TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje Śląskie podpisały umowę z Modertransem
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 04.12.2014 10:14:02 37 komentarzy
Tramwaje Śląskie podpisały umowę z Modertransem
Tramwaje Śląskie podpisały umowę z Modertransem na dostawę 12 wagonów tramwajowych z udziałem niskiej podłogi nie mniejszym niż 20 % (zadanie nr 68) w ramach realizacji Projektu pn.: „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą –etap II”, przewidzianego do współfinansowania przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko”. Na razie nie wiadomo, jakie wagony dostarczy poznański producent. Z dużym prawdopodobieństwem możemy powiedzieć, że będzie to zmodyfikowany Moderus Beta. Nasze pytanie skierowane w tej sprawie do Modertransu pozostało jednak bez odpowiedzi. Oby konstrukcyjnie tramwaj wypadł lepiej niż firma marketingowo…Z SIWZ-u wiemy, że powinny to być fabrycznie nowe tramwaje dwukierunkowe, wieloczłonowe, z członem niskopodłogowym zapewniającym udział niskiej podłogi nie mniej niż 20 % w stosunku do powierzchni podłogi całego przedziału pasażerskiego, o nowoczesnej konstrukcji i wysokiej jakości. Zamówienie obejmuje także dostawę pakietu naprawczego i specjalistycznego sprzętu niezbędnego do eksploatacji wagonów. Tramwaje muszą być przystosowane do jazdy po torach o szerokości 1435 mm i zasilania napięciem stałym o znamionowej wartości 600V (potencjał dodatni –przewód jezdny, potencjał ujemny - na szynach) oraz posiadać mikroprocesorowe sterowanie i napęd oparty o technikę prądu przemiennego. Wagony powinny być także łatwe w obsłudze, wygodne dla użytkowników, estetyczne, przeznaczone do ruchu miejskiego i podmiejskiego, o niskim jednostkowym zużyciu energii elektrycznej i małych kosztach utrzymania bieżącego. W budowie pudła preferowana jest konstrukcja modułowa oraz zastosowanie rozwiązań zapewniających odporność na korozję i uszkodzenia mechaniczne podczas eksploatacji tramwaju, stosowanych współcześnie przy budowie konstrukcji pojazdów szynowych. Przewidywany okres eksploatacji wagonów przy założeniu przebiegu 60.000 km rocznie powinien wynosić 30 lat. Tramwaje powinny zachować prawidłowe parametry techniczno-eksploatacyjne w zakresie temperatur otoczenia od –30OC do + 40OC (temperatura w cieniu), przy wilgotności względnej 98 % w warunkach zapylenia ulicznego i być odporne w okresie zimowym na działanie soli i innych środków chemicznych oraz na nawiewy śniegu. Wagony powinny zapewniać bezawaryjny przejazd przy ograniczonej prędkości do 5 km/h przez torowisko zalane wodą o wysokości lustra wody do 60 mm nad główką szyny na długości 50 mb.Całkowita końcowa wartość zamówienia to 58 302 000 PLN z VAT, przy początkowej, szacunkowej wartości zamówienia 63 025 200 PLN z VAT. W przetargu startowała także FPS Cegielski, której oferta jednak dwukrotnie została przez Tramwaje Śląskie odrzucona.Modertrans dotychczas nie dostarczył żadnegopojazdu dwukierunkowego. Moderusy Beta z częściowo niską podłogą kursują w Poznaniu i Szczecinie. 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
Modertrans
Moderus Beta
  • www – 04.12.2014

    "o nowoczesnej konstrukcji i wysokiej jakości" - ciekawe:-) Zobaczymy jak to będzie wyglądać. Ale Tramwaje Śląskie dzisiaj w gazecie płakały, że zostały ocenione na 3, a Tramwaje Warszawskie na 9. TŚ twierdzą, że podobno mają taki sam tabor jak TW:-) Ich poczucie humoru jest dobijające. Pewnie jak przyjadą niby nowoczesne tramwaje to pewnie ogłoszą, że wyprzedzili TW:-) Przejechaliby się do Wawy i zobaczyli jak wygląda lepszy świat.

  • Combino – 04.12.2014

    Tramwaje Śląskie dziwią się ocenie?To niech porównają sobie zasięg sieci,w tym zasięg ludnościowy (jeśli obsługują miasta o łącznej ilości 2 mln mieszkańców,to w tym względzie są porównywalne z TW; w pozostałych punktach gorzej),ilość km tras (ile % jednotorów w GOP? Duuużo!) i wreszcie % pociagów niskpodłogowych w stosunku do ogólnej liczby wystawianych pociągów. Jeśli pan niedorzecznik TŚ mówi to co mówi,to albo jest głupi albo bezczelny,bo liczby mówią same za siebie! Żeby nie było: jestem akurat w Rudzie Śląskiej,więc wiem jak to wygląda z bliska!

  • 123 – 04.12.2014

    czy tylko mnie denerwuje ten ułom piszący 10 komentarzy pod rząd pod większością artykułów?

  • ajd – 04.12.2014

    A jakieś wizualizacje

  • ajd – 04.12.2014

    Co za głupi pomysł porównywanie TŚ z TW nie ta liga

  • serty – 04.12.2014

    Czas najwyższy że w końcu podpisali te umowe

  • serty – 04.12.2014

    @123 10 komentarzy?

  • serty – 04.12.2014

    To będzie wersja beta czy gamma?

  • Katowice – 04.12.2014

    30 twistów,12 moderusów,75 zmodernizowanych 105 tek wreszcie po wielu latach tramwaje na Śląsku wychodzą z cienia

  • Katowice – 04.12.2014

    @ serty Wersja Beta

  • Katowice – 04.12.2014

    Szkoda że nie ma wizualizacji tych tramwajów

  • ASE – 04.12.2014

    Dlaczego od razu głupi ten kto porównuje TŚ do TW.Warszawa ma dobry tabor tramwajowy dzieki pani Gronkiewicz 10 lat temu tramwaje w Warszawie były jednym wielkim skansenem ,niczym nie różniącym sie od Śląska

  • Solar – 04.12.2014

    To już jeden z ostatnich kontraktów tramwajowych w Polsce z perspektywy ue na lata 2007-13 do podpisania umów pozostały Łódż na swingi i Wrocław na twisty,szkoda że najmniej w tym całym tramwajowym renesansie zyskał Solaris .Tramino pięknie by sie prezentowało na Śląsku ,znacznie lepiej od Twistów

  • Combino – 05.12.2014

    @ASE: a co przez te 10 lat robił GOP i TŚ?Może byli poza Unią,co?Powiem Ci co: kiedy TW podpisywały kontrakt na Tramicusy,to w GOP likwidowano 8-kę i 25-kę; kiedy Warszawa czekała na Swingi,to w Chorzowie wykoszono 12-kę,a sołtys Frankiewicz zlikwidował ostatnie linie gliwickie! Po ogólnopolskiej fali krytyki coś niemrawo zaczęło iść w kierunku protramwajowym,ale protramwajowym jak na Górny Śląsk; ogólnie dalej jest słabiutko,a w takiej Rudzie Śląskiej buce chyba po cichu liczą na śmierć techniczną infry i dlatego na takiej 9-ce nawet Moderusa nie uświadczysz,bo szkoda tam puścić coś choć trochę lepszego. Ogólnie dalej brynza,bo śląskie Moderusy też takie sobie.Problem w tym,że ich niedorzecznik chyba liczy za jedno warszawskiego 123N czy bulwę i np. ledwo liźniętego pseudo-modernizacją przez ZUR Konstala #791.Żenada...

  • andrzejh69 – 05.12.2014

    Przydała by się informacja kiedy dostarczą pierwszy wagon.

  • peter81 – 05.12.2014

    Kiedy likwidowano 8 i 25 to panie Combino, TŚ były jeszcze przedsiębiorstwem państwowym. Proces komunalizacji zakończył się dopiero z początkiem 2009 roku, więc nie ma mowy o żadnych 10 latach. Proszę prześledzić kiedy te procesy zachodziły w innych miejscach. Stan tramwajów i infrastruktury mimo, że nadal jest niezadowalający i tak jest już o wiele lepszy niż był w latach 90. i 10 lat temu. Spadły przewozy, ale to jest następstwo katastrofalnej jeszcze parę lat temu sytuacji tramwajów, zwiększania się liczby samochodów i zubożenia tutejszych miast w wyniku likwidacji przemysłu, bezrobocia itd. Dodatkowo KZK GOP jako uprzednio organizator komunikacji tylko autobusowej po "przejęciu" tramwajów zaczął sam ciąć kursy i wygaszać zakres działania komunikacji szynowej. Jednym słowem problem jest bardziej złożony niż się wydaje a żeby funkcjonowanie tramwajów w GOP znormalizować to uważam, że potrzeba minimum kilku mld pln. Tego miasta nie udźwigną nawet z tym ze „zbawiennym” UE. Po prostu Polska to nadal biedny scentralizowany (patrz ile wydano na komunikację w Warszawie) kraj na dorobku i takie problemy będą nadal dopóki nie rozwiąże się tego na szczeblu państwowym, np. federalizacja. Frustracja rośnie, to nie dziwi. Co do Moderusów to oczywiście każdy taki zakup cieszy i na pewno podreperuje sytuację taborową.

  • Combino – 05.12.2014

    @Peter81: no to odpowiadamy krok po kroku. Komunalizacja: bardzo wygodna wymówka,dokładnie tej samej użył sołtys Gliwic lejąc w 2009 krokodyle łzy nad "koniecznością" dobicia tramwajów w swoim mieście. Jak się chce mieć na co zwalić i nie chce brać na siebie odpowiedzialności,to się za bardzo nie zabiera za zmianę stanu istniejącego i nie naciska za nadto na przekształcenia własnościowe; dokładnie ten sam proces (czyli udawanie chęci i słabiutkie faktyczne działania) mamy w przypadku usamorządowienia SKM Trójmiasto. Stan infry i taboru... taaak,z przekąsem można stwierdzić,że zmiana (w skali szkolnej) z 1+ na 3- to też zmiana na lepsze;sęk w tym,że znowu dziś jechałem Niedurnego,mijając po drodze akwarium #622 i zastanawiałem się,za co by tam przyznać więcej niż dwóję... no nie ma za co :( Ubożenie społeczeństwa też pcha ludzi raczej do zbiorkomu,no chyba że śląska mentalność od lat każe stawiać na drogi.Ile idzie na inwestycje drogowe,zechcesz przypomnieć?A to bezrobocie też dałoby się zmniejszyć; z samego zabrania górnikom czternastek i barbórek zebrałoby się niemało kasy (a i tak by im sporo zostało). Taaak,potrzeba kilku mld PLN,jak się przez dwie dekady miało tramwaje kompletnie w d...,to teraz zaległości są porażające!. I nie zwalaj na Warszawę,bo inne "nie-Warszawy" sobie jakoś radzą;ale jak się przeżerało środki,które inni pakowali w zbiorkom,a przede wszystkim to,co inni pakowali w tramwaje... I na koniec: nie o tych moderusach pisałem,tylko o tych na 17-ce czy 20-ce.Jednak widać,że to tylko moderna; odczucia po wejściu do prawie nowej szczecińskiej bulwy ileś lat temu były inne,tak samo z Hipolitami...

  • jaws – 05.12.2014

    Ogółem prawda jest taka faktyczne dno

  • – 05.12.2014

    Słąbo

  • jes – 05.12.2014

    Słabo na śląsku nadal

  • ASRt – 05.12.2014

    Koszmarny stan torów,taboru to wciąż chleb powszedni

  • ASRt – 05.12.2014

    Niby jest lepiej ale i tak słabo

  • ASRt – 05.12.2014

    Śląsk antytramwajowy

  • ASRt – 05.12.2014

    Szkoda że taki los spotkał tak perspektywiczną sieć

  • – 05.12.2014

    Moderus Beta słaby produkt

  • – 05.12.2014

    Moderus beta to niestety najtańszy dostępny tram bez rewelacji

  • asd – 05.12.2014

    No faktyczne dziadowanie

  • peter81 – 05.12.2014

    Combino: Proces komunalizacji ma tutaj właśnie kluczowe znaczenie. Gminy nawet nie mogły wprost dotować bankrutującego przedsiębiorstwa państwowego, bo to było niezgodne z prawem, więc szukano innych okrężnych rozwiązań, które tylko mogły starczyć na bieżące funkcjonowanie. Sytuacja zmieniła się w 2007 roku po zmianach ustawowych (a więc musiał być ruch ministerstwa), kiedy akcje TŚ dostał KZK GOP a dopiero w 2009 roku przekazano je poszczególnym miastom i wtedy stało się jasne kto ile musi wyłożyć na projekt unijny. Sprawa komunalizacji została rozwiązana w ostatniej chwili, bo skończyłoby się to pewnie całkowitym upadkiem przedsiębiorstwa tramwajowego (w 2006 roku wagony jeździły z wybrakowanymi pantografami na drugich wagonach, brak jakichkolwiek remontów i walka o przetrwanie). Niestety komunalizacja spowodowała też wyłączenie się z całkowite Gliwic i kolejne likwidacje dość kontrowersyjne, ale wyjścia z impasu innego niż komunalizacja właściwie nie było. Co dostaliśmy w spadku po państwie to chyba jeszcze widać. To, że będzie pan tutaj wyładowywał swoje niezadowolenie nic to nie da, bo co to jest ta niby "śląska mentalność" i temat jak zwykle dyżurny o górnikach. Chce pan kogoś obrazić czy co? Zazdrości pan dróg? Najważniejsze, że zmiany już następują. Proszę pamiętać, że sieć tramwajowa obejmuje kilkanaście niezależnych miast i są też pewne trudności z tym związane, ale to już temat na osobną dyskusję.

  • Ruda Śl – 05.12.2014

    Śląska mentalność jest specyficzna to fakt ale to nie jest ściana wschodnia i raczej zdobycze techniki woleliby zachować nawet w jak najgorszym stanie

  • peter – 05.12.2014

    Combino: Odpowiadając na sprawy taborowe, to Moderusy w GOP zostały zmodernizowane przede wszystkim pod względem elektrycznym, tzn. jest teraz rozruch impulsowy. Czy potrzebne są wklejane okna czy inne płaty drzwi to kwestia gustu i finansów również. Nie ma za to zacofanego technicznie oporowca. Takich "impulsowych" stopiątek jest w tej chwili ponad 100 sztuk łącznie. Możliwe że będą jeszcze remonty w ZUR wagonów 105Na niezmodernizowanych z numeracji #7xx. Reszta sukcesywnie będzie kasowana. Wagon 105Na #622 to będzińska ruina przekazana ostatnio do Stroszka. Co do Rudy Śląskiej, to nie jest ona moim zdaniem protramwajowym miastem nawet w znaczeniu lokalnym w stosunku do innych miast. 9 od lat prosi się o przebudowę na trasę dwutorową tam gdzie się to da zrobić a nadal kursują tu solówki. Kiedyś były dwuwagonowe składy. Los linii 18 w dzielnicy Ruda jest nadal niepewny. Co będzie dalej po prostu zależy co postanowi miasto.

  • Ruda – 06.12.2014

    Ruda będzie miała bezpłatną komunikację autobusową w mieście i będzie to tańsze niż płatne tramwaje.

  • Combino – 07.12.2014

    @Peter,doskonale wiem jak zostały zmodernizowane; sęk w tym,że zmiana rozruchu ma wymiar głównie ekonomiczny (dla TŚ),w drugim planie nieco łagodzi ruszanie,ale dochodzą mało ciekawe wrażenia akustyczne; reszta,ukierunkowana bardziej na pasażera,zrobiona nieco w bieda-wersji. I wiem,co trafia do Rudy i jak Ruda podchodzi do tego; taki Chorzów wypada lepiej (choć ekstraklasa krajowa to to też nie jest),ale trasa Bytom - Katowice (6-ka) d... też nie urywa; Żabrze też tak średnio,choć lepiej niż Ruda. Ogólnie rewelacji nie ma,a rzecznik w chęci ratowania wizerunku posunął się do śmieszności,bo ten tekst o połowie niskopodłogowych i zmodernizowanych mnie ubawił. Gość myślał,że ludzie to łykną jak Pelikany i nie będą wnikać,że w Warszawie niskacze stanowią czterdzieści kilka procent pociągów (a do tej połowy lub nieco poza połowę dobijają modernizowane akwaria),a w GOPie niskacze stanowią ok. jednej czwartej i to tylko ze względu na obecną żenującą podaż tramwajów (sorry,ale w takiej aglomeracji powinno być więcej brygad niż w Krakowie,a jest znacznie mniej). A w kwestii poprzedniego posta o komunalizacji i szukania okrężnych rozwiązań,to ten kto chciał (Kato,Chorzów,Bytom),to szukał; wielu (w tym największa obecnie wieś w Polsce czy Ruda) traktowało to jako wygodną wymówkę do nieangażowania się. Więc jak ktoś chce to potrafi znaleźć sposób; jak nie chce,to tylko leje krokodyle łzy... więc nie do końca uznaję to za usprawiedliwienie.

  • andrzejh69 – 08.12.2014

    Na pewno w TŚ idą zmiany ku lepszemu i te miasta które chcą mieć lepsze tramwaje i nie załują kasy to mają, w kolejności: Katowice, Chorzów, Bytom, Sosnowiec, Zabrze. A te które nie chcą to nie mają ich wogóle (Gliwice), a jak już to w archaicznym stanie (Ruda Śląska). Świętochłowice za starego prezydenta nie chciały, toteż nic nie remontowano. Zmienił się Prezydent to i zaczęto remontować tory w dzielnicy Piaśniki. Wszystko zależy od prezydenta danego miasta. Ale należy mimo wszystko się cieszyć że przez ostatnie lata dwa, dużo się bardzo zmieniło na lepsze, choć oczywiście do poziomu Warszawy to nadal daleko. Katowice na tramwaje kasy nie żałowały i na dziś dzień mamy w tym mieście na każdej trasie niskopodłogowe tramwaje, a tory jak nie nowe i nowoczesne to w dobrym stanie. Inne miasta jakby poszły śladem Katowic miały by dziś to samo.

  • Combino – 09.12.2014

    @Andrzejh69: Ja widzę,że się zmienia na lepsze,ale zapóźnienia są tak ogromne,że trzeba dużo czasu i kasy na dobicie do górnej części stawki i nie ma się co porównywać do Warszawy,Krakowa czy Gdańska,bo jednak te miasta więcej i wcześniej inwestowały. Jak ktoś startuje z pały,to i dostateczny jest budzącym radość postępem.

  • andrzejh69 – 09.12.2014

    @Combino "Jak ktoś startuje z pały,to i dostateczny jest budzącym radość postępem." - no właśnie i z tego powinniśmy się cieszyć, a nie krytykować. Choć uważam, iż borąc pod uwagę same Katowice, tramwaje tu dziś są na 4 a nawet 4+.

  • Combino – 09.12.2014

    @Andrzejh69: sęk w tym,że niedorzecznik TŚ jest "lekko" oderwany od rzeczywistości i nie raczy/nie chce dostrzec,że oceniają stan obecny,a nie dają punkty na zachętę.Możliwość zrozumienia,że nie od razu Kraków zbudowano to jedno,ale nawet opowiadanie banialuk ma swoje granice... Tak jak pisał Peter: na dogonienie czołowych polskich miast trzeba nawet kilku mld PLN i mam obawy,że nim ta kasa się znajdzie,to jeszcze w niejednym urzędzie miejskim w Silesii może się "Rumunia" obudzić :(

  • www – 18.12.2014

    Co jak co, ale TŚ były i są zacofane pod względem mentalnym. Brak klimatyzacji i wciskanie na siłę filozofii braku konieczności zakupu tramwajów niskopodłogowych, bo tylko jakiś jeden człon wystarczy, jest głupie. Nie czytają co się dzieje na świecie czy co? Kasa dla pracowników komunikacji co miesiąc się zgadza i tylko to ma się zgadzać? A gdzie pasażer? Mentalnie GOP jest zacofany i to strasznie mnie boli. Dlaczego Czesi opracowują tramwaje z obniżoną podłogą w wersjach analogicznych do naszych 105? Bo dbają o pasażerów na liniach mniej obciążonych. A u nas co tam niech się ludzie wspinają. To ludzie zrobią to co w Gliwicach, bo autobus będzie wygodniejszy i tańszy, bo dojedzie prawie od ręki do miejsc gdzie są potoki pasażerów - no należy wziąć poprawkę na dziwactwo KZK GOP, które uważa, że jeden autobus na godzinę albo rzadziej jest ok, a dostosowanie się do potrzeb jest dalekie od tego jak powinno to wyglądać. Głównym problemem pozostaje jednak przydatność tramwajów w obecnych relacjach, no i brak podniesionych przystanków na ulicach. Wspinanie się na wysokość podłogi z poziomu asfaltu to jest dopiero super zachęta. Nadal jest dużo tras tramwajowych tam gdzie nie mieszkają ludzie - tramwaje właściwie jeżdżą często prawie po polach. Ile to kosztuje i po co to komu? Może by tak skrócić relacje i faktycznie wprowadzić tramy dwukierunkowe do tego celu, a nie tylko dla remontów. Problem tkwi też w tym, że znaczenie tramwajów dla większości mieszkańców GOP jest żadne. To jest przykre, ale tak to wygląda, bo kto się przesiądzie z autobusu do powolnego tramwaju. Tramwaje mają sens tam gdzie jest duży ruch pasażerski i są szybkie - u nas z szybkością jest kiepsko, bo dalej większość nowych torowisk buduje się po staremu. Na Śląsku często tak nie jest i tramwaje często jeżdżą nie według potrzeb pasażerów. Obecne modernizacje tylko odtwarzają co nieco poprzedni stan sprzed lat. Rozwój to fikcja. Niestety przykładem tego może być 15 jeżeli nie wydłużą jej relacji w Sosnowcu na Zagórze. Tramwaj jak jechał tak nadal jedzie obok miejsc gdzie mieszkają ludzie. Po co komu tramwaj niskopodłogowy jak ludzie z problemami ruchowymi, czy z/na wózkach nie dojdą do niego. Problem jest naprawdę dużo poważniejszy niż tylko prosta modernizacja, która jest teraz realizowana. Ogólnie problemem jest przede wszystkim brak pomysłu na komunikację zbiorową na Śląsku. Obecnie ogromna liczba ludzi w GOP przemieszcza się w poprzek linii komunikacji publicznej. Świat się zmienił, a komunikacja na Śląsku nie. Niech w końcu wezmą przykład z innych dużych polskich miast i skończą z niedasizmem.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....