TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje w Krakowie pojadą częściej? Będzie też superblock.
ZIKIT InfoTram.pl - Opublikowano: 26.01.2017 11:46:51 9 komentarzy
Tramwaje w Krakowie pojadą częściej? Będzie też superblock (źródło: ZIKiT)

ZIKiT opracował plan realizacji polityki transportowej dla Krakowa. Zakłada on m.in. zwiększenie częstotliwości kursowania linii tramwajowych.

Założenia planu w najbliższych tygodniach będą konsultowane z mieszkańcami, a w poniedziałek pierwszy raz zostały przedstawione radnym z Komisji Infrastruktury RMK. Proponowane rozwiązania wyraźnie wzmocnią komunikację miejską, przez co przyczynią się do zmniejszenia smogu i hałasu w mieście, wpłyną na poprawę bezpieczeństwa oraz ogólnie polepszą jakość życia w Krakowie. Plan zakłada ograniczenie ruchu samochodów w ścisłym centrum, wprowadzając trzy nowe strefy dostępności do Śródmieścia.

Podróżowanie po Krakowie komunikacją miejską już wkrótce stanie się jeszcze bardziej konkurencyjne, niż pokonywanie miasta samochodem. Zakładamy, że tramwaje będą jeździć częściej; aż 5 linii w godzinach szczytu będzie do dyspozycji pasażerów co 6 minut, podobnie tramwaje na trasie od Bronowic do Ronda Czyżyńskiego (z łączną częstotliwością co 6 minut), tak aby co najmniej jedna linia wysokiej częstotliwości znalazła się na trasie do najważniejszych pętli w mieście (Borek Fałęcki, Bronowice, Bieżanów, Czerwone Maki, Kurdwanów, Krowodrza Górka, Rondo Czyżyńskie).

Wzmocnione zostaną także autobusy. Aż osiem linii będzie przemieszczać się po Krakowie z częstotliwością poniżej 8 minut, a minimalna częstotliwość dla linii dowozowych (czyli dowożących do głównych tras komunikacyjnych) wyniesie 30 minut. Powstaną także nowe linie autobusowe łączące szybko rozwijające się obszary (np. rejon Ronda Polsadu, Ruczaj, Czyżyny) oraz obsługujące główne korytarze komunikacyjne, takie jak Aleje Trzech Wieszczów, Armii Krajowej, Alei 29 Listopada. W tych miejscach zdarzały się przypadki przepełnionych pojazdów, niezabierających przez to wszystkich pasażerów.

Zmiany, z których skorzystają krakowscy pasażerowie, będą kosztować w skali roku co najmniej kilkanaście milionów złotych, a Kraków zyska prawdopodobnie największą ofertę usługi transportu zbiorowego w przeliczeniu na liczbę mieszkańców, spośród wszystkich miast wojewódzkich w Polsce.

Równolegle do wprowadzanych wzmocnień w transporcie zbiorowym , proponujemy ograniczenie i uspokojenie ruchu drogowego w Śródmieściu, poprzez wprowadzenie nowych stref dostępności. Dzięki nim wyraźnie poprawiłaby się jakość życia mieszkańców ścisłego centrum, a na popularności zyskają inne, ekologiczne i zdrowsze formy przemieszczania się, jak np. ruch rowerowy lub pieszy. To także byłby dobry moment dla sprawdzenia alternatywnych przestrzeni dla parkowania, czyli np. parkingów podziemnych, miejskich i oraz prywatnych w pobliżu centrum.

Plan dostępności do Śródmieścia zakłada trzy strefy. Strefa złota jest zbliżona do dawnej strefy A, srebrna do strefy B, natomiast w strefie zielonej obowiązywać miałby model superblock, czyli dopuszczenie wjazdu i parkowania samochodów spoza centrum tylko na głównych ulicach, natomiast wewnętrzne uliczki dedykowane byłyby mieszkańcom.

Proponowane zmiany w komunikacji i transporcie mają na celu korektę podziału zadań przewozowych, który obecnie wyglądają następująco: komunikacja publiczna stanowi 36,3 proc., ruch samochodowy (33,7 proc.) oraz piesi (28,4 proc.). Dążymy do tego, aby po realizacji nowego planu pasażerowie komunikacji miejskiej, piesi i rowerzyści stanowili około 75 proc. ogólnego ruchu w mieście, natomiast kierowcy ? około 25 procent. To oznacza zmniejszenie ruchu drogowego w obrębie II obwodnicy o około 8 procent.

Na czym polega Superbloc? Zobaczcie na filmie.


 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZIKiT Kraków
Kraków
  • Michał – 26.01.2017

    Czy już naprawdę wszystko musi być "dedykowane"???!!! A czy nie lepiej napisać przeznaczone dla mieszkańców???!!! I ten "superblock"... Co to w ogóle jest...

  • Jopek36 – 26.01.2017

    Superblock byłby, gdyby ulice Starowiślną i Krakowską zrobili jako 1-kierunkowe i powstałby funkcjonalny ring wokół Kaziemierza. Obecny projekt przebudowy tych ulic zakłada WPUSZCZENIE ruchu samochodowego na torowiska, co jest skandalem i w ogóle przeciwieństwem tego o czym się mówi, czyli stawianiu na transport zbiorowy jako element walki ze smogiem.. Poza powyżśzymi uwagami projekt zmian dobry, wymagający w/w poprawek i konsultacji.

  • Misiek Krk – 26.01.2017

    Jaka pętla Rondo Czyżyńskie? Toż to węzeł komunikacyjny w postaci dość dużego ronda ale nie pętla tramwajowa i nie ma możliwości aby tramwaje tam zawracały. Poza tym sens miałoby zmniejszenie ruchu o co najmniej 60%. Planowane 8% to śmiech na sali. Już widzę te parkingi podziemne. Co wykop to znalezisko archeologiczne i przerwa w budowie na całe lata. Kolejne bicie piany!

  • reas – 27.01.2017

    zikit to przedszkolaki...

  • Tomek – 27.01.2017

    mieszkam w Krakowie kilkadziesiąt lat i... dzisiaj dowiedziałem się, że w tym zasyfionym mieście jest taka pętla jak Rondo Czyżyńskie :)Mało znam swoje miasto ;)PS.a na poważnie - ww. miejsce to nie żadna pętla, tylko i aż zwyczajne rondo, jak sama nazwa wskazuje :)

  • a2n – 27.01.2017

    To nie jest rondo, a tylko skrzyżowanie z wyspą centralną o poszerzonych wlotach z sygnalizacją świetlną.Jest oznakowane znakiem ruch okrężny, ale to nie jest typowe rondo.Typowe rondo jest okrągłe i ma koncentryczne pasy ruchu wokół wyspy centralnej też okrągłej.Najprawdopodobniej w opisie chodziło o to , że na odcinku od Bronowic Nowych do węzła, który nazywa się Rondo Czyżyńskie będą dwie linie tramwajowe o takcie 12 min, a potem w kierunku Pl. Centralnego już tylko jedna (4), druga skręci w ul.Bieńczycką.

  • NM – 27.01.2017

    Pomysł z ruchem jednokierunkowym generalnie nie trafiony - spowoduje tylko niepotrzebne krążenie pojazdów po tych ulicach i zamiast zmniejszyć , zwiększy ruch no i oczywiście utrudni życie kierującym.Chyba nie o to chodziło reformatorom z ZiKiT-u.

  • MKK – 01.02.2017

    Tytuł może być mylący.Przekonamy się po wprowadzeniu zmian.Może decydenci wreszcie zrozumieją, że w komunikacji miejskiej najważniejsza jest częstotliwość kursowania i to w miarę stała w ciągu doby, przez cały tydzień w okresie całego roku.To jest podstawa, żeby zachęcić tych , którzy dotychczas nie korzystali z komunikacji zbiorowej, żeby przesiedli się z samochodów osobowych do tramwajów i autobusów.Druga ważna sprawa to odpowiednie taryfy dla całej aglomeracji i różnych środków przewozowych, musi być taniej i bilet powinien obejmować wszystkie środki komunikacyjne w aglomeracji ( integracja i obniżenie taryf).

  • n2m – 07.03.2017

    Pierwsze propozycje odnośnie częstotliwości i liczby linii tramwajowych są niepokojące.Przede wszystkim dotyczy to linii 4 - na czwórce powinna być częstotliwość minimum 6 min - to kręgosłup komunikacji tramwajowej Krakowa.Linii tramwajowych powinno być co najwyżej 12 - 13.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....