TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje zasilane bez sieci trakcyjnej
ALSTOM,BOMBARDIER,ANSALDO Jacek Pudło - Opublikowano: 28.08.2012 21:07:45 3 komentarze
Tramwaje zasilane bez sieci trakcyjnej

Rozwiązanie wciąż w Polsce nieznane –zasilanie tramwaju z torowiska –stopniowo znajduje zastosowanie w kolejnych ośrodkach miejskich. Najbardziej znanym miastem z tramwajami bez sieci trakcyjnej pozostaje wciąż francuskie Bordeaux. W ostatnich latach dołączyły do niego Reims i Angers, zaś kolejnym francuskim miastem z tramwajami niewykorzystującymi sieci będzie Orlean.

Zrealizowane lub wdrażane systemy zasilania tramwajów z torowiska są następujące:

  • Alstom APS
  • Ansaldo STS TramWave
  • Bombardier Primove

Alstom APS opiera się na 10-metrowych segmentach z 8-metrową częścią  zasilaną. W podwoziu trzeciego członu tramwaju zabudowane są dwa odbieraki. Każdy z nich posiada specjalny ślizg. Ramiona odbieraka to dwa wahacze. Za pomocą siłownika odbierak jest unoszony i odłączany lub opuszczany i dociskany do zasilanego pasa w torowisku.


Obecnie jedynie Alstom APS to system, który znalazł szersze praktyczne zastosowanie. W Bordeaux system APS znajduje się na 1/3 spośród 43 km torowisk. Eksploatowane są 74 specjalnie przystosowane  tramwaje Alstom Citadis. Adaptacja do zasilania z sieci dolnej podrożyła pojazd o 100 tys. euro, a sam system zasilania jest 3-krotnie droższy w wykonaniu niż budowa sieci napowietrznej. Ochronione pozostają jednak walory zabytkowe miast. Tramwaje od momentu uruchomienia przejechały łącznie 11 mln km, a niezawodność systemu zasilania wyniosła 99,8%.

Udział odcinków bez sieci trakcyjnej jest mniejszy w miastach Reims i Angers. W pierwszym z nich jest to 2 z 12 kilometrów, w drugim –1,5 z 12 km. Podobnie, 2-kilometrowy odcinek bez sieci zostanie zbudowany w Orleanie.

System Ansaldo STS TramWave wyróżnia się krótszymi, bo półmetrowymi segmentami zasilającymi. Przewód jezdny w tej technologii jest zabudowany w trwały sposób w torowisku. Jeden moduł zasilający ma długość 3 lub 5 metrów i posiada stalowe płytki kontaktowe, służące do odbioru napięcia. Odbierak posiada styk miedziany oraz grafitowy. Cechą szczególną tego systemu jest iż posiada on część dodatnią i ujemną. Obecnie w Neapolu istnieją dwa testowe odcinki Ansaldo STS TramWave o długości 400 i 600 m –na estakadzie tramwajowej i na lini Pioggioreale –via Stadera.

Bombardier testował swoją technologię Primove w Halle, Augsburgu, Braunschweig i Bautzen (w wypadku Braunschweig były to ładowane z pętli indukcyjnych autobusy). W tym systemie energia jest przenoszona nie za pośrednictwem odbieraka, lecz indukcyjnie, za pośrednictwem pola magnetycznego. Specjalna instalacja zainstalowana w torowisku wytwarza ukierunkowane pole magnetyczne. Sposób przeniesienia energii wzorowano na transformatorze. W systemie Primove uzwojenie pierwotne stanowią przewody w torowisku, a wtórne –pętle w podwoziu tramwaju. Pomimo rozlicznych testów wciąż brak jest praktycznego wdrożenia technologii. W Augsburgu od 31 maja 2012 r. testowany jest jeden tramwaj, który w obrębie centrum targowego wykorzystuje zasilanie indukcyjne.

Prospekt technologii Ansaldo STS.

Dołącz do nas na Facebooku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Alstom
Bombardier
Ansaldo
Primove
bezsieci
  • czytelnik – 29.08.2012

    Ciągle nie wiem co będzie gdy spadnie śnieg...

  • Jacek Pudło – 29.08.2012

    Bardziej obawiałbym się jesiennych liści.

  • pasbus – 04.08.2015

    Projekt musi szczegółowo przewidzieć warunki środowiska w którym ma poruszać się pojazd z danym systemem, lub trzeba stworzyć odpowiednie służby z odpowiednim sprzętem.W naszym kraju należy zapomnieć o takim systemie, ze względu na koszty i warunki atmosferyczne.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....