TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje Śląskie: Nie jest łatwo motorniczym
InfoTram.pl - Opublikowano: 03.04.2020 12:45:26
Tramwaje Śląskie: Nie jest łatwo motorniczym (foto: ZTM)

Kontynuujemy prezentowanie stanowisk poszczególnych operatorów tramwajowych, dotyczących kontroli liczby pasażerów. To przekazane nam przez Tramwaje Śląskie pokazuje jak trudna jest obecnie praca motorniczych. Tym bardziej warto ją doceniać, stosować się do zaleceń i wykonywać polecenia!

Przypomnijmy, że zgodnie z wytycznymi w autobusie, tramwaju lub metrze tylko połowa miejsc siedzących może być zajęta. Najlepiej – żeby co drugie miejsce siedzące pozostało puste. Jeśli miejsc siedzących w pojeździe jest 70, to na jego pokładzie może znajdować się maksymalnie 35 osób. Takie obostrzenia obowiązują co najmniej do 11 kwietnia 2020 roku.

Generalnie nie jest łatwo motorniczym – poza realizacją podstawowych zadań – pilnować liczby pasażerów podróżujących tramwajami. Dlatego też apelujemy do pasażerów o bezwzględną samodyscyplinę i nie wsiadanie do tramwajów, jeśli wszystkie dostępne miejsca siedzące są zajęte. Oczywiście w przypadku składów dwuwagonowych sytuacja jest jeszcze trudniejsza, gdyż ewentualna interwencja motorniczego wiązałaby się z koniecznością opuszczenia przez niego swojej strefy i w ogóle wagonu, by przejść do drugiego wagonu i tam dopilnować, by część pasażerów ponad normę opuściła pojazd. Co do zasady nie wymagamy od motorniczych skrupulatnego liczenia pasażerów, jednak ich szacowania. Sprawę ułatwia nieco oznakowanie miejsc siedzących wyłączonych z użytku(1) i monitoring wizyjny w wagonach. Dzięki podglądowi z kamer motorniczy może dostrzec np. że zajęte są miejsca oznaczone jako te, które mają pozostać wolne, lub że pasażerowie stoją, co może wynikać z faktu, że wszystkie dostępne miejsca siedzące są zajęte – poinformował nas Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Tym bardziej warto ponowić apel o stosowanie się do zaleceń. A jak wynika z informacji Tramwajów Śląskich incydenty zdarzają się!

Od momentu wprowadzenia ograniczeń do wczoraj odnotowaliśmy ok. 30 incydentów z nadmierną liczbą pasażerów – chodzi o przypadki zgłoszone przez motorniczych do dyspozytora i wiążące się z krótszym lub dłuższym zatrzymaniem ruchu. W 2 przypadkach interweniowali funkcjonariusze policji. W pozostałych przypadkach po interwencji motorniczych część pasażerów opuszczała pojazdy. Oczywiście to tylko przypadki zgłoszone – ile razy motorniczowie musieli interweniować, a nie zgłaszali tego, gdyż nie powodowało to zakłócenia ruchu, trudno powiedzieć. Wiemy na pewno, że problem dotyczy w największym stopniu porannego szczytu komunikacyjnego, gdzie trudno jest pasażerom zrezygnować z kursu spiesząc się do pracy. Właśnie rano najwięcej było dotąd zgłoszeń – dodał przedstawiciel Tramwajów Śląskich.

(1) Zarząd Transportu Metropolitalnego przekazał przewoźnikom plakaty, które zostały zamontowane we wszystkich wagonach na co drugim miejscu. Znajdziecie go na grafice.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
motorniczy

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....