Tramwaje Warszawskie mają pozwolenie na budowę nowej zajezdni

infotram
29.11.2019 11:45
0 Komentarzy

Pozwolenie na budowęzajezdni tramwajowej na Annopolu jest już ostatecznie potwierdzone. Nowemiejsce do serwisowania tramwajów wraz z kilkunastoma kilometrami torówpowstanie na Żeraniu – poinformowały Tramwaje Warszawskie.

To będzie najnowocześniejsza zajezdnia tramwajowa w Polsce,gdzie będzie można serwisować 150 tramwajów. W zajezdni znajdzie się systemzarządzania ruchem, który będzie wykrywał tramwaje oraz automatycznie wytyczałich drogę na tory postojowe albo miejsca gdzie będą zostaną   serwisowane. W nowej zajezdni powstaną teżspecjalistyczne stanowiska pozwalające utrzymać tramwaje w sprawności -stanowisko do pomiaru geometrii kół, ich nacisku na szyny, lakiernia, myjnieczy tokarka podtorowa. W zajezdni będzie aż 55 torów o łącznej długości ponad14 km. Główny wjazd na teren zajezdni wytyczony zostanie  od strony ul. Annopol i przez ul. Inowłodzką.

Zajezdnia przyjaznaśrodowisku naturalnemu

Tramwaje Warszawskie chcą wykorzystać najnowsze rozwiązaniatechniczne ograniczające wpływ na środowisko. Zaplanowały instalacjęodnawialnych źródeł energii. Będą także gazowe absorpcyjne pompy ciepła, pompyciepła powiązane z instalacją magazynu ciepła i chłodu, gruntowe wymiennikiciepła do wentylacji wspomagające działanie central wentylacyjnych orazinstalacja fotowoltaiczna. Zaplanowano nawet magazynowanie tzw. szarej wody(czyli między innymi deszczówki) w zbiornikach i wykorzystywanie jej do myciaplaców, pojazdów, spłukiwania toalet i podlewania terenów zieleni. Zastosowaniesmarownic oraz ekranów akustycznych ograniczy wpływ akustyczny na otoczenie.

Kolejne przetargi

Przed rozpoczęciem budowy zajezdni w najbliższym czasieogłosimy jeszcze dwa przetargi – poinformował rzecznik prasowy TW MaciejDutkiewicz. Pierwszy będzie dotyczył inżyniera kontraktu, czyli zespołuspecjalistów powoływanych do wsparcia skomplikowanych inwestycji. Zespółinżyniera kontraktu będzie pełnił nadzór techniczny nad robotami budowlanymi ijakością ich wykonywania, będzie nadzorował dokumentację i kontrolowałstosowanie procedur unijnych. Kolejny przetarg będzie dotyczył systemuzarządzania ruchem tramwajów i diagnostyki. Budowa zajezdni jest dofinansowanaze środków unijnych na lata 2014 – 2020.

Dlaczego TramwajeWarszawskie budują nową zajezdnię?

Wkrótce w stolicy przybędzie około 20 km nowych trastramwajowych. Nowe tramwaje pojadą między innymi tunelem do Dworca Zachodniego,a także do Wilanowa i na Gocław. Tramwaje Warszawskie przygotowują się też dobudowy trasy na ul. Kasprzaka, a także między Nowodworami a Winnicą. PoWarszawie będzie jeździć więcej tramwajów niż dziś, które będą musiały byćserwisowane w nowej, piątej zajezdni.


Komentarze