Tramwaje Śląskie wybrały wykonawcę remontu linii Ruda Śląska – Bytom

infotram
07.02.2020 15:15
0 Komentarzy

Samorządowa spółkaTramwaje Śląskie wybrała wykonawcę modernizacji blisko 3 km linii tramwajowejmiędzy dzielnicą Rudy Śląskiej – Chebziem, a granicą tego miasta z Bytomiem.Najtańszą z dziewięciu ofert przetargowych, za 25,8 mln zł brutto, złożyłaspółka Tor-Krak.

Prawie 3-kilometrowym fragmentem trasy, w większościjednotorowym, kursuje linia nr 9, łącząca Bytom z Chorzowem przez Rudę Śląską iŚwiętochłowice.

Ponad dwa lata temu zakończyły się prace na innym odcinkutej linii w Rudzie Śląskiej – niespełna kilometrowym fragmencie wzdłuż ul.Niedurnego, w sąsiadującej z Chebziem dzielnicy Nowy Bytom. Był to pierwszyetap wartego ok. 885 mln zł unijnego projektu modernizacji infrastrukturytramwajowej w konurbacji katowickiej. Cały projekt zakłada m.in. remonty 100 kmtorowisk, budowę nowych odcinków linii m.in. w Sosnowcu i Katowicach oraz zakupnowych tramwajów.

Prace na ul. Niedurnego w Rudzie Śląskiej trwały od marca dolistopada 2017 r. i kosztowały niespełna 3,9 mln zł netto. Wykonała je równieżfirma Tor-Krak.

Teraz ten sam wykonawca złożył najtańszą ofertę na remontinnego odcinka linii nr 9 wzdłuż ul. Goduli w dzielnicy noszącej to samonazwisko dawnego przemysłowca – od granicy z Bytomiem do Chebzia. W przetargu,którego budżet Tramwaje Śląski określiły na 34,9 mln zł, Tor-Krak zaoferowałwykonanie prac za 25,8 mln zł brutto; w budżecie nie zmieścił się tylko jedenoferent.

Zakres prac przewiduje ułożenie ok. 2,9 km nowych torów odwiaduktu kolejowego w Chebziu do granicy z Bytomiem, wraz z budową nowejmijanki w rejonie skrzyżowania z ulicą Młyn Szombierski. Prace mają zostaćwykonane w ciągu roku od podpisania umowy.

Tramwaje Śląskie prowadzą to zadanie w ramach projektumodernizacji infrastruktury tramwajowej na terenie Górnośląsko-ZagłębiowskiejMetropolii. Składający się z trzech etapów projekt szacowany jest na ok. 885mln zł kosztów kwalifikowanych (ok. 1,1 mld zł brutto; przy ponad 560 mln złunijnego dofinansowania). Zakładał do niedawna remonty ok. 100 km torowisk,budowę ponad 20 km nowych linii (ostatnio z wykorzystania tego dofinansowaniapod kątem budowy nowej linii wycofały się Katowice) oraz zakup 45 tramwajów.

 


Komentarze