TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje wróciły do Chorzowa i Sosnowca
INFOTRAM - Opublikowano: 01.09.2015 13:17:40 2 komentarze
fot. TŚ

We wtorek 1 września w Chorzowie i Sosnowcu przywrócony został ruch tramwajów, przerwany na czas prowadzenia prac infrastrukturalnych. Jak informują Tramwaje Śląskie to wprawdzie jeszcze nie koniec robót, ale priorytetem było wznowienie ruchu tramwajów w tych miastach wraz z rozpoczęciem roku szkolnego. Dlatego już we wtorek 1 września przywrócony został ruch tramwajów po dwóch nowych torach na ciągu linii nr 6 przez chorzowski Rynek, a także na wszystkich czasowo wyłączonych z ruchu odcinkach linii w Sosnowcu.

Chorzów

W Chorzowie trwa budowa centrum przesiadkowego na Rynku. Z tego powodu od kilku tygodni nie ma przejazdu dla tramwajów między przystankiem Metalowców a Stadionem Śląskim. Aktualnie wybudowana jest już nowa dwutorowa linia między dawną Hutą Kościuszko, a przystankiem Chopina, przebiegająca przez powstające centrum przesiadkowe.Od wtorku 1.09.2015 r.po nowych torachwznowiony zostanie ruch tramwajów, a co za tym zmieni się organizacja ruchu:

  • tramwajelinii nr 6będą kursować na trasie: Katowice Brynów pętla ? Bytom Politechnika Śląska,
  • tramwajelinii nr 11będą kursować na trasie: Katowice pl. Wolności ? Ruda Śląska Chebzie pętla,
  • tramwajelinii nr 19będą kursować na trasie: Katowice pl. Miarki ? Bytom Stroszek zajezdnia,
  • tramwajelinii nr 33będą kursować na trasie: Katowice Słoneczna pętla ? Chorzów Metalowców,
  • tramwajelinii nr 39będą kursować na trasie: Bytom Stroszek zajezdnia ? Bytom Politechnika Śląska,
  • zmienią się rozkłady jazdy linii nr 0, 17 i 49,
  • zawieszonezostanie funkcjonowanie tymczasowychlinii nr 46 i 69oraz linii autobusowej komunikacjizastępczej T-19.

Sosnowiec

W Sosnowcu w ostatnich tygodniach trwały bardzo intensywne prace na ul. Piłsudskiego, Sobieskiego, 3 Maja oraz na skrzyżowaniu ul. Małachowskiego z ul. 3 Maja i na rondzie im. Gierka. Prace torowe już się zakończyły, ale wykonawcy kontynuować będą roboty w zakresie drogowym, a także na części platform przystankowych. Z tego powodu przez pierwsze trzy tygodnie września, przystanek Sosnowiec Dęblińska nie będzie obsługiwany, a przystanek Sosnowiec Wspólna będzie tymczasowo przesunięty o ok. 100 metrów w kierunku ul. Kościelnej.Od 1.09.2015 r. wznowiony zostanie ruch tramwajowyw centrum miasta, z czego wynikają zmiany w organizacji ruchu:

  • tramwajelinii nr 15będą kursować na trasie: Katowice pl. Wolności ? Sosnowiec Zagórze pętla,
  • tramwajelinii nr 21będą kursować na trasie: Sosnowiec Milowice pętla ? Dąbrowa Górnicza Tworzeń Huta Katowice,
  • tramwajelinii nr 24będą kursować na trasie: Będzin Osiedle Zamkowe pętla ? Sosnowiec Konstantynów Okrzei,
  • tramwajelinii nr 26będą kursować na trasie: Sosnowiec Milowice pętla ? Mysłowice Dworzec PKP,
  • tramwajelinii nr 27będą kursować na trasie: Sosnowiec Kazimierz Górniczy pętla ? Sosnowiec Pogoń Akademiki,
  • zawieszonezostanie funkcjonowanielinii nr 31 i 35oraz linii autobusowej komunikacjizastępczej T-21.

Prace w Chorzowie i Sosnowcu realizowane są w ramach Projektu pn. ?Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą? współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
Sosnowiec
Chorzów
  • Z – 01.09.2015

    GOP postawił na modernizacje infrastruktury tramwajowej i to bardzo dobra decyzja, jeszcze można postawić na rzeczywistą informację np.tramwaj przyjedzie za 9 minut a nie jak w rozkładzie 5 minut.Ponieważ zaniedbania z przed lat jaszcze istnieją należy postawić na sprawny niezawodny tabor niekoniecznie od razu w 100 % niskopodłogowy na początek 25% rozwiążą problem i przyzwyczaja ludzi do zapominanego lecz niezawodnego środka transportu jakim jest tramwaj ale należy spełnić kilka prostych warunków np.niekolizyjne trasy.

  • www – 01.09.2015

    @Z GOP to postawił na powolną likwidację tramwajów. Zostaną tylko linie na których jeżdżą ludzie, a reszta wcześniej czy później będzie zlikwidowana, bo pozostałe nie mają sensu. Już od wielu lat gdzie indziej są skupiska ludzi, a gdzie indziej linie tramwajowe. Ani na jotę obecne modernizacje nie zbliżyły tramwajów do klientów.Czy modernizacja tramwajów z Katowic do Sosnowca zwiększyła zainteresowanie nowych pasażerów? Linia na Zagórze w Sosnowcu jest bardziej obciążona, a może dostępna dla wszystkich? Trasa tramwaju z Chebzia przez pola do Wolności w Rudzie ma sens? A połączenie Zabrza z Bytomiem przez pola? Przestarzałe zakłady zostały w naturalny sposób zlikwidowane, nowe są w zupełnie nowych miejscach, a tramy jeżdżą tak jakby nic się nie zmieniło.Tramwaje w GOP-ie mają sens lokalny. Czy cała sieć pozostanie monolitem? Raczej nie i co ciekawe byłaby to najlepsza droga rozwoju i ucieczki do przodu, bo jazda tramwajów między miastami w wielu wypadkach mija się z celem. Powstanie lokalnych następców TŚ byłoby chyba najlepszym rozwiązaniem. Najlepszym przykładem mogły być Gliwice, gdzie tramy w centrum były obciążone, ale odcinek od torów do Zabrza już nie. Gdyby została utrzymana sieć w takiej postaci kiedy była odcięta od reszty w trakcie wieloletniego remontu wiaduktu nad torami to mogłaby przetrwać, a nawet się rozwinąć. A tak połowa tramów woziła powietrze co kosztowało niezły majątek. Po podziale TŚ dwie lub trzy sieci miałyby przed sobą dobre perspektywy rozwoju i faktycznie mogłyby zbliżyć się do nowych klientów, bo na razie konieczność połączenia całej sieci w jedną determinuje obecny przebieg wielu linii.W mijającej perspektywie nie zostały zbudowane nowe trasy tramwajowe. Świat się zmienił, a tramwaje dalej jeżdżą po tych samych trasach. W nowej perspektywie nie wygląda to wcale lepiej, bo TŚ są słabo przygotowane. Bytom już się wycofał. Może w Katowicach coś się uda, ale opór niektórych mieszkańców będzie bardzo dużym problemem. Czy Sosnowiec dalej będzie inwestował w tramy? Tego nie jestem pewien. Także podział TŚ może mieć sens.Zakup taboru nienowoczesnego w postaci wysokopodłogowych tramów z jakąś minimalną wstawką niskopodłogową to będzie gwóźdź do trumny TŚ. Ludzie w GOP-ie aż takimi frajerami nie są, żeby dać się robić w konia. Wmawianie, że klima jest be, niska podła jest be, przy dobrej infrastrukturze drogowej dobrze nie wróży przyszłości całej komunikacji, a co dopiero tramwajom w GOP. Taka jest przykra prawda.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....