TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje Śląskie wybrały wykonawcę remontu linii Ruda Śląska - Bytom
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 07.02.2020 17:15:30
Tramwaje Śląskie wybrały wykonawcę remontu linii Ruda Śląska - Bytom

Samorządowa spółka Tramwaje Śląskie wybrała wykonawcę modernizacji blisko 3 km linii tramwajowej między dzielnicą Rudy Śląskiej - Chebziem, a granicą tego miasta z Bytomiem. Najtańszą z dziewięciu ofert przetargowych, za 25,8 mln zł brutto, złożyła spółka Tor-Krak.

Prawie 3-kilometrowym fragmentem trasy, w większości jednotorowym, kursuje linia nr 9, łącząca Bytom z Chorzowem przez Rudę Śląską i Świętochłowice.

Ponad dwa lata temu zakończyły się prace na innym odcinku tej linii w Rudzie Śląskiej - niespełna kilometrowym fragmencie wzdłuż ul. Niedurnego, w sąsiadującej z Chebziem dzielnicy Nowy Bytom. Był to pierwszy etap wartego ok. 885 mln zł unijnego projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej w konurbacji katowickiej. Cały projekt zakłada m.in. remonty 100 km torowisk, budowę nowych odcinków linii m.in. w Sosnowcu i Katowicach oraz zakup nowych tramwajów.

Prace na ul. Niedurnego w Rudzie Śląskiej trwały od marca do listopada 2017 r. i kosztowały niespełna 3,9 mln zł netto. Wykonała je również firma Tor-Krak.

Teraz ten sam wykonawca złożył najtańszą ofertę na remont innego odcinka linii nr 9 wzdłuż ul. Goduli w dzielnicy noszącej to samo nazwisko dawnego przemysłowca - od granicy z Bytomiem do Chebzia. W przetargu, którego budżet Tramwaje Śląski określiły na 34,9 mln zł, Tor-Krak zaoferował wykonanie prac za 25,8 mln zł brutto; w budżecie nie zmieścił się tylko jeden oferent.

Zakres prac przewiduje ułożenie ok. 2,9 km nowych torów od wiaduktu kolejowego w Chebziu do granicy z Bytomiem, wraz z budową nowej mijanki w rejonie skrzyżowania z ulicą Młyn Szombierski. Prace mają zostać wykonane w ciągu roku od podpisania umowy.

Tramwaje Śląskie prowadzą to zadanie w ramach projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Składający się z trzech etapów projekt szacowany jest na ok. 885 mln zł kosztów kwalifikowanych (ok. 1,1 mld zł brutto; przy ponad 560 mln zł unijnego dofinansowania). Zakładał do niedawna remonty ok. 100 km torowisk, budowę ponad 20 km nowych linii (ostatnio z wykorzystania tego dofinansowania pod kątem budowy nowej linii wycofały się Katowice) oraz zakup 45 tramwajów.

 



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ruda Śląska
Bytom
Tramwaje Śląskie
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....