TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje zasilane bez sieci trakcyjnej
ALSTOM,BOMBARDIER,ANSALDO Jacek Pudło - Opublikowano: 28.08.2012 21:07:45 3 komentarze
Tramwaje zasilane bez sieci trakcyjnej

Rozwiązanie wciąż w Polsce nieznane –zasilanie tramwaju z torowiska –stopniowo znajduje zastosowanie w kolejnych ośrodkach miejskich. Najbardziej znanym miastem z tramwajami bez sieci trakcyjnej pozostaje wciąż francuskie Bordeaux. W ostatnich latach dołączyły do niego Reims i Angers, zaś kolejnym francuskim miastem z tramwajami niewykorzystującymi sieci będzie Orlean.

Zrealizowane lub wdrażane systemy zasilania tramwajów z torowiska są następujące:

  • Alstom APS
  • Ansaldo STS TramWave
  • Bombardier Primove

Alstom APS opiera się na 10-metrowych segmentach z 8-metrową częścią  zasilaną. W podwoziu trzeciego członu tramwaju zabudowane są dwa odbieraki. Każdy z nich posiada specjalny ślizg. Ramiona odbieraka to dwa wahacze. Za pomocą siłownika odbierak jest unoszony i odłączany lub opuszczany i dociskany do zasilanego pasa w torowisku.


Obecnie jedynie Alstom APS to system, który znalazł szersze praktyczne zastosowanie. W Bordeaux system APS znajduje się na 1/3 spośród 43 km torowisk. Eksploatowane są 74 specjalnie przystosowane  tramwaje Alstom Citadis. Adaptacja do zasilania z sieci dolnej podrożyła pojazd o 100 tys. euro, a sam system zasilania jest 3-krotnie droższy w wykonaniu niż budowa sieci napowietrznej. Ochronione pozostają jednak walory zabytkowe miast. Tramwaje od momentu uruchomienia przejechały łącznie 11 mln km, a niezawodność systemu zasilania wyniosła 99,8%.

Udział odcinków bez sieci trakcyjnej jest mniejszy w miastach Reims i Angers. W pierwszym z nich jest to 2 z 12 kilometrów, w drugim –1,5 z 12 km. Podobnie, 2-kilometrowy odcinek bez sieci zostanie zbudowany w Orleanie.

System Ansaldo STS TramWave wyróżnia się krótszymi, bo półmetrowymi segmentami zasilającymi. Przewód jezdny w tej technologii jest zabudowany w trwały sposób w torowisku. Jeden moduł zasilający ma długość 3 lub 5 metrów i posiada stalowe płytki kontaktowe, służące do odbioru napięcia. Odbierak posiada styk miedziany oraz grafitowy. Cechą szczególną tego systemu jest iż posiada on część dodatnią i ujemną. Obecnie w Neapolu istnieją dwa testowe odcinki Ansaldo STS TramWave o długości 400 i 600 m –na estakadzie tramwajowej i na lini Pioggioreale –via Stadera.

Bombardier testował swoją technologię Primove w Halle, Augsburgu, Braunschweig i Bautzen (w wypadku Braunschweig były to ładowane z pętli indukcyjnych autobusy). W tym systemie energia jest przenoszona nie za pośrednictwem odbieraka, lecz indukcyjnie, za pośrednictwem pola magnetycznego. Specjalna instalacja zainstalowana w torowisku wytwarza ukierunkowane pole magnetyczne. Sposób przeniesienia energii wzorowano na transformatorze. W systemie Primove uzwojenie pierwotne stanowią przewody w torowisku, a wtórne –pętle w podwoziu tramwaju. Pomimo rozlicznych testów wciąż brak jest praktycznego wdrożenia technologii. W Augsburgu od 31 maja 2012 r. testowany jest jeden tramwaj, który w obrębie centrum targowego wykorzystuje zasilanie indukcyjne.

Prospekt technologii Ansaldo STS.

Dołącz do nas na Facebooku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Alstom
Bombardier
Ansaldo
Primove
bezsieci
  • czytelnik – 29.08.2012

    Ciągle nie wiem co będzie gdy spadnie śnieg...

  • Jacek Pudło – 29.08.2012

    Bardziej obawiałbym się jesiennych liści.

  • pasbus – 04.08.2015

    Projekt musi szczegółowo przewidzieć warunki środowiska w którym ma poruszać się pojazd z danym systemem, lub trzeba stworzyć odpowiednie służby z odpowiednim sprzętem.W naszym kraju należy zapomnieć o takim systemie, ze względu na koszty i warunki atmosferyczne.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....