TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje Śląskie inwestują w tabor
Łukasz Malina foto: Sławomir Nadolski Jakub Drogoś - Opublikowano: 12.02.2008 21:33:13 1 komentarz
Tramwaje Śląskie inwestują w tabor

Po kilku latach zastoju inwestycyjnego spółka Tramwaje Śląskie zaczyna modernizować swoje wagony. Odnawiane są popularne wagony 105Na, kursujące prawie na każdej linii w aglomeracji.

Spółka ogłosiła dwa przetargi na modernizacje w sumie 7 wagonów. Dwa z nich zostały odnowione w Poznaniu, kolejnych pięć trafiło do łódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Wagony są praktycznie nowe, gdyż wymianie podległy wszystkie elementy w kabinie motorniczego jak i przestrzeni pasażerskiej. Zastosowano także nową instalację elektryczną, przetwornicę i pantograf.

Co w środku?

Wnętrze wagonów wyposażono w wygodniejsze, tapicerowane siedzenia, oświetlenie, wykładzinę oraz bardziej funkcjonalne ogrzewanie nawiewowe. Modernizacja w Łodzi obejmuje także zastosowanie układów impulsowego rozruchu i hamowania opartego na tyrystorach GTO. Dzięki zastosowaniu impulsowego układu napędowego tramwaj pobiera mniej prądu i oddaje go z powrotem do sieci, dzięki niemu jazda jest płynna szczególnie przy ruszaniu i hamowaniu, tramwaj nie szarpie. Tramwaje mają zmienioną ścianę przednią i tylną, co wyróżnia je spośród pozostałych. Design zmodernizowanych tramwajów w Poznaniu różni się od tych z Łodzi.

Koszt modernizacji jednego wagonu wynosi około 600 tys. zł. Zostaną przydzielone do określonych zajezdni - do Będzina trafią 3 sztuki, 2 do Bytomia i po jednym do Gliwic i Katowic. Będą się najpewniej pojawiać na różnych trasach obsługiwanych taborem jedno-wagonowym, gdyż nie będą na razie łączone w składy. Przyjazd ostatnich modernizacji z Łodzi spodziewany jest na przełomie lutego i marca. W Chorzowie Batorym jest modernizowany kolejny wagon, który wkrótce również wyjedzie na trasę. Poddany jest on klasycznej modernizacji, nieprzewidującej zmiany designu. Niestety, można zauważyć, iż wagony nie otrzymały dokładnego malowania, jakie sobie zażyczyły Tramwaje Śląskie, czyli obecnie stosowanego na śląskich wagonach.

W tym roku zmodernizowanych zostanie kolejnych kilka wagonów. Oprócz tego remont bieżący, przewidujący odświeżenie pojazdów oraz w niektórych przypadkach wymianę siedzeń i innych elementów, przejdzie ponad 30 wagonów.

Zapowiedź lepszego?

Wciąż nie wiadomo, kiedy spółka zdecyduje się na zakup nowych wagonów niskopodłogowych. Uzależnione jest to możliwości finansowych, które w chwili obecnej są skromne. Spółka nadal spłaca ostatni zakup - 17 Karlików. Jednak w porozumieniu z KZK GOP przewiduje w latach 2008-2013 zakup 50 nowych tramwajów. Być może zakup połowy z nich będzie dotyczył wagonów używanych przeznaczonych na trasy, nienadające się do obsługi, nowoczesnym taborem niskopodłogowym.

Przypomnijmy, iż do roku 2013 Tramwaje Śląskie wraz z gminami mają zamiar wyremontować torowiska m.in. w centrum Gliwic, w Katowicach na trasie z dworca kolejowego do Zawodzia, ze Stadionu Śląskiego do wesołego miasteczka, ulicy Armii Krajowej w Chorzowie, Placu Sikorskiego i ulicy Łagiewnickiej w Bytomiu oraz wybudować nowe trasy do Miechowic, Zagórza i Piotrowic.

Zmodernizowane tramwaje już jeżdżą

Od kilku dni na trasach dwóch linii tramwajowych regionu można spotkać zmodernizowane tramwaje. Na razie są dwa, docelowo będzie ich dwanaście. Koszt remontu jednego to ponad 850 tysięcy złotych. Mimo to, Tramwaje Śląskie zdecydowały się na remont swoich wysłużonych wozów. - Zmodernizowane tramwaje mają nowe opływowe kształty, w środku zamontowano nowe, bardzo wygodne fotele, ponadto wyposażono je w zupełnie nowe drzwi. Poprawia to zdecydowanie komfort i bezpieczeństwo podróży - mówi Alodia Ostroch, rzecznik KZK GOP.

Tramwaje po faceliftingu wyjechały, jak dotąd, na dwie trasy: linii nr 1, z Gliwic, przez Zabrze do Rudy Śląskiej oraz linii nr 19 w Bytomiu. Nowe –stare tramwaje budzą niemałe zainteresowanie wśród pasażerów.

–Na pewno jest to dobry znak, że coś się zmieniło. Jadąc „nowym”tramwajem w ogóle nie zauważa się, że tak naprawdę ma on już tyle lat. Ten remont to strzał w dziesiątkę, ale dobrze by było, żeby wyremontowane zostały także pozostałe tramwaje, bo niektóre z nich to prawdziwa ruina... –mówi MM Silesii siedemnastoletnia Kasia z Zabrza, która tramwajami podróżuje codziennie do szkoły.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
105N
modernizacja
KZK GOP
Katowice
  • shrek – 14.02.2008

    ale przeszczepy, chyba najbrzydsze ze 105-podobnych.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....