TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje wyprowadzają się z Budziszyńskiej
MPK POZNAŃ/INFOTRAM (KW) - Opublikowano: 07.11.2011 12:46:52 7 komentarzy
Tramwaje wyprowadzają się z Budziszyńskiej

4 listopada 2011 roku po raz ostatni poznańskie tramwaje wyjechały z torów odstawczych przy ul. Budziszyńskiej. Przez ponad ćwierć wieku to właśnie one były miejscem garażowania wagonów, zarówno tych liniowych, jak i tych, wycofanych już z eksploatacji. Do czasu wybudowania torowiska w zajezdni na Franowie tramwaje będą zmuszone do spędzania nocy na ulicach miasta. Gdzie? Pod uwagę MPK brało kilka rozwiązań, m.in. odstawianie wagonów na torowisku w ciągu ul. Murawa i al. Solidarności. To, zdaniem przewoźnika, dodatkowo utrudniałoby życie mieszkańcom i pasażerom Winograd. Za „najmniejsze zło”uznano wykorzystanie do tego celu torowiska w ciągu ul. Hetmańskiej między ul. Głogowską a ul. Reymonta. Ten odcinek będzie bowiem wyłączony z użytkowania na czas prowadzenia II etapu remontu ronda Jana Nowaka-Jeziorańskiego i właśnie tu odstawiane będą tramwaje, które zjadą po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Po zjeździe wszystkich kursów dziennych do zajezdni, wagony staną też na ul. Hetmańskiej między ul. Kolejową a ul. Dmowskiego.

MPK Poznań ma świadomość powrotu do bardzo trudnej sytuacji, która miała miejsce na początku lat 80-tych. Poznań jest jedynym w Polsce miastem, które nie może pomieścić swojego taboru tramwajowego na terenie zajezdni. Dlatego też już w latach 70-tych ubiegłego wieku mówiło się o konieczności budowy nowej zajezdni. Z powodu braku środków plany te były ciągle przesuwane na dalsze terminy. Jako prowizoryczne rozwiązanie problemu wymyślono budowę torów odstawczych. Zaczęto je budować na początku lat 80-tych ubiegłego wieku po to, aby pomieścić tramwaje, garażujące dotychczas na ulicach Poznania. Wcześniej „nocowały”one na torowiskach w ciągu ul. Przybyszewskiego, Towarowej, Zwierzynieckiej, Krzywoustego czy na pętli starołęckiej. Garażujące tam tramwaje były nieustannie dewastowane i niszczone. Wydzielony, ogrodzony i pilnowany teren z 14 torami i kanałem przeglądowym został oddany do eksploatacji 15 sierpnia 1985 roku. Od tego czasu „Budziszyna”zdążyła pełnić rolę tymczasowej zajezdni, choćby wtedy, kiedy w maju 1986 roku doszło do wybuchu gazu na skrzyżowaniu ul. Głogowskiej i Hetmańskiej. Zajezdnia przy ul. Głogowskiej została wtedy odcięta od sieci torowisk, dlatego na czas remontu wagony kursujące po mieście, musiały po służbie zjeżdżać na tory odstawcze. Były tam do czasu odbudowania nawierzchni skrzyżowania m.in. przez pracowników MPK Poznań, pod koniec sierpnia 1986 roku. W tym czasie urządzono tam prowizoryczny warsztacik podręczny, pomieszczenie socjalne i dyspozytornię. Ponownie „Budziszyna”stała się zajezdnią alternatywną dla Głogowskiej pod koniec lat 90-tych. Wyprowadzka spowodowana była wyburzaniem starej i stawianiem nowej hali dla tramwajów w zajezdni. Kilka lat później na torach odstawczych pojawiły się tramwaje z zajezdni przy ul. Fortecznej. Z uwagi na remont torowiska w ciągu ul. Starołęckiej, składy musiały garażować poza macierzystą zajezdnią. Wtedy poważniejsze naprawy tramwajów realizowano w zajezdni przy ul. Głogowskiej, natomiast mniejsze, bezpośrednio w kanale przeglądowym na Budziszyńskiej, wykonywali oddelegowani z Fortecznej pracownicy.

Przez cały czas Budziszyna stanowiła również miejsce postoju dla wagonów wycofanych czasowo z eksploatacji. Garażowały tam także różne tramwaje techniczne (np. pługi odśnieżne). W 2011 roku dawała także schronienie dla części tramwajów z opuszczonej z dniem 31 grudnia 2010 r. zajezdni przy ul. Gajowej….

MPK Poznań apeluje do mieszkańców okolic ul. Hetmańskiej na ww. odcinkach o czujność i zachowanie ostrożności w czasie przechodzenia przez torowisko podczas odstawiania tramwajów!
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MPK Poznań
zajezdnia
  • i_i – 07.11.2011

    þłakać się chce!

  • Karol – 07.11.2011

    Jaki jest powód tej wyprowadzki?

  • Olo – 07.11.2011

    Bardzo dobrze. Ja bym jeszcze zamknął Madalińskiego i Forteczną. Wówczas będziemy mieli prawdziwie kazachską komunikację publiczną. Tak trzymać - polityka transportowa rodem z epoki wielkiego boomu motoryzacji i niszczenia transportu szynowego. Przeżywamy to osiemdziesiąt lat po USA, czyli jesteśmy zacofani o jakieś 100 lat w Poznaniu. "Wiwat władza, wiwat cała..."

  • straphan – 07.11.2011

    @Karol: 1. Budziszynska zostala odcieta od swiata na 6 miesiecy przez remont Ronda Jana Nowaka-Jezioranskiego. 2. Teren torow odstawczych kupil deweloper majacy zamiar cos tam wybudowac.

  • Karol – 07.11.2011

    @straphan: Dzięki. Jak tak dalej pójdzie to w Poznaniu będzie tylko zajezdnia Głogowska tak jak napisał Olo.

  • m – 08.11.2011

    Za długo się srali z budową Franowa

  • AR. – 10.11.2011

    w Toruniu też się nie mieszczą i stoją na pętli Motoarena albo Olimpijska

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....