Kończy się jeden z
najpoważniejszych w ostatnich latach remontów dróg w Krakowie – przebudowa
jezdni i torowiska tramwajowego między Teatrem Bagatela a Bronowicami Małe.
Tramwaje wrócą na tę trasę 7 października – powiedział PAP
Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa. Jak wyjaśnił główne prace
prowadzone na ul. Karmelickiej zakończą się w ostatnich dniach września, ale ze
względów technologicznych związanych z tężeniem zaprawy, w której osadzona jest
kostka brukowa, ruch nie zostanie od razu wznowiony.
"Tramwaje wrócą na ul. Karmelicką i cały ciąg do
Bronowic w poniedziałek, 7 października. Od tego dnia samochody będą mogły
poruszać się częścią ul. Karmelickiej – na odcinku od Alei Trzech Wieszczów do
ulicy Rajskiej, a tydzień później 14 października zdjęte zostaną ostatnie
bariery drogowe i przywrócona zostanie pierwotna organizacja ruchu" -
mówił Pyclik.
Osoby uprawnione do korzystania z parkingu przy ul. Dolnych
Młynów będą mogły z niego korzystać do 14 października.
Przebudowa jezdni i torowiska tramwajowego na ulicach
Królewskiej, Podchorążych i Bronowickiej trwała od września zeszłego roku. W
tym czasie nie kursowały tramwaje łączące Bronowice Małe z centrum miasta. Aby
zminimalizować uciążliwość inwestycji dla mieszkańców, uruchomiona została
autobusowa komunikacja zastępcza (do początku września była ona bezpłatna) i
zorganizowane dodatkowe, bezpłatne parkingi dla samochodów.
W ramach tej części inwestycji kosztem 76,9 mln zł
wymienione zostały tory tramwajowe, sieć trakcyjna, oświetlenie uliczne,
przebudowana sieć wodociągowa i kanalizacyjna w ciągu ulic Królewskiej,
Podchorążych i Bronowickiej. Na pięciu skrzyżowaniach powstała nowa
sygnalizacja świetlna, wybudowano także przystanki typu wiedeńskiego, z jezdnią
podniesioną do poziomu chodnika, co ułatwia wsiadanie do wagonów tramwajowych.
Zmodernizowane zostało skrzyżowanie al. Mickiewicza i al. Słowackiego z ulicami
Karmelicką i Królewską.
W lipcu ruszyła modernizacja ulicy Karmelickiej obejmująca
wymianę torowiska i trakcji tramwajowej oraz nawierzchni skrzyżowań. Prace,
które właśnie się kończą mają kosztować 15,3 mln zł.
Ostatnia gruntowna przebudowa torowiska do Bronowic była
prowadzona ponad 20 lat temu, a z kursujących tą trasą linii tramwajowych
korzysta kilkadziesiąt tysięcy pasażerów dziennie.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.