TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje Śląskie wybierają mniej niskiej podłogi. Modertans wygrywa ceną
InfoTram.pl - Opublikowano: 22.12.2017 20:00:42 15 komentarzy
Tramwaje Śląskie wybierają mniej niskiej podłogi. Modertans wygrywa ceną

Tramwaje Śląskie rozstrzygnęły przetarg na dostawę 10 jednoczłonowych wagonów. Startowali Modertans i Fabryka Pojazdów Szynowych. Ceną wygrała firma z Poznania.

Oferta Modertransu była tańsza. Cena zaproponowana przez producenta to 35.301.000,00 zł brutto. Długość niskiej podłogi 30,4%. Oferent nie zaproponował dodatkowych strumieni drzwi dla pasażera ponad wymagane minimum.

FPS - Cegielski natomiast oferował pojazdy z 61,98% niskiej podłogi i 2 dodatkowymi strumieniami drzwi dla pasażera. Oferta była jednak droższa. Cena zaproponowana przez firmę to 45.006.930,00 zł brutto. To przesądziło o przegranej, choć różnica między oferentami była minimalna: 82,72 pkt do 81,39 pkt.

I przypomnijmy, że kwota jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (zamówienie podstawowe + prawo opcji) to: 39.050.000,00 zł netto; 48.031.500,00 zł brutto, w tym dla zamówienia podstawowego 26.550.000,00 zł netto, 32.656.500,00 zł brutto.

Szczegółowa punktacja na grafice.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Modertrans
Tramwaje Śląskie
  • z – 22.12.2017

    Wybór Tś był przewidywalny młody lecz doświadczony producent lub producent z tradycją ale bez większych sukcesów w dopinaniu celów.

  • z – 22.12.2017

    Obie firmy są z Poznania cytat : Ceną wygrała firma z Poznania.

  • bun – 22.12.2017

    To co, teraz będziemy mieli to odwołanie o 2 dodatkowe strumienie? :)))

  • zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz – 22.12.2017

    Cegielski jak zwykle się odwoła.

  • www – 23.12.2017

    Teraz to poczekamy pewnie na odbiór. Naprawdę szkoda, że FPS przegrał z lepszą propozycją. Mam nadzieję, że rząd w końcu narzuci cywilizowane rozwiązania w komunikacji miejskiej. Utrzymywanie na siłę sieci tramwajowej kosztem pasażerów nie ma w ogóle sensu. Szkoda naszych pieniędzy.

  • kubex – 23.12.2017

    Z jednej strony przepadła dodatkowa niska podłoga, z drugiej strony będziemy mieli tramwaje będące częścią jakiejś dłuższej serii (Elbląg) i od producenta z reputacją i doświadczeniem. Ale zawsze lepiej żeby jeździło 30% niskiej niż stało na zajezdni 60%.

  • ZZS – 23.12.2017

    Tak czy inaczej Poznań górą! W dostarczaniu częściowo fajnych tramwajów.....

  • PLati – 24.12.2017

    Skąd przesiwiadczenie że 60% niskiej podłogi z FPS stało by na zajezdni? Ja bym poczekał aż ten super producent z doświadczeniem złoży ten nigdy nie produkowany tramwaj i się zobaczy czy i jak to jezdzi. Bo póki co to jest prototyp.

  • dobry – 24.12.2017

    Mnie bardziej zastanawia jak MT da sobie radę ze wszystkimi zamówieniami i czy wystarczy mu mocy produkcyjnych. A tramwaj FPS mógł być bardzo ciekawy.

  • kubex – 25.12.2017

    @PLati: a stąd, że poprzednie wyroby HCP były bardzo awaryjne. "Glizda" (moderna stopiątek w stylu Bety) skończyła na złomie, warszawskie Hipolity jeżdżą z tego co słyszałem tylko dzięki dobrym mechanikom a Puma pojawiła się raz dawno temu a teraz jest uszkodzona i nie wiadomo gdzie. Za to Modertrans wyprodukował Betę, która jest w miarę niezawodna i Gammę, która w dotychczasowych testach jeździ bez większych problemów.

  • Combino – 26.12.2017

    @kubex: raczej nie będziecie mieli części dłuższej serii,a na pewno nie z Elblągiem;u Was MUSZĄ być wózki średniopodłogowe,w Elblągu (o ile ktoś po pijaku nie sporządził wizualizacji) będą wózki wysokie (no chyba,że Modertrans się zreflektuje i dojdzie do wniosku,że korzystniej będzie jednak wpuścić Elbląg w serię dla TŚ i dadzą im "średnie" wózki).

  • HANYS 70 – 27.12.2017

    Kolejny raz pasażer przegrał z ekonomią SMUTNE.

  • kubex – 28.12.2017

    @Combino: trudno. To chociaż będzie trochę niższa podłoga.

  • #E – 28.12.2017

    szkoda bo zamiast iść doi przodu stoimy w miejscu ...

  • mechanik – 28.12.2017

    Dla sieci GOP-u lepszy będzie zdecydowanie demobil z rajchu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....