TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje wróciły do Chorzowa i Sosnowca
INFOTRAM - Opublikowano: 01.09.2015 13:17:40 2 komentarze
fot. TŚ

We wtorek 1 września w Chorzowie i Sosnowcu przywrócony został ruch tramwajów, przerwany na czas prowadzenia prac infrastrukturalnych. Jak informują Tramwaje Śląskie to wprawdzie jeszcze nie koniec robót, ale priorytetem było wznowienie ruchu tramwajów w tych miastach wraz z rozpoczęciem roku szkolnego. Dlatego już we wtorek 1 września przywrócony został ruch tramwajów po dwóch nowych torach na ciągu linii nr 6 przez chorzowski Rynek, a także na wszystkich czasowo wyłączonych z ruchu odcinkach linii w Sosnowcu.

Chorzów

W Chorzowie trwa budowa centrum przesiadkowego na Rynku. Z tego powodu od kilku tygodni nie ma przejazdu dla tramwajów między przystankiem Metalowców a Stadionem Śląskim. Aktualnie wybudowana jest już nowa dwutorowa linia między dawną Hutą Kościuszko, a przystankiem Chopina, przebiegająca przez powstające centrum przesiadkowe.Od wtorku 1.09.2015 r.po nowych torachwznowiony zostanie ruch tramwajów, a co za tym zmieni się organizacja ruchu:

  • tramwajelinii nr 6będą kursować na trasie: Katowice Brynów pętla ? Bytom Politechnika Śląska,
  • tramwajelinii nr 11będą kursować na trasie: Katowice pl. Wolności ? Ruda Śląska Chebzie pętla,
  • tramwajelinii nr 19będą kursować na trasie: Katowice pl. Miarki ? Bytom Stroszek zajezdnia,
  • tramwajelinii nr 33będą kursować na trasie: Katowice Słoneczna pętla ? Chorzów Metalowców,
  • tramwajelinii nr 39będą kursować na trasie: Bytom Stroszek zajezdnia ? Bytom Politechnika Śląska,
  • zmienią się rozkłady jazdy linii nr 0, 17 i 49,
  • zawieszonezostanie funkcjonowanie tymczasowychlinii nr 46 i 69oraz linii autobusowej komunikacjizastępczej T-19.

Sosnowiec

W Sosnowcu w ostatnich tygodniach trwały bardzo intensywne prace na ul. Piłsudskiego, Sobieskiego, 3 Maja oraz na skrzyżowaniu ul. Małachowskiego z ul. 3 Maja i na rondzie im. Gierka. Prace torowe już się zakończyły, ale wykonawcy kontynuować będą roboty w zakresie drogowym, a także na części platform przystankowych. Z tego powodu przez pierwsze trzy tygodnie września, przystanek Sosnowiec Dęblińska nie będzie obsługiwany, a przystanek Sosnowiec Wspólna będzie tymczasowo przesunięty o ok. 100 metrów w kierunku ul. Kościelnej.Od 1.09.2015 r. wznowiony zostanie ruch tramwajowyw centrum miasta, z czego wynikają zmiany w organizacji ruchu:

  • tramwajelinii nr 15będą kursować na trasie: Katowice pl. Wolności ? Sosnowiec Zagórze pętla,
  • tramwajelinii nr 21będą kursować na trasie: Sosnowiec Milowice pętla ? Dąbrowa Górnicza Tworzeń Huta Katowice,
  • tramwajelinii nr 24będą kursować na trasie: Będzin Osiedle Zamkowe pętla ? Sosnowiec Konstantynów Okrzei,
  • tramwajelinii nr 26będą kursować na trasie: Sosnowiec Milowice pętla ? Mysłowice Dworzec PKP,
  • tramwajelinii nr 27będą kursować na trasie: Sosnowiec Kazimierz Górniczy pętla ? Sosnowiec Pogoń Akademiki,
  • zawieszonezostanie funkcjonowanielinii nr 31 i 35oraz linii autobusowej komunikacjizastępczej T-21.

Prace w Chorzowie i Sosnowcu realizowane są w ramach Projektu pn. ?Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą? współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
Sosnowiec
Chorzów
  • Z – 01.09.2015

    GOP postawił na modernizacje infrastruktury tramwajowej i to bardzo dobra decyzja, jeszcze można postawić na rzeczywistą informację np.tramwaj przyjedzie za 9 minut a nie jak w rozkładzie 5 minut.Ponieważ zaniedbania z przed lat jaszcze istnieją należy postawić na sprawny niezawodny tabor niekoniecznie od razu w 100 % niskopodłogowy na początek 25% rozwiążą problem i przyzwyczaja ludzi do zapominanego lecz niezawodnego środka transportu jakim jest tramwaj ale należy spełnić kilka prostych warunków np.niekolizyjne trasy.

  • www – 01.09.2015

    @Z GOP to postawił na powolną likwidację tramwajów. Zostaną tylko linie na których jeżdżą ludzie, a reszta wcześniej czy później będzie zlikwidowana, bo pozostałe nie mają sensu. Już od wielu lat gdzie indziej są skupiska ludzi, a gdzie indziej linie tramwajowe. Ani na jotę obecne modernizacje nie zbliżyły tramwajów do klientów.Czy modernizacja tramwajów z Katowic do Sosnowca zwiększyła zainteresowanie nowych pasażerów? Linia na Zagórze w Sosnowcu jest bardziej obciążona, a może dostępna dla wszystkich? Trasa tramwaju z Chebzia przez pola do Wolności w Rudzie ma sens? A połączenie Zabrza z Bytomiem przez pola? Przestarzałe zakłady zostały w naturalny sposób zlikwidowane, nowe są w zupełnie nowych miejscach, a tramy jeżdżą tak jakby nic się nie zmieniło.Tramwaje w GOP-ie mają sens lokalny. Czy cała sieć pozostanie monolitem? Raczej nie i co ciekawe byłaby to najlepsza droga rozwoju i ucieczki do przodu, bo jazda tramwajów między miastami w wielu wypadkach mija się z celem. Powstanie lokalnych następców TŚ byłoby chyba najlepszym rozwiązaniem. Najlepszym przykładem mogły być Gliwice, gdzie tramy w centrum były obciążone, ale odcinek od torów do Zabrza już nie. Gdyby została utrzymana sieć w takiej postaci kiedy była odcięta od reszty w trakcie wieloletniego remontu wiaduktu nad torami to mogłaby przetrwać, a nawet się rozwinąć. A tak połowa tramów woziła powietrze co kosztowało niezły majątek. Po podziale TŚ dwie lub trzy sieci miałyby przed sobą dobre perspektywy rozwoju i faktycznie mogłyby zbliżyć się do nowych klientów, bo na razie konieczność połączenia całej sieci w jedną determinuje obecny przebieg wielu linii.W mijającej perspektywie nie zostały zbudowane nowe trasy tramwajowe. Świat się zmienił, a tramwaje dalej jeżdżą po tych samych trasach. W nowej perspektywie nie wygląda to wcale lepiej, bo TŚ są słabo przygotowane. Bytom już się wycofał. Może w Katowicach coś się uda, ale opór niektórych mieszkańców będzie bardzo dużym problemem. Czy Sosnowiec dalej będzie inwestował w tramy? Tego nie jestem pewien. Także podział TŚ może mieć sens.Zakup taboru nienowoczesnego w postaci wysokopodłogowych tramów z jakąś minimalną wstawką niskopodłogową to będzie gwóźdź do trumny TŚ. Ludzie w GOP-ie aż takimi frajerami nie są, żeby dać się robić w konia. Wmawianie, że klima jest be, niska podła jest be, przy dobrej infrastrukturze drogowej dobrze nie wróży przyszłości całej komunikacji, a co dopiero tramwajom w GOP. Taka jest przykra prawda.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....