Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaje Śląskie i Dąbrowa Górnicza ruszają z przebudową centrum

infotram
05.11.2017 10:29
0 Komentarzy

Projektantaprzebudowy głównej śródmiejskiej arterii Dąbrowy Górniczej ma wyłonić przetargkoordynowany przez tamtejszy magistrat. Plany zakładają m.in. modernizacjętorowisk tramwajowych, budowę dróg rowerowych i tzw. przystankówzintegrowanych.

Wspólny przetarg miasta i samorządowej spółki TramwajeŚląskie zakłada łączne zaprojektowane dwóch przedsięwzięć – przygotowywanychpod kątem wykorzystania funduszy unijnych. Oferty można w nim składać do 13grudnia br.

Dąbrowa Górnicza przewiduje budowę dróg rowerowych iczęściową przebudowę infrastruktury drogowej w ciągu głównych ulic:Sobieskiego, Królowej Jadwigi oraz Piłsudskiego. Tramwaje Śląskie chcąprzebudować tam ok. 5 km głównej trasy tramwajowej.

Pod kątem planów miasta powstać ma m.in. projekt dla budowydrogi rowerowej wzdłuż wymienionych ulic, od granicy miasta z Będzinem doskrzyżowania ul. Piłsudskiego z ul. Kasprzaka (z uwzględnieniem połączenia zprojektowanym centrum przesiadkowym w rejonie dworca kolejowego w centrum).

Zaprojektowane mają zostać zintegrowane przystankitramwajowo-autobusowe w rejonach: skrzyżowania ul. Kościuszki z ul. KrólowejJadwigi, skrzyżowania ul. Królowej Jadwigi z Al. Róż oraz w rejonie przejściapodziemnego w ciągu ul. Piłsudskiego. Przebudowane mają zostać skrzyżowania uzbiegu ulic: Sobieskiego i Chopina, Sobieskiego i Sienkiewicza oraz KrólowejJadwigi i Majakowskiego (wszystkie będą rondami).

Miasto zamówi też projekty przebudowy przejść podziemnych:”Centrum”, „Merkury”, „Graniczna” i „Manhattan” (z uwzględnieniem drógrowerowych i zjazdów), remontu kładki przy centrum handlowym Pogoria (orazdocelowego jej demontażu), a także likwidacji przejść podziemnych w rejonie:Huty Bankowej, Kasprzaka oraz kładki przy skrzyżowaniu ul. Sobieskiego iSienkiewicza.

Przy nowej infrastrukturze ma powstać kanał technologicznyoraz zbudowane lub zmodernizowane ma zostać oświetlenie.

Miasto planuje zgłosić swoje przedsięwzięcie – jako częśćzadania „Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza” – dodofinansowania środkami Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego nalata 2014-2020.

Pod kątem planów Tramwajów Śląskim zaprojektowana ma zostaćmodernizacja ok. 4,9 km torowiska (9,8 km toru pojedynczego) – z wyłączeniemjuż zmodernizowanych przejazdów drogowo–tramwajowych.

Tramwaje Śląskie zamierzają wykonać modernizację torowisk wDąbrowie Górniczej w drugim etapie „Zintegrowanego projektu modernizacji irozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz zzakupem taboru tramwajowego”. Spółka zamierza ubiegać się o jego dofinansowanieśrodkami Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

W pierwszym etapie wartego ok. 885 mln zł unijnego projektumodernizacji infrastruktury tramwajowej w konurbacji katowickiej TramwajeŚląskie zakończyły już pierwsze prace: modernizację niespełna kilometrowegoodcinka linii nr 9 wzdłuż ul. Niedurnego w Rudzie Śląskiej.

Tramwajowa spółka prowadzi obecnie przetargi na wykonaniejeszcze czterech inwestycji torowych: przebudowę torowisk od przystanku ArkiBożka do ul. Siemianowickiej oraz ul. Katowickiej w Bytomiu, przebudowę mostunad potokiem Julka w Zabrzu wraz z torowiskiem do przejazdu przez ul. StaraCynkownia w Bytomiu, a także przebudowę infrastruktury w ciągu ul. Bytomskiej wŚwiętochłowicach (od z ul. Chorzowskiej do ul. Krasickiego).

Obok tego Tramwaje prowadzą też dwa przetargi na zakupłącznie 45 nowych tramwajów (z opcją rozszerzenia zamówień do 55 wozów).

Niezależnie od zakupu taboru i prac związanych zinfrastrukturą, tramwajowa spółka przewiduje w unijnym projekcie jeszcze zakuppojazdów technicznych (pogotowia sieciowe i torowe).


Komentarze