TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje Śląskie planują zakup kolejnych 30 tramwajów
INFOTRAM/PAP - Opublikowano: 20.09.2015 21:56:54 16 komentarzy
Tramwaje Śląskie planują zakup kolejnych 30 tramwajów

Należąca do miast aglomeracji katowickiej spółka Tramwaje Śląskie uzgadnia z miastami szczegóły szacowanego na 880 mln zł nowego unijnego projektu inwestycyjnego. Obecnie planowana jest m.in. budowa około 28 km nowych torów (pojedynczych), modernizacja około 80 km istniejących i zakup 30 tramwajów.

Ostatnie zakupy Tramwajów Śląskich to dwanaście Moderusów Betasztuk. Spółka nabyła je w dobiegającym końca dotychczasowym projekcie modernizacji infrastruktury tramwajowej w regionie (za ok. 850 mln zł brutto). Jego ostatnimi elementami są trwające jeszcze prace torowe w Chorzowie (na Rynku i ul. Wolności) oraz Zabrzu (w Biskupicach i centrum).

Prace te będą finalizowane w najbliższych tygodniach. Jednocześnie ? według rzecznika Tramwajów Śląskich Andrzeja Zowady ? spółka uaktualnia z miastami szczegóły nowego projektu, szacowanego łącznie na ok. 880 mln zł. Jego ramy trafiły już do resortu infrastruktury i rozwoju, przewidywane dofinansowanie ze środków unijnych ma sięgnąć 63%.

- Oczekujemy od gmin uaktualnienia zamierzeń co do znajdujących się w projekcie zadań - ostatecznych decyzji w sprawie ich realizacji - powiedział Zowada. - Gdy będziemy mieli dopięte wszystkie zadania, będziemy mogli zgłaszać projekt do realizacji - dodał.

Rzecznik spółki wskazał m.in., że władze Bytomia zrezygnowały już z rozważanej wcześniej budowy nowej linii tramwajowej do dzielnicy Miechowice. Samorząd Sosnowca analizuje natomiast i chce skonsultować jeszcze z mieszkańcami planowane tam przedłużenie trasy linii nr 15 w Sosnowcu, która obecnie dociera do pętli w dzielnicy Zagórze.

Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami Tramwaje Śląskie mają już gotowy projekt przedłużenia ?piętnastki? do tzw. Placu Papieskiego, pracują też nad dalszym przebiegiem trasy do tzw. trójkąta w dzielnicy Dańdówka.

Na początku września władze Katowic ustaliły już trasę nowego połączenia do południowych dzielnic Katowic. Jego budowa ? według spółki ? mogłaby ruszyć w 2018 r. W tym mieście nowym odcinkiem sieci ma być też połączenie torowisk na ul. Gliwickiej i Chorzowskiej w Katowicach ? wzdłuż ul. Grundmanna.

Prócz nowych odcinków sieci remontowane mają być kolejne odcinki istniejących torowisk. Spółka planuje też zakup przy wsparciu nowych środków UE około 30 nowych tramwajów.

Tramwaje Śląskie są spółką akcyjną, jej akcje są własnością 12 gmin. Największy pakiet należy do Katowic. W dotychczasowym unijnym projekcie tramwajowym uczestniczyło pierwotnie sześć miast aglomeracji katowickiej: prócz Katowic - Chorzów, Bytom, Zabrze, Ruda Śląska i Sosnowiec; potem dołączyły Świętochłowice. Nowym projektem zainteresowane są jeszcze Mysłowice, Dąbrowa Górnicza i Będzin (który nie jest akcjonariuszem spółki).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
  • Wiecie kto – 21.09.2015

    To maja być twisty z pesa sa. Buahahhaahhahaahhaha

  • pes – 21.09.2015

    Byle by nie szkaradne bufety

  • ! – 21.09.2015

    Bufety na śląsk? Raczej nie. Jeśli już to twisty.

  • hooj – 21.09.2015

    Tramino to by było super. Byle nie głośne, twarde, niewygodne i źle zmontowane peszroty. Szkoda, że Bartyla olał Miechowice, jak nie teraz to już nie pociągną nitki do największej sypialni w Bytomiu.

  • z – 21.09.2015

    Radził bym Tramwajom Śląskim zapoznać się tramem moderus gama, prezentowanym w tvp1 100% niskiej podłogi równej jak stół, dostawa gwarantowana w terminie,oraz bez widocznego 10 letniego użytkowania w dniu dostawy.

  • Wiecie kro – 21.09.2015

    Zlomerusy się rozpadają juz podczas uruchamiania. Buahahhahahahaha a ci tutaj mówić o 30 letniej eksploatacji. Nasze trasy jeżdżą juz 10 lat i są w idealnym stanie. Buahahhahahahaha

  • Wuj ben – 21.09.2015

    Tramwajom Śl. trudno dogodzić. Pesy są za dobre a moderusy za słabe. Potrzeba czegoś pośredniego.

  • jatal. – 21.09.2015

    @ zMT nie produkuje i nie ma zamiaru produkować tramwaju o nazwie gama.Poza tym TŚ nie po to zamawiają skrętne wózki żeby teraz nagle zamówić sztywne.

  • z – 21.09.2015

    @jatal miało być gamma ,nić nie mówiono o wózkach ale tak czy inaczej warto się zainteresować,ciekawe kolor był czerwony,na pewno nie zielony czyli idzie do konkretnego odbiorcy.

  • kubex – 21.09.2015

    Więcej Bet wyczuwam. Przecież to jest idealny tramwaj na śląskie warunki! Nie całkowicie niski + tani + sprawdzona konstrukcja! A czy cokolwiek innego mogłoby się pojawić? Protram ledwo żyje więc może się podjąć takiego zamówienia. Ale to Modertrans (jak mówiłem) jest moim faworytem.

  • nie wiecie kto – 22.09.2015

    Wiecie kto = grubas z Bydgoszczy buahahahahaha schowaj się z tą marną krytyką buahahahaha produkty pesy są tyle warte co ty buahahahaha

  • Combino – 22.09.2015

    ^^ Jak widzę pojawił się drugi matoł,równy intelektem Grubasowi...

  • rk – 24.09.2015

    Przecież jeśli tramwaj ma trwałość około 40 lat to znaczy że jeszcze w 2055 roku będę jeździł betami ! Zgroza .... Nie rozumiem fanów bet - gówniane wysokopodłogowe tramy :(

  • kubex – 25.09.2015

    @rk: są wysokopodłogowe tylko częściowo! Ty się ciesz że TŚ nie kupiło tego złomu z HCP co by nawet pół roku nie wytrzymał na naszych krzywych śląskich torach.

  • rk – 25.09.2015

    @kubex - chyba są niskopodłogowe tylko częściowo - 20-30% a cała reszta jest wysokopodłogowa, co w przypadku Śląska, gdzie w wielu kursach większość pasażerów to osoby starsze (emeryci, renciści) stanowi wielką niedogodność. Szczególnie uciążliwe staje się wysiadanie bezpośrednio na jezdnię - więc z czego się tu cieszyć? Niskiej podłogi się nigdy nie doczekam, a dodatkowo uszczęśliwią mnie Kartą ŚKUP - kurcze, czas na własny pojazd.

  • kubex – 27.09.2015

    Jak emerytom sisę nie podoba to mają środkowy człon. Ważne jest to że to dobre tramy i wytrzymają lata.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....