Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaje Śląskie dostaną więcej unijnych pieniędzy

infotram
27.11.2015 10:25
0 Komentarzy

Poziom dofinansowania przez Unię Europejską Projektu pn.?Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w AglomeracjiGórnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą? został podniesiony z 64,25%do 80%. To oznacza, że wkład własny Tramwajów Śląskich S.A. będzie o kolejneniemal 100 mln zł mniejszy ? poinformował rzecznik prasowy przewoźnika AndrzejZowada.

Uzyskanie wyższego poziomu dofinansowania Projektu środkamiunijnego Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko byłojednym z priorytetowych działań Zarządu i Rady Nadzorczej Tramwajów ŚląskichS.A., władz miast ? akcjonariuszy Spółki i władz miasta Tychy ? partnera Ietapu Projektu. Pierwotna wartość Projektu określona została na poziomie ok.591 mln zł netto, a dofinansowanie miało stanowić połowę tej kwoty.

Gdy składaliśmy wniosek aplikacyjny, poziom dofinansowaniaokreślony był na 50% środków kwalifikowalnych. Przy podpisaniu umowyzagwarantowane było już 59% dofinansowania ? mówi prezes Zarządu TramwajówŚląskich S.A. Tadeusz Freisler.

Później wartość całego Projektu wzrosła do ponad 613 mln złnetto, a gdy w lutym 2015 r. nastąpiło zwiększenie poziomu dofinansowaniaProjektu do wysokości 64,25%, wysokość wkładu własnego wynosiła już tylko ok.219 mln zł, czyli o ok. 76,5 mln złotych mniej niż zakładano pierwotnie. ? Przytak dużych kwotach, jakimi operujemy realizując projekt inwestycyjny, każdywzrost poziomu dofinansowania był ważny, dlatego nadal zabiegaliśmy o kolejnepodwyższenie dofinansowania ? zaznacza prezes Tadeusz Freisler.

W tych działaniach Zarząd Spółki nie był osamotniony, awspierały go zarówno władze Tychów, które są partnerem w I etapie Projektu, jaki samorządów gmin ? akcjonariuszy Tramwajów Śląskich S.A., a także członkowieRady Nadzorczej Spółki z jej przewodniczącym Piotrem Uszokiem na czele.Ostatecznie te działania przyniosły sukces.

Ostatnio decyzją Ministerstwa Infrastruktury i Rozwojupoziom dofinansowania Projektu został podniesiony do 80%. Pod koniec listopadaw Warszawie przedstawiciele Tramwajów Śląskich S.A. dopełnili formalności wCentrum Unijnych Projektów Transportowych oraz w Banku Gospodarstwa Krajowego.

Możemy mówić o pełnym sukcesie. Dofinansowanie środkami UniiEuropejskiej dla całego naszego Projektu wyniesie 80% środków kwalifikowanych,co znaczy, że wkład własny Tramwajów Śląskich S.A. wyniesie blisko 123 mln zł ?podkreśla prezes Tadeusz Freisler. To znaczy, że w stosunku do poprzedniejwartości, wysokość wkładu własnego spadnie o ok. 96,5 mln zł, co jest bardzodobrą wiadomością dla Spółki, ale też dla gmin, które zobowiązały się spłacićzaciągnięty przez Tramwaje Śląskie S.A. kredyt. To dużo niższe od pierwotnieplanowanego obciążenia budżetów tych miast.

To kolejny dowód nato, że warto było przystąpić do Projektu, bo nie dość, że istotniezmodernizowana została infrastruktura tramwajowa, to jeszcze koszt tychinwestycji będzie znacznie niższy od zakładanego ? kończy Prezes Zarządutramwajowej Spółki.

Tramwaje Śląskie S.A. kończą realizację Projektu pn.?Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w AglomeracjiGórnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą? etap I i etap II,współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramachProgramu Infrastruktura i Środowisko. Efektem jego realizacji będą 63 kmgruntownie zmodernizowanych torowisk, 42 nowe tramwaje oraz 75 zmodernizowanychwagonów. Realizacja ostatnich zadań ma się zakończyć w połowie grudnia 2015 r.


Komentarze