TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje Szczecińskie kupują wagon do samodzielnego montażu
INFOTRAM - Opublikowano: 26.12.2013 22:15:01 12 komentarzy
Tramwaje Szczecińskie kupują wagon do samodzielnego montażu
Tramwaje Szczecińskie kupują tramwaj do samodzielnego montażu. Przewoźnik właśnie ogłosił przetarg na dostawę nowych elementów, podzespołów, wyposażenia oraz części mechanicznych i elektrycznych, niezbędnych do zmontowania jednego przegubowego, wieloczłonowego, częściowo niskopodłogowego wagonu wraz z niezbędnym specjalistycznym wyposażeniem obsługowym oraz sprawowanie nadzoru nad jego montażem. W zasadzie w Polsce wagony takie, jakie chcą pozyskać Tramwaje Szczecińskie buduje dwóch producentów –Modertrans i Protram, choć ostatnio poszerzenie swojego portfolio o taki, niskobudżetowy wagon, zapowiedziała również bydgoska PESA. Szczecin, po ostatnich zakupach wagonów niskopodłogowych, postanowił najwyraźniej poeksperymentować z wagonami niskowejściowymi. Specyfikacja przetargowa zakłada w zasadzie niskopodłogowość jednego z członów, przewoźnik chce bowiem zbudować wagon z obniżoną podłogą na od 25 do 50% długości pojazdu. Takie wagony jeżdżą obecnie m.in. w Poznaniu, dostarczył je Modertrans, Wrocławiu, wyprodukowane przez Protram czy w Warszawie, i GOP-ie, zbudowane przez Konstal-Alstom. Kilku przewoźników, MPK Kraków, ZKM Gdańsk czy ostatnio Tramwaje Elbląskie, zdecydowało się na dobudowanie członu niskopodłogowego do zakupionych z Zachodu pojazdów. Trudno jednak przypuszczać, aby w szczecińskim przetargu wystartował ktoś spoza dwójki Modertrans i Protram. Wagon ma być wyposażony w klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej, wi-fi, biletomat czy akumulatory umożliwiające zjazd awaryjny. Tramwaj ma mieć od 28 do 32 m długości i szerokość od 2,3 do 2,4 m. Jego pojemność to 190 osób, z czego minimum 60 miejsc siedzących oraz dwa dla wózków inwalidzkich. Jak wspomnieliśmy przewoźnik chce samodzielnie zbudować wagon. I tak do zadań wykonawcy będzie należało:1) opracowanie pełnej dokumentacji technicznej (konstrukcyjnej, instalacyjnej itp),2) dostarczenie pełnej, kompletnej dokumentacji montażowej,3) dostarczenie pełnego wykazu niezbędnego asortymentu podzespołów, części, materiałów, wyposażenia, itp. do montażu tramwaju,4) dostawa połączonych razem członów nadwozia polakierowanego w barwach zamawiającego, z wklejonymi szybami oraz zamontowaną sklejką podłogową i osadzonych na nowych, kompletnych wózkach tramwajowych oraz pełnego i kompletnego asortymentu podzespołów, części, materiałów, wyposażenia, itp. do montażu tramwaju,5) pomoc i pełnienie nadzoru technicznego nad pracami montażowymi wykonywanymi przez pracowników zamawiającego,6) uruchomienie, sprawdzenie poprawności działania wszystkich dostarczonych i zamontowanych systemów/ podzespołów i wyposażenia,7) wykonanie wszystkich niezbędnych badań, czynności, procedur związanych z uzyskaniem dopuszczenia tramwaju do ruchu drogowego,8) uzyskanie homologacji na wyprodukowany (zmontowany) tramwaj,9) dostarczenie dokumentacji technicznej,10) pomoc pracownikami wykonawcy w razie zagrożenia terminu wykonania prac montażowych tramwaju,11) w przypadku występowania podwykonawców/ dostawców podzespołów wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia pomocy i nadzoru technicznego z ich strony.Do zadań zamawiającego będzie natomiast należało:1) przechowanie dostarczonego przez wykonawcę asortymentu podzespołów, części, materiałów,wyposażenia do montażu tramwaju,2) montaż tramwaju z dostarczonych podzespołów, części i materiałów pod nadzorem wykonawcy,3) wykonanie pod nadzorem wykonawcy montażu w terminie do 100 dni kalendarzowych od datydostarczenia podzespołów, części i materiałów. Tramwaj ma pojeździć co najmniej 25 lat w warunkach szczecińskich, a więc uwzględniającychczynniki pogodowe czy infrastrukturalne.Oferty można składać do 30 stycznia 2014 roku. Wybrana zostanie ta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone w specyfikacjach, w zaproszeniu do składania ofert lub do negocjacji. Dziś podstawą taboru Tramwajów Szczecińskich, liczącego ponad 200 wagonów, są tramwaje Konstal 105N, 105 Na, także po modernizacji do standardu Moderus Alfa, 105N2k/2000, Tatra KT4Dt i T6A2, a także najnowsze nabytki –Swingi.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Szczecińskie
Szczecin
przetarg
  • Pt47 – 27.12.2013

    Przy obecnym tempie kasowania 105tek podstawą taboru TS pozostają Tatry.

  • Power – 27.12.2013

    Łódz,Elbląg teraz Szczecin te miasta zaczynały swoją epoke z wagonami niskopodłogowymi w 100% teraz widze krok wstecz dziwne podejście ,rozumiem w Krakowie,Wrocławiu gdzie nie ma w ogóle 100% niskiej podłogi ,Warszawa,Poznań no obleci taki powrót do początku ale tutaj troche obciach

  • Power – 27.12.2013

    Łódz,Elbląg teraz Szczecin te miasta zaczynały swoją epoke z wagonami niskopodłogowymi w 100% teraz widze krok wstecz dziwne podejście ,rozumiem w Krakowie,Wrocławiu gdzie nie ma w ogóle 100% niskiej podłogi ,Warszawa,Poznań no obleci taki powrót do początku ale tutaj troche obciach

  • nd – 27.12.2013

    @Power gdyby w latach 90tych w Polsce regularnie kupowali nowe wagony choćby nawet 105tki takie jak Warszawa wtedy nie było by problemu z tzw.złomem na torach nie było by potrzeby wielkich wymian taboru w krótkim czasie można było by kupować systematycznie mniejsze ilości wagonów ale wtedy nowocześniejsze i lepsze i wtedy nie było by kroków wstecz lub tak jak w miastach które zaczynały od 100% niskopodłogowców nie musiały by sie iść do połowicznych rozwiązań których wcześniej nie stosowali.W Szczecinie niskacze miały być już 12 lat temu pojawiły sie dopiero 3 ,a 12 lat temu pojawiła sie partia delfinów 105/2000 to był jedyny zakup tramów między 1992 a 2010 więc niestety są efekty jedyne zakupy to używki

  • camelueu – 28.12.2013

    Moze newag cos dostarczy. Ma doswiadczenie hehehe

  • nxs – 28.12.2013

    Taa newag oni z tramwajami nie wyjadą ich przeznaczenie to normalne pociągi bo nawet metro to porażka a z tramwajami tyle przetargów i nic .Pesa myśli bo Bydzia ma problem z nowymi tramami i chyba coś kombinują ,bo tak ogólnie to taką tanią pesą jest twist

  • zbychu – 28.12.2013

    Niby jaki problem ma bydzia?

  • silesia – 28.12.2013

    A co jest w GOP-ie przerobionego przez Alstom na niską podłoge?

  • nc – 28.12.2013

    Problem ma Bydzia i to jaki od trzech lat kontrakt na swingi nie jest realizowany i nie ma pewności czy będzie zrealizowany a nowa trasa na fordon więc

  • nxc – 28.12.2013

    No właśnie co jest przerobione w Gopie w Warszawie hello

  • InfoTram – 28.12.2013

    A co ma byc przerobione??? Czy gdzies jest mowa o przerabianiu w GOP???

  • Bąbel – 29.12.2013

    A mi tu pachnie jakim Mittenwalder Gerätebau i chęcią wstawiania członów NF do ex-berliński KT4Dt

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....