TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje Szczecińskie sprzedają wagony, w tym niedoszłe zabytki
InfoTram.pl - Opublikowano: 13.12.2017 10:26:21 10 komentarzy
Tramwaje Szczecińskie sprzedają wagony, w tym niedoszłe zabytki (źródło: YT)

Tramwaje Szczecińskie wystawiły na sprzedaż cztery wagony Konstal 105Na. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że na złom mają trafić też dwa wagony, które pierwotnie chciano przeznaczyć na skład zabytkowy.

Chodzi mianowicie o pojazdy o numerach taborowych 701 i 720. Na sprawę uwagę zwraca Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina, które na swoim profilu pisze, że wagony te jakiś czas temu przeszły gruntowny remont właśnie z myślą o zachowaniu ich dla potomności. Specjalnie pozostawiono w nich oryginalne wyposażenie – m.in. oryginalny dla wagonów tego typu układ szyb, oryginalne siedziska i materiały. W świetle dzisiejszej decyzji spółki TS te działania zakrawają wręcz o niegospodarność – po co był tak pieczołowity remont skoro dziś zabytek ma pójść na złom? Wagony tego typu woziły szczecinian przez blisko 40 lat i były podstawą taboru tramwajowego. Kasowanie tego typu reliktów historii stawia pod znakiem zapytania istnienie takiej placówki jak Muzeum Techniki i Komunikacji – po co w Szczecinie powołano taką instytucję, skoro tak ważne zabytki wyrzuca się "na śmietnik"? – pyta Stowarzyszenie.

Rzeczywiście, decyzja Zarządu Tramwajów Szczecińskich w tym kontekście wydaje się być nietrafiona.

Na sprzedaż wystawiony został także wagon 4N. Cena za ten egzemplarz to niecałe 12 tysięcy złotych. Za każdego Konstala trzeba zapłacić niecałe 14,5 tys. zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Szczecińskie
Konstal
Szczecin
zabytek
  • jork – 13.12.2017

    Kraków kupi

  • Wuj – 13.12.2017

    Nie majątek, można do ogrodu, tylko transport chyba byłby droższy.

  • dziki87 – 13.12.2017

    Juz tym miłośnicy i mieszkańcy miasta Szczecin bronią zabytku i ma być ogłoszone w gazecie

  • Kaszebe – 13.12.2017

    No eksperci,fachowcy co taka cisza,nikt tego nie czyta,nikogo nic nie drażni? Czytamy o tramwajach"Na"ale jeśli wyglądają tak jak na zdjęciu czy filmie to sugerują typ"N".W czasie eksploatacji"N"oprócz zmian w aparaturze zewnętrznie modernizowano je na"Na" przez likwidację dolnych,podłużnych okien,likwidację wyświetlaczy nad drzwiami oraz zabudowie większej kabiny dla motorniczego. Napisano że "jakiś czas temu przeszły remont i pozostawiono w nich choćby orginalny układ szyb"czyli chyba chciano przywrócić typ"N"? Z tekstu to nie wynika a na dodatek na filmie można zauważyć że tylko w 701 jest najbardziej zbliżony do"N". W 720 kabina motorniczego jest z"Na". Tak więc może autor/-rzy czy redakcja zechce sprecyzować"o co kaman" Ale dziwi mnie gdzie są te wszystkie"spece"które nie raz próbowały podgryzać i pokazywać swoją wiedzę a tu zmoka na takiej łatwiźnie! Redakcjo,z tekstu nie wynika jednoznacznie co autor miał na myśli.

  • Marcel – 13.12.2017

    A czemu szczeciński STMKM (o ile istnieje) nie interweniuje w sprawie 105N 720+701 ?

  • czatowiec – 13.12.2017

    Kaszebe - to są 105N, obydwa. Wiadomo, że część pierdół w trakcie eksploatacji z czasem podmieniano, ale to są chyba najbardziej zbliżone do oryginału 105N, bardziej od zabytków z Poznania i Warszawy, mimo kiepskiego stanu.

  • 4N do Olsztyna – 13.12.2017

    Olsztyn to chyba jedyna sieć bez tramwaju zabytkowego.

  • pestka – 13.12.2017

    Ale 4N jest jednokierunkowy:( PS Wie ktoś może dlaczego STMKM rozwiązano ?

  • kaszebe – 13.12.2017

    No i następny co nie potrafi czytać ze zrozumieniem ; D)))))@czatowiec wiem jaki typ reprezentują pojazdy widoczne na zdjęciu i filmie tylko że w materiale PISANYM,o to mi chodzi jest groch z kapustą.W pierwszym wersie czytamy:T.Sz. wystawiły na sprzedaż cztery wagony Konstal 105Na! Na zdjęciu105N! Dalej że"dla potomności chciano zachować ich orginalny wygląd"ale czego?W MATERIALE NIE MA SŁOWA O 105N!!! Nie znam historii tych DWÓCH wagonów ale mniemam że dostarczone do Szczecina jako 105N w późniejszym czasie modernizowane na 105Na. Dalej przy okazji np.naprawy głównej postanowiono przywrócić DLA POTOMNOŚCI ich pierwotny typ-N. I że szkoda,że nie trafiona etc,etc.Tak powinna w zarysie powinien wyglądać ten materiał,młodzieży do szkół! Jak jeszcze będzie problem to przeredaguję cały tekst tylko kto dostanie tantiemy? ; ))))

  • Fajfus – 14.12.2017

    No i co z tego?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....