TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje Śląskie z wagonami Ptb
TRAMWAJE ŚLĄSKIE - Opublikowano: 04.01.2013 09:14:29 4 komentarze
Tramwaje Śląskie z wagonami Ptb

Tramwaje Śląskie S.A. stały się posiadaczem kolejnych pięciu dwukierunkowych tramwajów. Kursujące dotychczas we Frankfurcie wagony typu Ptb są zmodernizowaną wersją jeżdżących już po naszych torach, sprawdzonych tramwajów typu Pt8. Teraz nowe nabytki przejdą \'kurację odmładzającą\' w Zakładzie Usługowo Remontowym Tramwajów Śląskich w Chorzowie.

Wagony kupione przez spółkę Tramwaje Śląskie firma Düwag wyprodukowała w 1973 roku.  

Zanim sprowadzone z Niemiec wagony wyjadą na tory aglomeracji, przejdą niezbędny lifting dostosowujący je do polskich przepisów. Konieczne zmiany obejmą:

  • System hamulcowy. Aktualnie hamulce szynowe dostosowane są do napięcia 600 V. Po zamontowaniu przetwornicy i akumulatorów będą wykorzystywać prąd o napięciu 40 V. Pozwoli to na hamowanie również w sytuacji, gdy wagon zostanie pozbawiony napięcia z sieci.
  • Zastąpienie sprzęgu Scharfenberga wykorzystywanego we Frankfurcie, sprzęgiem z głowicą Alberta (łamanym) używanym przez Tramwaje Śląskie. Sprzęg będzie schowany za specjalną maskownicą zabezpieczającą przód wagonu.
  • Dostosowanie pulpitu motorniczego do polskich warunków poprzez zabudowę radiotelefonu i zmiany oznaczeń z niemieckich na polskie.
  • Polonizacja systemu informacji pasażerskiej i dostosowanie go do obowiązujących przepisów, w tym: powiadamianie o zamykaniu drzwi, oświetlenie stopni schodów, montaż wyświetlaczy informacji pasażerskiej oraz stałych informacji dla pasażerów.
  • Ewentualne naprawy blacharskie oraz malowanie wagonów w kolorystyce przyjętej przez Spółkę - czerwone z kremowymi pasami.

Modernizacja wagonów Ptb zostanie zakończona do końca 2013 roku. Trudno jednak dziś określić linie, które frankfurckie wagony będą obsługiwać. - W związku z prowadzonymi przez Spółkę pracami remontowymi, wagony Ptb wykorzystywane będą głównie zadaniowo, tam, gdzie ruch tramwajów odbywać się będzie do miejsca prowadzenia robót bez możliwości zawrócenia na pętli - informuje Dyrektor Wykonawczy Bolesław Knapik. W takich warunkach, dzięki możliwości jazdy dwukierunkowej, sprawdziły się zakupione przez Spółkę w 2010 roku wagony Pt8.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
Duewag
Frankfurt
  • Ssss – 04.01.2013

    matki z wózkami,osoby starsze i inwalidzi już się cieszą.....

  • winogron – 04.01.2013

    nic nie stoi na przeszkodzie wstawić w przyszłości niskopodłogowy środek, a jeśli nie, to można budować przystanki bezpośrednio na dworcach kolejowych z wysokimi peronami. Te wagony dają całkiem fajne możliwości.

  • kindybał – 06.01.2013

    co na to Frankiewicz?

  • FFm – 18.04.2016

    TO sa składy U Bahn z Frankfurtu :) Tam, nawet jadąc na powierzchni, mają przystosowane dla siebie perony. :) I to są starsze wersje składów. Ciekawe, kto wpadł w Pl na pomysł, żeby ze składów U Bahn zrobić tramwaje?? :D

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....