TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na budowę 4 km nowej linii w Sosnowcu
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 17.04.2019 16:30:16
Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na budowę 4 km nowej linii w Sosnowcu

Przetarg na budowę nowej czterokilometrowej linii tramwajowej od dotychczasowej pętli tramwajowej w sosnowieckiej dzielnicy Zagórze, do ronda Jana Pawła II w tym mieście, ogłosiła samorządowa spółka Tramwaje Śląskie.

Będzie to pierwsza od lat budowa nowego połączenia tramwajowego na terenie Zagłębia Dąbrowskiego, a także Górnego Śląska, gdzie wspólną sieć obsługuje należąca do 12 miast regionu spółka Tramwaje Śląskie.

Jak przypomniał w środowej informacji o ogłoszeniu przetargu rzecznik sosnowieckiego magistratu Rafał Łysy, budowa odcinka była obiecana niemal 40 lat temu, wraz z otwarciem pętli na skraju dużego osiedla Zagórze.

"Dzięki wydłużeniu linii z tramwaju będą mogli skorzystać mieszkańcy sporej części Zagórza. To pomoże nam również w uporządkowaniu siatki połączeń komunikacji publicznej" – zaznaczył cytowany przez Łysego prezydent miasta Arkadiusz Chęciński.

Nowa, blisko czterokilometrowa linia tramwajowa będzie biegła od dotychczasowej pętli tramwajowej Zagórze, poprzez dwupoziomowe skrzyżowanie z przelotową ul. Braci Mieroszewskich. Następnie przetnie al. Wolności i ul. ks. Blachnickiego, a dalej pobiegnie wzdłuż ul. Białostockiej, aby później skręcić w prawo i biegnąc obok al. Paderewskiego dotrzeć do ul. Rydza-Śmigłego. Pętla planowana jest na rondzie Jana Pawła II.

Poza przebudową i rozbudową układu torowego i infrastruktury przystankowej inwestycja obejmuje rozbudowę układu drogowego fragmentu ul. Braci Mieroszewskich (wraz z dojazdem do centrum handlowego) dla stworzenia centrum przesiadkowego w rejonie projektowanego wiaduktu tej ulicy nad torami tramwajowymi. Wszystkie roboty mają zakończyć się w ciągu 27 miesięcy od daty podpisania umowy.

Nowe odcinki w Sosnowcu są jedną z największych części projektu modernizacji i rozbudowy infrastruktury tramwajowej w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM), przygotowywanego pod kątem środków unijnych na lata 2014-2020 przez spółkę Tramwaje Śląskie. Projekt szacowany jest na ok. 885 mln zł kosztów kwalifikowanych netto (ok. 1,088 mld zł brutto; przy ok. 562 mln zł unijnego dofinansowania).

W realizowanym obecnie pierwszym etapie projektu ujęto dwa zadania związane z budową nowych linii (obok przedłużenia linii na Zagórzu w Sosnowcu, krótki łącznik wzdłuż ul. Grundmanna w Katowicach), a także 24 zadania związane z modernizacją istniejącej infrastruktury, zakupy 45 nowych tramwajów oraz trzech pojazdów specjalistycznych (pogotowia sieciowe i torowe).

Maksymalny koszt całkowity tego etapu wyliczono na 766,8 mln zł brutto, w tym koszt kwalifikowany, czyli prac mogących zawierać się w unijnym projekcie, na 623,6 mln zł netto. Zapewnione unijne dofinansowanie to 393,3 mln zł, czyli ok. 63 proc. kosztu kwalifikowanego.

Etap drugi projektu Tramwajów Śląskich, również już dofinansowany, to jedno zadanie budowy nowej linii (połączenie do Placu Wolskiego w Bytomiu) i 12 zadań związanych z modernizacją istniejącej infrastruktury. Ostatnim etapem ma być budowa nowej linii tramwajowej do południowych dzielnic Katowic.

Pod koniec ub. roku Tramwaje Śląskie podpisały umowę z konsorcjum banków, zapewniającą blisko 330 mln zł na finansowanie unijnego projektu. Obligacje spółki obejmą Pekao SA oraz BGK (TŚ będą je wykupywały ze środków zapewnianych przez samorządy kupujące odpowiednią ilość usług przewozowych). Transakcję współfinansuje Europejski Bank Inwestycyjny.

Tramwaje Śląskie są jednym z największych operatorów sieci tramwajowych w Polsce. Spółka obsługuje 28 linii w 12 miastach. Łączna długość torowisk ciągnących się od Zabrza na Górnym Śląsku po Dąbrowę Górniczą w Zagłębiu Dąbrowskim to ponad 340 km toru pojedynczego (w tym niespełna 30 km w zajezdniach). Codziennie w dni robocze na trasy wyjeżdża ok. 200 wozów.

TŚ należą do 12 miast Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Ponad 47 proc. udziałów mają Katowice, ponad 11,5 proc. - Sosnowiec, ponad 9,5 proc. - Bytom, a po ponad 8 proc. - Chorzów i Zabrze. Pozostałymi udziałowcami są: Czeladź, Dąbrowa Górnicza, Gliwice, Mysłowice, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie i Świętochłowice.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
torowisko
tor
infrastruktura
Sosnowiec
  • Krzysztof Rubik – 17.04.2019

    Kiedy Gliwice ? ;)

  • Tomek Solipiwko – 28.04.2019

    Ta linia miała być przedłużona, ale nie wgląb Zagórza, lecz w stronę Dąbrowy Górniczej... Tak, czy inaczej ważne, że coś się dzieje. A powstałą linię będzie można w przyszłości połączyć z różnych stron z sosnowieckimi Dąńdówką i Porąbką lub Klimontowem oraz z Dąbrową Górniczą.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....