TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje wrócą na linię PST wcześniej
INFOTRAM - Opublikowano: 18.08.2015 14:06:23
fot. MPK Poznań

Mimo dokuczliwych upałów pracowaliśmy na trzy zmiany, 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Wszystko po to, by szybciej zakończyć remont na PST i przywrócić komunikację tramwajową na trasie, tydzień przed rozpoczęciem roku szkolnego ? informuje MPK Poznań.

Jak informuje przewoźnik remont sieci trakcyjnej na PST był absolutnie konieczny, bo takie prace nie były wykonywane od chwili uruchomienia trasy, czyli od 18 lat. Zaplanowane zostały na okres wakacyjny, kiedy z tej trasy korzysta najmniej pasażerów. Oczywiście niedogodności związane z wykonywanym remontem były dla nich odczuwalne, bo zamiast tramwaju mieli do dyspozycji autobusową komunikację zastępczą. Trudno jednak o bardziej sprzyjającą porę roku do przeprowadzenia remontu ? twierdzi przewoźnik.

- Gruntowny remont sieci trakcyjnej na PST dotyczył 8 kilometrów toru pojedynczego ? mówi Łukasz Soszyński, kierownik Wydziału Utrzymania Sieci i Stacji. ? Wymieniliśmy drut jezdny, liny nośne, linki pionowe, osprzęt sieciowy i wymalowaliśmy słupy trakcyjne zgodnie z obowiązującą kolorystyką wprowadzoną przez Plastyka Miejskiego.

Remont miał trwać do 30 sierpnia. Ale PST to trasa kluczowa nie tylko dla północnej części Poznania, dlatego podjęta została decyzja o prowadzeniu prac na trzy zmiany, również w niedziele i święta. MPK zależało na tym, by tramwaje jak najszybciej wróciły na PST, tydzień przed powrotem uczniów do szkół.

- Udało nam się wcześniej zakończyć remont dzięki zaangażowaniu naszych ludzi, bo wszystkie prace wykonywaliśmy własnymi siłami ? mówi Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK Poznań Sp. z o.o. ? Koszmarne upały dawały się ludziom we znaki, a mimo to pracowali z pełnym poświęceniem. I to głównie dzięki nim prace udało się ukończyć tydzień przed planowanym terminem. To jest wielki sukces. W najbliższy weekend przeprowadzimy jeszcze na PST próby techniczne i tramwaje będą mogły wrócić na trasę już w najbliższy poniedziałek, 24 sierpnia, tydzień przed rozpoczęciem roku szkolnego.

Dokuczliwie wysokie temperatury były utrudnieniem, ale i sprzymierzeńcem. Farba schła błyskawicznie, więc malowanie trwało krócej i front robót sieciowych mógł posuwać się szybciej niż zaplanowano. Ponadto utrzymująca się przez dłuższy czas w określonych, stosunkowo mało zmiennych granicach temperatura pozwoliła nam na szybsze wykonanie regulacji sieci trakcyjnej.

Przed rozpoczęciem prac na PST pojawiały się liczne pytania czy remontu sieci nie można byłoby wykonywać na jednym torze, tak, aby po drugim torze mógł odbywać się np. ruch wahadłowy. Otóż uwzględniając specyfikę zasilania trakcji tramwajowej, a szczególnie trasy PST, gdzie sekcjonowanie zasilania odbywa się podłużnie, ze względów technicznych i bezpieczeństwa nie było takiej możliwości.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Poznań
PST
remont
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....