TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje Szczecińskie kupują 22 niskopodłogowe tramwaje
Karol Wach - Opublikowano: 26.01.2012 09:53:51 31 komentarzy
Tramwaje Szczecińskie kupują 22 niskopodłogowe tramwaje

Tramwaje Szczecińskie ogłosiły przetarg na dostawę 22 sztuk fabrycznie nowych, przegubowych, wieloczłonowych całkowicie niskopodłogowych tramwajów wraz ze specjalistycznym wyposażeniem obsługowym oraz pakietem naprawczym.

Wymagania co do samych wagonów są następujące:

1) Tramwaj musi być jednoprzestrzennym wagonem wieloczłonowym, przegubowym, z całkowicie niską podłogą, jednokierunkowym z kabiną motorniczego w przedniej części, oraz stanowiskiem sterowniczym do manewrowania z tyłu wagonu i elektronicznym sterowaniem napędem wykorzystującym silniki asynchroniczne.

2) Wymiary gabarytowe tramwaju:

a) długość tramwaju powinna wynosić maksymalnie do 32 m,

b) szerokość tramwaju powinna zawierać się w granicach 2,3 –2,4m.

3) Całkowita pojemność tramwaju winna wynosić minimum 200 osób przy napełnieniu 5 osób na 1 m2. Ilość miejsc siedzących stacjonarnych winna wynosić minimum 40 sztuk.

4) W tramwaju przy pierwszych dwóch drzwiach dwustrumieniowych powinny znajdować się dwie wolne strefy przeznaczone dla wózków inwalidzkich i wózków dziecięcych.

5) Tramwaj musi posiadać platformy dla wózków inwalidzkich odkładane ręcznie.

6) Drzwi powinny być wykonane jako odskokowo-przesuwne na zewnątrz. Szerokość przejścia w drzwiach dwustrumieniowych w stanie otwartym nie może być mniejsza niż 1 300 mm.

7) Część pasażerska i kabina motorniczego musi posiadać skuteczne układy ogrzewania i klimatyzacji zapewniające dobre warunki podróżowania niezależnie od pory roku.

8) Tramwaj musi być wyposażony w system informacji pasażerskiej (wizualnej i fonicznej), bezprzewodowy internet i cyfrowy monitoring oraz automat do sprzedaży biletów.

9) Tramwaj niskopodłogowy musi być tak zbudowany, aby:

a) umożliwiał minimum 30-letni okres eksploatacji,

b) posiadał rozwiązania techniczne gwarantujące bezpieczeństwo pasażerów, motorniczego i użytkowników drogi,

c) charakteryzował się estetyką zewnętrzną i wewnętrzną,

d) posiadał dużą niezawodność eksploatacyjną,

e) był przygotowany do obsługi technicznej przez zamawiającego (diagnostyka, oprogramowanie, instrukcje, dokumentacja techniczna, szkolenia).

Zestaw specjalistycznego wyposażenia do obsługi tramwajów to:

1) specjalistyczne wyposażenie obsługowe obejmujące podstawowe narzędzia do napraw tramwajów wynikających z konstrukcji tramwaju (urządzenia i komputery wraz z oprogramowaniem służącym do pełnej obsługi diagnostycznej i serwisowej tramwaju, osprzęt do podnoszenia tramwaju, wózki do awaryjnego sprowadzania tramwaju z trasy, zestaw wózków technologicznych, przyrząd do wymiany obręczy, urządzenia elektroniczne do pomiaru średnicy oraz wysokości obrzeża kół tramwajowych) oraz dwa samobieżne (mobilne) pojazdy do tankowania piasku do tramwajów o pojemności zbiornika minimum 200 l;

2) jeden specjalistyczny pojazd szynowy do holowania –pchania tramwajów;

3) jeden specjalistyczny dwudrogowy pojazd - do napraw urządzeń na dachu tramwaju i likwidacji uszkodzeń w razie awarii tramwaju na trasie, pojazd musi być przystosowany do jazdy po torach tramwajowych.

Ponadto Tramwaje Szczecińskie wymagają od Wykonawcy zestawu pakietu naprawczego, obejmującego podstawowe elementy do likwidacji uszkodzeń tramwajów wynikających z konstrukcji tramwaju (elementy urządzeń zderzeniowych, szyby każdego rodzaju, klosze lamp, elementy czołowe i boczne tramwaju, obręcze kół, silniki, przetwornice, przekładnie napędowe, harmonie, wózki napędowe i toczne, itp.). Zwycięzca przetargu będzie musiał przeprowadzić szkolenia pracowników zaplecza technicznego i prowadzących tramwaje w zakresie: przeglądów, diagnostyki oprogramowania użytkowego (eksploatacji, zdarzeń drogowych), diagnostyki warsztatowej oraz powypadkowej, jak również postępowań awaryjnych (podnoszenie i sprowadzanie uszkodzonego tramwaju z trasy), eksploatacji tramwaju na trasie i diagnostyki pokładowej, obsługowej oraz w zakresie obsługi dostarczonych pojazdów i urządzeń. Pojazdy powinny zostać dostarczone w okresie od 30 września 2012 roku do 30 kwietnia 2014 roku. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełniać warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, tj. wykonali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie minimum 10 tramwajowych wagonów pasażerskich dostarczonych łącznie lub w odrębnych dostawach, z których każdy posiadał w części pasażerskiej minimum 50 % niskiej podłogi. Zamawiający uzna za niską podłogę taką, która w części pasażerskiej (po wyłączeniu kabiny motorniczego i pulpitu manewrowego z tyłu tramwajowego wagonu pasażerskiego) jest płaska lub zmienia łagodnie i bezstopniowo swoją wysokość, a ponadto spełnia warunek nie przekraczania wysokości mierzonej od poziomu główki szyny (pgs.) tj. w powierzchni stref drzwiowych - max 350mm, - w powierzchni stref nad wózkami –max 480 mm, dla powierzchni pozostałych stref –max 370 mm. Warunki wyboru oferty stanowią cena –70 oraz termin dostawy pierwszych sześciu wagonów –30. Oferty można składać do 15 lutego 2012 roku. Przypomnijmy, iż dziś po Szczecinie jeżdzi jedynie 6 niskopodłogowych wagonów PESA Swing.  

Dołącz do nas na Facebooku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Szczecin
przetarg
Tramwaje Szczecińskie
  • Jaruzel – 26.01.2012

    LUDZIE!!! Oni nie wypunktowali wózków skrętnych !!! Znowu może wygrać ten skrzypiący i wykolejający się szmelc 120Na! To byłaby dla Szczecina fatalna rzecz - szczególnie teraz, gdy czołowi producenci, w tym PESA, mają już w ofercie tramwaje niskopodłogowe 100% ze wszystkimi wózkami skrętnymi! Takie tramwaje są o wiele bezpieczniejsze, szybsze i cichsze od wieloprzegubowców! Trzeba powiadomić o tym tych patałachów i nie pozwolić, żeby znowu wygrał jakiś NEWAG, jak w Olsztynie! Pytanie do autora i najlepiej poinformowanych forumowiczów: kto jest personalnie odpowiedzialny za ten przetarg i jak na Niego wpłynąć???

  • sphinx – 26.01.2012

    Najpierw "wykolejający się szmelc 120Na", potem "znowu jakiś Newag"... To kto ma wygrać? Pocieszę Cię i zasmucę jednocześnie - Newag nie wygra, warunek doświadczenia go wyklucza. Zasmucę - wygra Pesa, pod nią pisany przetarg, termin dostawy to aż 30% punktacji, a Pesa umie klepać swoje złomy w ekspresowym tempie. Ze szkodą na jakości, ale co to kogo obchodzi...

  • badacz xx – 26.01.2012

    Na szczecińskie tory (torowisko na Potulickiej pamięta czasy Hitlera [podobno], al. Piastów - zgniłe podkłady sprzed 35 lat(?) - najlepsze są tramwaje N.... Hi :-) Nowe potrafiły zaczepiać o ziemie...

  • fox35 – 26.01.2012

    Jaruzel ,nie pdniecaj się jeszcze nikt nie widział trama z Newagu ale wszyscy już wiedzą że to na pewno jakieś dziadostwo. Poczekajmy ,zobaczymy ,ale jednego możesz być pewny że "jakiś Newag" będzie na wózkach skrętnych (zgodnie z wymaganiami SIWZ).

  • 1678 – 27.01.2012

    Na Piastów podkłady nie gniją, bo są żelbetowe :)

  • Combino – 27.01.2012

    Sphinx,przestań pitolić; Croydon zamówiło Variobahn'y w sierpniu,a pierwszy już w grudniu był gotowy.Więc nie tylko Pesa...

  • Combino – 27.01.2012

    I jeszcze jedno: w ub. roku określenie "złom" słyszałem od obsługi jeden raz i to pod adresem szerszenia ;) Druga rzecz: pierwszego szerszenia zaczęli klepać niby w lutym,dojechał w listopadzie... i padał.Więc ile czas ma tu do rzeczy...? No i Pesy po Gdańsku póki co jeżdżą,a nie stoją (stoi tylko ten biedny 1017;pechowy jakiś,bo wypadki drogowe go prześladują).

  • Wojtek – 28.01.2012

    Mam nadzieje ze wygra PESA

  • Jaruzel – 28.01.2012

    @Sphinx: PESA Twist lub Skoda T15! To są najbardziej przyszłościowe konstrukcje, choć o jakości ich wykonania ciągle za mało wiemy... JA tak bardzo nie jadę na PESę, ale jeżeli Bydgoszcz ma wygrać w Szczecinie, to tylko z najnowszym modelem, nie z przestarzałą już i z źle jeżdżącą 120-ką! Odnośnie wózków, to mają je już chyba wszystkie nowe tramwaje niskopodłogowe, ale występuje ogromna różnica między porządnymi tramwajami, takimi jak NGT8, a wieloprzegubowcami, gdzie jest tylko minimalna możliwość ruchu wózka względem pudła. Przy wchodzeniu w zakręty ( i wychodzeniu! ) występują niesymetryczne siły poziome, działające na przód i tył członów wózkowych, co powoduje wykolejenia!!! Dlatego należy zabronić w całej Polsce wprowadzania do ruchu tramwajów wieloprzeguboowych. Co do specyfikacji w Szczecinie, to nie czytałem jej bezpośrednio, a różne źródła nieprecyzyjnie o tym informują. Najczęściej przemilczają temat wózków, tak jak powyższy, marnie moim zdaniem napisany artykuł! Stąd uznałem, że w Szczecinie nie wypunktowali wózków, a teraz nie nam pewności w tej sprawie... Może Ktoś poda mi adres strony, na której wywieszono SIWZ, o ile wogóle to zrobiono?

  • Jaruzel – 28.01.2012

    @fox35: NEWAG to niech sobie naprawia wagony towarowe i wymienia silniki w lokomotywach, tylko to mu, podobno, dobrze wychodzi! Mamy już w Polsce trzech liczących się producentów tramwaji: KONSTAL, PESę i solara - po co nam czwarty, piąty dziesiąty? Trzech to więcej niż wystarczy, żeby zapewnić konkurencję, biorąc pod uwagę, że cała Europa może dzisiaj bogacić się za nasze pieniądze - na kontraktach dla naszych miast! Ile jeszcze razy będę musiał powtórzyć, że przesadne rozdrobnienie branży taborowej to marnowanie szans i pieniędzy, a tych ponad 20 firm i firemek tramwajowych na rynku nowych wagonów to katastrofa!? Za 20 lat może nie być żadnej z nich...

  • sphinx – 28.01.2012

    @Combino, a PKP Cargo odebrało 3 Eurosprintery dzień po podpisaniu umowy. Dogadali się wcześniej lub po prostu zostali wciśnięci w cykl produkcyjny. U nas oprócz Pesy nikt takiego wciskania nie praktykuje. A SA137 w tzw. międzyczasie musiał dostać jeszcze dopuszczenie, testy+papierki trwają kilka miesięcy, stąd taka zwłoka. @Jaruzel, O Skodzie zapomnij, ma silniki synchroniczne, a wymagane są asynchroniczne. Do tego czeski producent nie jest konkurencyjny ani czasowo, ani cenowo. Walka rozegra się między Solarisem i Pesą.

  • jatal – 28.01.2012

    sphinx: Jesteś całkowicie w błędzie. To nie sprawa "obiadków", ani "wciskania". To operatywność producentów na życzenia i potrzeby klientów. Newag "łapiąc zbyt dużo srok za ogon" (LE, LS, EZT, SZT, metro, tramwaje) nie jest w stanie mieć choćby minimalnych zapasów głównych podzespołów. Innymi słowy nie jest w stanie spełnić oczekiwań zamawiających, czego najlepszym przykładem utrata "wygranego" przetargu lubuskiego.

  • sphinx – 29.01.2012

    Newag odpuścił już loki elektryczne, dla metra dopiero buduje halę, tramwaje są w powijakach - jedna sztuka składana na boku. Posiadanie zapasów podzespołów nie jest normą, jeśli już dzieje się to tak jak wspomniałem - mając jakieś duże zamówienie/zamówienia na technicznie zbliżone pojazdy, można złożyć kilka sztuk "na boku". Tylko, że Newag takich zamówień nie ma, a i samo to nie jest normą bo np. Stadler odmówił realizacji zmówienia gdy miał na to prawie rok (a przecież produkuje w miarę na bieżąco).

  • jatal – 29.01.2012

    Posiadanie zapasów wymusza sytuacja na rynku. Stadler może pozwolić sobie na ich brak bo ma inny rynek zbytu, Newag już nie. W jego przypadku brak minimalnych zapasów oznacza brak elastyczności w podejściu do klienta. W efekcie czego traci wygrane przetargi (lubuskie) albo odpuszcza je sobie(mazowieckie). ===== Jak zwykle udajesz Greka i myślisz że ktoś da się jeszcze nabrać. Skoro uważasz że Pesa=ZNTK-MM to traktuj też Newag=ZNLE-G.

  • Combino – 30.01.2012

    @Sphinx:to,że u nas nikt tego nie praktykuje (choć jeszcze możesz się zdziwić,bo nie tylko Solaris,ale nawet Newag niedługo może mieć takie możliwosci),to jeszcze nie znaczy że NIKT tego w bliskich rejonach nie praktykuje.Ergo: ten "argument" Newagu nawet KIO odeśle szybko na drzewo. SA137 można było w międzyczasie dopracować (Twój ulubiony Solaris trzyma podobno serwisantów przy Tramino non stop;zresztą szerszenie w zimie załatwił głównie błąd konstrukcyjny,którego naturę dość dobrze opisano przy okazji zdarzeń z udziałem szerszeni. Co do "odpuszczenia" loków elektrycznych,to Jatal już wszystko w temacie napisał ;)

  • Dziama – 31.01.2012

    wózki skrętne uniemożlwiają wykonanie tramwaju ze 100% niską podłogą. Nad wózkami podłoga przechodzi wyżej, czyli mamy jeden stopień wewnątrz i jeśli w tej strefie, zazwyczaj tył, są drzwi też jest stopień wejściowy.

  • Dziama – 31.01.2012

    Tabor może dostarczyć także Citadis (produkcja w kraju) i Bombardier - tuż za miedzą. Czy cena będzie konkurencyjna, to już inna sprawa, ale jakość lepsza niż Pesy i Solarisa. Newag raczej musi przejść przez pierwszą dostawę i wtedy się okaże czym go się je. Protram i Modertrans to także potencjalni oferenci, choć tym razem chyba się nie zgłoszą samodzielnie. Pojazd specjalistyczny to pewnie jakaś modyfikacja Unimoga.

  • sphinx – 31.01.2012

    Protram i Modertrans nie spełniają warunku doświadczenia.

  • Combino – 01.02.2012

    @Sphinx:faktycznie,nie spełniają.Ale trzeba przyznać TS,że odrobili lekcję i wyciągnęli wnioski nie tylko z poprzedniego przetargu w swoim mieście,ale także z ostatniego w Olsztynie :D

  • Darols – 01.02.2012

    @Dziama: Wózki skrętne nie uniemożliwiają niskiej podłogi. Taki tramwaj produkuje PESA dla Częstochowy a kilka lat temu Alstom oferował go Warszawie tylko z ceną mocno przestrzelili. Jeżeli chodzi o jakość to Citadisy nie są wcale mniej awaryjne od Swingów (drzwi się w nich psują na potęgę i nie wiadomo czy nie pokonała by ich mroźna i śnieżna zima) a do tego model zaproponowany w Warszawie miał koszmarny układ wnętrza - właśnie przez skrętne wózki i wymóg dostępu wszystkich foteli z poziomu podłogi.

  • sphinx – 01.02.2012

    @Combino, z Olsztyna wniosek jest taki, że albo polegamy na kryteriach technicznych dopuszczając prototypy (no tylko one te wymogi spełniają), albo idziemy po taniości, kupujemy standardowy produkt bez fajerwerków. Po prostu dwie różne drogi. Ciekawe co wymyślą w GOPie i czy Newag odpuści szczeciński przetarg...

  • Combino – 02.02.2012

    @Sphinx: jeśli ktoś dąży (jak najbardziej racjonalnie) do unifikacji taboru,to czasem musi kupić produkt "standardowy" żeby nie mieć przykrych niespodzianek w przetargu (tak jak Kraków,który zdecydował się na kilka lat temu na kolejną partię NGT6 żeby tylko mieć Bombki).Zawsze większe prawdopodobieństwo uniknięcia wpadek daje producent,który już wykonał jakieś tramwaje (zwłaszcza jeśli wykonał ich więcej niż kilka).Jak Newag dostarczy wagony do Olsztyna,to będzie sobie mógł startować całkowicie "legalnie",bez żadnych sztuczek; do tego czasu muszą liczyć się z tym,że w pewnych miejscach będą się starali ograniczyć im dostęp do przetargu,bo zamawiający ma prawo (PRAWO,a nie OBOWIĄZEK) bronienia się przed prototypem.Tak więc chyba nie mają wyboru i muszą odpuścić szczeciński przetarg.Mało tego:TS wpadły na skuteczny pomysł,jak zamknąć Newagowi drogę do wykorzystania tej cwaniackiej sztuczki z Modertransem (jeszcze da się zrozumieć,że firma w stylu Modertransu sama bierze się za robienie bardziej skomplikowanych wagonów niż kiedykolwiek wyprodukowała; ale jeśli TAKA firma jest dawcą "doświadczenia" dla kogoś,kto dotąd NIC nie wyprodukował,to jest to już przekroczenie granic przyzwoitości) przez dolny limit niskiej podłogi.Sądzę,że Toruń pójdzie tą samą drogą; a śmiem wątpić,czy tym razem Skoda,Koncar czy Ansaldobreda policzą sobie za przyszywane doświadczenie na tyle mało,by Newag zdołał taki przetarg wygrać.No,czyba że Zbyszek Cwaniaczek postanowi to zrobić za wszelką cenę,nawet poniżej kosztów; ale wtedy,jeśli nawet nie dupnie go UOKiK,to własna załoga go wywiezie na taczkach (co mam nadzieję i tak szybko nastąpi).

  • sphinx – 02.02.2012

    Ma prawo bronienia się, ale ów "prototyp" ma takie same prawo do wciskania się, żeby na etapie prototypu nie pozostać. Nie wiem ile policzyliby sobie za przyszywane doświadczenie, ale myślę że jak Koncar (on ostatnio jest na papierze, ich przedstawiciel był m.in. na otwarciu ofert w Olsztynie) zobaczył, że Newag brata się z Modertransem, to mogą trochę zejść z ceną papierka. Jeśli Newag nie wystartuje w tym przetargu to przyczyną będzie nie brak doświadczenia, ale ale aż 30% punktów za termin dostawy. Tymczasem nowosądecki tram nie istnieje, nie ma nawet dopuszczenia. A Konieczek trzyma się mocno i zamierza bronić firmę przed upadkiem (bo tym niechybnie skończyłoby się gdyby ulegnięto zwiącholom).

  • jatal – 02.02.2012

    @ sphinx: -> "wniosek jest taki, że albo polegamy na kryteriach technicznych dopuszczając prototypy [...], albo idziemy po taniości, kupujemy standardowy produkt bez fajerwerków." **** Znowu błędny wniosek pio pierwsze - pominąłeś najpopularniejszy przypadek: "polegamy na kryteriach technicznych NIE dopuszczając jednocześnie prototypów", a więc najbardziej logiczną trzecią drogę, po drugie to właśnie dzięki dopuszczeniom prototypów uzyskuje się najtańsze oferty. ======= Trudno żeby nieistniejący tram miał dopuszczenie. ;) Ale zaraz, zaraz? Przecież on miał już istnieć od co najmniej miesiąca. Mylisz się też co do wielkiego znaczenia kryterium terminu dostawy, bo najwcześniejszy termin dostawy to dopiero październik. Do tego czasu można spokojnie zbudować 6 tramwajów zgarniając te 30% oceny. Oczywiście jeśli zamówi się wcześniej potrzebne podzespoły! ======= Co do Konieczka to bez dwóch zdań, właśnie on jest główną siłą sprawczą która doprowadzi do końca Newagu. To on personalnie odpowiada za doprowadzenie do "buntu" załogi i za brak podzespołów do realizacji wygranego przetargu (a zobaczymy czy również nie za opóźnienia z tramwajem i 35WE i niezawodność pojazdów składanych w niedoczasie przez zniechęconą załogę). Pytanie tylko czy działał sam, czy za wiedzą Jakubasa?

  • jatal – 02.02.2012

    @ Dziama: To nie tak. To wszystko zależy od istnienia fizycznych osi łączących koła i ich średnicy. Są tramwaje zarówno z wózkami skrętnymi i sztywnymi nad którymi podłoga jest podwyższona lub nie. Dochodzi też zwyczajowa definicja 100% niskiej podłogi która dopuszcza łagodne wzniosy podłogi nad wózkami byleby jej poziom nie przekraczał 480 mm pgs. A w Szwajcarii nawet jeden stopień (ale poniżej tej granicy) nie przeszkadza w chwaleniu się taborem całkowicie niskopodłogowym.

  • sphinx – 02.02.2012

    1. Opcja trzecia niewiele wnosi bo na rynku są dobrze znane konstrukcje, zbliżone również parametrami. Chcąc uzyskać coś więcej w kwestiach technicznych trzeba dopuścić prototypy ponieważ nawet bardziej utytułowani producenci musieliby taki prototyp zbudować. 2. Tak, Newag ma poślizg, strajki robią swoje (a tramwaj jest jakby składany na boku). 3. Za brak silnika odpowiada Mercedes, który przyznał, że z powodu przyjęcia dużej ilości zamówień nie jest w stanie go dostarczyć we wcześniej zadeklarowanym terminie. 4. Za "bunt" odpowiada dawny kolega Konieczka (tak, prezes nie jest "z zawodu dyrektorem"), który nie może pogodzić się z tym, że nie obowiązuje już zasada "czy się stoi, czy się leży".

  • jatal – 03.02.2012

    @ sphinx: ==1== Nie bardzo rozumiem co chciałeś napisać, przeczytaj jeszcze raz swój post i moją odpowiedź z uwzględnieniem kto kiedy pisze o "taniości". Co by jednak nie mówić, to te dobrze znane konstrukcje są obecnie najpopularniejsze na rynku. To właśnie konstrukcja tramwaju olsztyńskiego jest zasadniczo odgrzewaniem najstarszego kotleta, który ostatnio nie cieszył się popularnością. Z wielkiej trójki Alstom go nigdy nie produkował, Bombardier zasadniczo go wycofał i tylko Siemens po wpadce z alugripami próbował się nim ratować, ale i na odnowiony avenio jakoś kolejki też się nie ustawiały. Szczecin również zapewne preferuje najpopularniejszy obecnie typ i dlatego nie dziwne że broni się przed Newagiem z olsztyńskim modelem. ==2== Jeśli Newag robi tramwaj na boku, to właściwie odpowiedziałeś czemu nie wystartuje w Szczecinie - bo nie zdąży i nie ma sensu wymyślać jakim progiem będą kryteria dostaw. ==3== Jeśli to prawda, to jest to najlepszy dowód w jakim poważaniu Mercedes ma Newag, ale tym bardziej świadczy to o złym zarządzaniu w Newagu, bo może oznaczać nieuzasadnioną wiarę w równość partnerską i dlatego nie zabezpieczyli się przed sytuacją jaka zaszła. ==4== Jeśli w firmie jest dobrze nie zmienia się prezesa. Jeśli było źle, to zatrudnia się nowego prezesa aby to zło naprawił. Skoro wybrano Konieczeka, to powinien być świadomy zadań, a skoro zło jest dalej, to znaczy że się nie sprawdził i jak najszybciej powinien odejść.

  • Combino – 03.02.2012

    @Sphinx: prototyp ma prawo się wciskać tam,gdzie nie jest wymagane doświadczenie,ot co. Poza tym już widzę jak Koncar opuszcza cenę za papierek w momencie gdy się dowiedzą,że TS stworzyło precedens pozwalający wyeliminować Modertrans z takiej zabawy (a wymóg min. 50% niskiej podłogi w referencjach skutecznie eliminuje producentów,których doświadczenie nie sięga poza wysoki wagon z niską wstawką). Zdziwię się,jak Toruń tego nie wykorzysta (no,chyba że akurat postanowią dopiec Bydgoszczy,ale to jedyna szansa Newagu).

  • jatal – 03.02.2012

    @ Combino: Też się zdziwię jeśli dopuszczą Newag. Animozje to mogą być na podwórku, ale nie w biznesie. W Toruniu jest miejsce dla Pesy albo Solarisa. ===== Wracając jeszcze do tramwaju Newagu. Moim zdaniem Newag miał niesamowite szczęście, że Olsztyn wymyślił sobie taki typ tramwaju. Obrał ryzykowną drogę i zbudował sobie w ciemno tramwaj o nienajpopularniejszej konstrukcji. Na takim myśleniu "przejechał się" już FPS, a i Solaris też "ratował się" odkładając w czasie projekt 70-procentowego Gecko. Teraz nie pomny tego Newag "wyciąga z lamusa" (choć nie wiadomo co oznacza ostatni przypadek Hagi - dla mnie to zaskoczenie) jeszcze rzadszy typ, który miał swój czas w latach dziewięćdziesiątych. (Sphinx zauważ proszę że piszę "szczęście", a nie "obiadki".) ==== Policzyłem sobie (z grubsza) jak wyglądają poszczególne konstrukcje w liczbach Wielkiej Trójki. Najpopularniejszego typu ze sztywnymi wózkami silnikowymi (LF) wyprodukowała ok. 2500 szt., ze skrętnymi (LF+LE) 1300 szt. a KWP (LF) 560 szt. (wliczając produkcję przejętych firmy). KWP zamówiło 13 miast z tego 11 niemieckich, nie wiem jak Almada, ale Budapeszt dostał je "przypadkiem".

  • Combino – 03.02.2012

    @Jatal: poniekąd 14,a nie 13; w końcu TMK2200 też niby bazuje na tej technologii,choć w sumie przez krótkie człony wiszące (jak na ironię) stanowi negatyw tego w/w najpopularniejszego typu ;) A co do Olsztyna... może (w razie czego) planują z czasem przejęcie (jako używek) GT6N? :D

  • jatal. – 03.02.2012

    @ Combino: Liczyłem dostarczone tylko przez ABS. == Szkoda tylko że odstęp od peronu wzośnie im wtedy z 6 do 16 cm. :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....