwala na przejechanie 2,5 km. Zaletą systemu jest brak strat przesyłu związanych z przepływem prądu przewodem pomiędzy odbierakiem tramwaju a punktem zasilania sieci. Według producenta zapewnia to 30% oszczędności energii. Tramwaje Siemens Avenio zaprezentowano w Doha 23 stycznia 2014 r. W tym samym tygodniu ułożono pierwszy odcinek torowiska. Siemens zlecił budowę infrastruktury firmie Leighton Contracting Qatar. Elementy bezpodsypkowego torowiska typu Rheda 2000 dostarczy Rail.One. Zostaną one wyprodukowane w Hiszpanii.Wprowadzenie tramwajów do Miasta Edukacji ma skutkować zrównoważeniem systemu transportowego i w dalszej perspektywie - kompletnym wyeliminowaniem ruchu samochodów.Polub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Siemens
Avenio
Katar
  • Krispolo – 26.02.2014

    Tramwaje w Katarze w nowoczesnej postaci - to bardzo dobry przykład dla wielu dużych miast na świecie. Wreszcie docenia się tramwaje jako wygodny środek transportu.

  • JP – 26.02.2014

    Akurat w co bogatszych państwach z tego regionu lubią sobie fundnąć luksusowe zabawki, dajmy na przykład trolejbusy Vieson/Neoplan ze skórzanymi kanapami.

  • nie – 27.02.2014

    Na pewno lepsze to, niz APS Alstomu - nie wyobrazam sobie tego ostatniego w warunkach pustynnych...

  • MTA – 27.02.2014

    Ciekawe jaka jest żywotność tych akumulatorów przy tak częstym ładowaniu...

  • Were – 27.02.2014

    Małe państwo a wyróżniać będą sie tramwaje nowoczesnoscią

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....