TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z PESĄ
Karol Wach - Opublikowano: 01.06.2009 21:41:38 6 komentarzy
Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z PESĄ

W ostatni piątek maja Tramwaje Warszawskie, reprezentowane przez Prezesa Zarządu Krzysztofa Karosa podpisały umowę z firmą PESA, w imieniu której wystąpił Prezes Tomasz Taboklicki, na dostawę z 186 wagonów tramwajowych. To jeden z największych kontraktów tramwajowych w Europie, opiewający na kwotę 1,5 mld złotych. Zakup ten pozwoli na wymianę ponad 40% taboru - w większości wagonów 13N oraz części 105Na. Pierwsze nowe tramwaje pojawią się w stolicy już za 15 miesięcy, a więc jesienią 2010 roku. Do Euro 2012 dotrze 120 pojazdów, a wszystkie 186 będzie woziło Warszawiaków w grudniu 2013 roku. Część z tego taboru skierowana zostanie na trasę Mostu Północnego. Przypomnijmy, iż spośród czterech ofert, jakie złożono w przetargu na dostawę nowych, niskopodłogowych tramwajów, oferta PESY była najkorzystniejsza cenowo i jako jedyna spełniała wymagania określone w warunkach przetargu.  Dwóch uczestników przetargu znacznie przekroczyło założoną kwotę zamówienia. W czwartej ofercie podano ceny w euro, a specyfikacja zamówienia wymagała podania cen w złotych. 29 maja 2009 to bardzo ważny dzień w historii stołecznej komunikacji. Myślę, że wszyscy mamy poczucie, że umowa, która za chwilę zostanie podpisana tworzy historię warszawskiej komunikacji. Na początku XX wieku pierwszy tramwaj elektryczny na zawsze zmienił sposób poruszania się po Warszawie. Ten kontrakt ma podobne znaczenie, gdyż w rewolucyjnym stopniu zmieni wygląd stołecznych tramwajów - –powiedziała Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Nowe tramwaje będą w pełni klimatyzowane i wyposażone w monitoring wizyjny. Wagony pomieszczą 201 pasażerów w tym 40 na miejscach siedzących. W każdym tramwaju znajdzie się też nowoczesny wyświetlacz LCD z informacją pasażerską oraz automat do sprzedaży biletów. Nieco inaczej niż w jeżdżących dziś po Warszawie 15 wagonach 120N rozwiązane zostanie układ siedzeń. Zastosowany będzie mianowicie znany ze starszych pojazdów schemat - po jednym rzędzie siedzeń przy każdej ścianie tramwaju. 40 składów posiadać będzie dodatkowo system monitorowania liczby przewożonych pasażerów, co pozwoli na bieżące badanie zainteresowania mieszkańców poszczególnymi liniami. Każdy pojazd wyposażony będzie ponadto w zderzaki o zwiększonym współczynniku pochłaniania energii zderzenia, a kabina motorniczego tworzyć ma tak zwaną klatkę bezpieczeństwa, co znacznie zmniejsza zagrożenie w czasie kolizji. Nowoczesny układ napędowy pozwala na odzyskiwanie energii podczas hamowania, co zmniejszy koszty eksploatacji. To wielkie wydarzenie dla naszej firmy –powiedział po podpisaniu umowy Tomasz Zaboklicki. Zadowolenia nie krył również Krzysztof Karos, który mówił o zmianie jakościowej, która już niebawem nastąpi w tramwajowym transporcie w stolicy. - To największy kontrakt w Europie. Praga się chwali, że zakupi aż 250 tramwajów, ale ja w to nie do końca wierzę. Tamto zamówienie ma być na trzy partie –dodał szef Tramwajów Warszawskich.

Realizacja zakupu będzie możliwa dzięki podpisaniu 6 sierpnia 2008 r. umowy wieloletniej przez Prezydent m. st. Warszawy Panią Hannę Gronkiewicz –Waltz a Zarządem Tramwajów Warszawskich na świadczenie usług przewozowych. Umowa ta gwarantuje stabilizację finansową spółce i stwarza możliwość zaciągania kredytów bankowych na zakupy inwestycyjne.

Na piątkowym spotkaniu Prezes PESY –Tomasz Zaboklicki zaprezentował również dane techniczne nowych tramwajów. Prezentujemy je w poniższej tabelce.

Model

120Na

Długość (bez sprzęgów)

30120 mm

Szerokość

2350 mm

Wysokość

3400 mm

Wysokość podłogi w strefie drzwi

350 mm (od poziomu główki szyny)

Ilość członów

5

Ilość miejsc

201

Ilość miejsc siedzących

40

V max

70 km/h (prędkość eksploatacyjna)

Moc silników

4x105kW (silniki asynchroniczne)

Układ osi

Bo\'2\'Bo\'

Klimatyzacja

Tak

Tramwaje z PESY zostały już zakupione m.in. przez Elbląg, Łódź i Bydgoszcz. Firma w najbliższej przyszłości chce zaoferować swe produkty władzom Poznania i Gdańska. Dla samej PESY przetarg oznacza ustabilizowanie sytuacji na najbliższe lata i wzrost zatrudnienia. Firma w ostatnich tygodniach musiała zwolnić 250 osób w związku ze wstrzymaniem remontów wagonów PKP.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PESA
Warszawa
Tramwaje Warszawskie
przetarg
umowa
  • Bartek – 03.06.2009

    Czy Pesie uda się wyeliinować skośne ustawienie siedzeń nad wózkami? W tym obszarze tramwaju szerokość przejścia jest bowiem taka sama jak tam gdzie są siedzenia 2+1.

  • krakus – 04.06.2009

    a może pesa by spróbowała wejść do Krakowa

  • krakus – 04.06.2009

    niech tylko spróbuje. od razu ją przegonimy. bombardiery są najlepsze.

  • Poznaniak – 05.06.2009

    Ta nowa wersja 120N bardziej mi się podoba od starszej (przynajmniej na tym plastikowym modelu).

  • krakus - ten prawdziwy – 09.06.2009

    Pesa najlepsza - zapraszamy do Krakowa!

  • najprawdziwszy krakus – 10.06.2009

    Bombardiery może i są "najlepsze" ale za to tak ohydne, że można przypuszczać, że firma zatrudnia niewidomych projektantów:(((. Ale PEFRON za to dopłaca i wychodzi taniej, niż zatrudnienie profesjonalnych, zawodowych "dizajnerów".

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....