TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje Śląskie chcą kupić 44 tramwaje
InfoTram - Opublikowano: 10.03.2016 15:27:06 18 komentarzy
Tramwaje Śląskie chcą kupić 44 tramwaje

W 2010 roku Tramwaje Śląskie rozpoczęły realizację największego przedsięwzięcia inwestycyjnego ?mówił dziś w Katowicach Tadeusz Freisler, Prezes przewoźnika. Największego w historii, a więc od 1898 roku, kiedy to ruszyła pierwsza linia, łącząca Bytom z Piekarami Śląskimi. W latach 2007-2008 firma została skomunalizowana. To był początek zmian - dodał.

Sieć tramwajowa w aglomeracji to 30 linii i 340,3 km torowisk pojedynczych. Jest ona największa w Polsce. Tramwaje przejeżdżają 17000 wzkm na terenie 13 miast aglomeracji.

Wspomniany na wstępie projekt obejmował dwa etapy. Pierwszy zakładał modernizację 48 km torowisk, przebudowę sieci trakcyjnej czy wreszcie zakup 30 wagonów niskopodłogowych i modernizację 75 tramwajów 105Na. Etap II to modernizacja torowisk 15 km odcinkach, zakup kolejnych 12 (częściowo niskopodłogowych) tramwajów dwukierunkowych i rzecz jasna przebudowa sieci trakcyjnej.

Projekt został zrealizowany w okresie od października 2012 roku do grudnia 2015 roku. Częściowo udało się dobudować odcinki torów. To ewenement na skalę światową. Wszystko zaczęło się na ul. Moniuszki w Bytomiu. Przeprowadzenie prac wymagało wiele wysiłków zarówno ze strony miast, jak i Tramwajów Śląskich ? podkreśla Tadeusz Freisler.

W zajezdni w Chorzowie powstała też nowoczesna myjnia z zamkniętym obiegiem. Przebudowana została ponadto siedziba spółki.

Całkowity koszt projektu to 626,95 mln zł, z czego ze środków unijnych udało się pozyskać 490,49 mln zł. Początkowo zakładaliśmy pozyskanie dofinansowania na poziomie 50%, udało się dojść do 80%. To pozwoli na realizowanie kolejnych projektów w aglomeracji ? zaznacza szef Tramwajów Śląskich. I przypomina, że wraz z zadaniami, o których wspomniano powyżej realizowane były liczne inwestycje miejskie.

W latach 2010-2015 nastąpiła zatem znaczna poprawa w zakresie eksploatowanego taboru i torowisk. Liczba torów w stanie zdecydowanie niezadowalającym spadła do 0.

I najważniejsze. Prezes Tramwajów Śląskich zapowiedział, w nowej perspektywie unijnej, dalsze inwestycje i w infrastrukturę i w tabor. Spółka chce kupić 44 niskopodłogowe pojazdy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
  • Gruby – 10.03.2016

    Wygra PESA to pewne na 100 %

  • wkurw...ony na to bydgoskie goowno – 10.03.2016

    I ch...j że ul. Moniuszki w Bytomu zrobiona w otulinach tłumiących jak te guw...a z pesy już przed 4 rano budzą całe centrum przeraźliwym wyciem na łuku jadąc od Powstańców

  • Gruby z Bydgoszczy – 10.03.2016

    Do roboty was budza zebyscie sie do kopalni nie spoznili. Wungiel szuflowac. Buahhahahaha. Podziekujcie nam pieknie za ladne tramwaje.

  • Newag – 10.03.2016

    Szansa na nevello? Model 2010 mial problemy z konstrukcją wiec powinni dac szanse newagowi na zrobienie swojego tramwaju. Zwłaszcza ze nevelo jest juz po sporych testach

  • mrówka – 10.03.2016

    Przecież Nevelo miał być zezłomowany

  • bun – 10.03.2016

    Novelo będzie w fazie testów przez najbliższe 20 lat, a później się zobaczy

  • kubex – 10.03.2016

    To Nevelo nie jeździ po Krakowie? Swoją drogą, obstawiam że tym razem kupią coś krótszego. Nie miałbym nic przeciwko gdyby do Polski przez Śląsk chciał wkroczyć TW Team, chętnie zobaczyłbym EVO1 albo EVO2 na noszych ślunskich torach :D .

  • tramchorzów – 10.03.2016

    44szt a lepiej z dwarazy tyle bet jednokierunkowych -a nie te złomy pesoszajs piszczące i w stanie jak 17 letnie citadisy , to nie tylko piszczy ,trzeszczy nie tylko na łuku,bety tanie proste i niska podłoga na prawie wszystkich liniach dużo lepiej to jeździ niż dwarazy droszy pesozłom.

  • K – 10.03.2016

    Jeszcze ich tu potrzeba. Jak Ostrava wpuściła Solarisa tak Katowice wpuszczą TW i im podobnych

  • Combino – 10.03.2016

    @kubex,Ciebie już rozum opuścił? Spytaj się w Libercu,czemu NIE powinieneś sobie życzyć EVO2 (a pewnie i EVO1) na śląskich torach. Aha,macie tramy ze skosami,wiedeniec się po drodze wieszał i Wy chcecie wozu o szerokości 2500 mm? Rozumiem że chcesz by TŚ stanęły? ;)

  • Hanys z rzyci – 10.03.2016

    A co ze sztrasynbanami do Brzezin i Piekar ? Niech no kery bajtel naszkryflo.

  • Combino – 11.03.2016

    ^^ Do Piekar już niestety były, teraz to idzie o ratowanie obecnej sieci,bo zaniedbaniami i polityką transportową mocno zniechęcano przez lata ludzi do tramwajów. Tutaj nie ukrywam,że najbardziej ciekawi mnie przyszłość Rudy Śląskiej...

  • kubex – 11.03.2016

    @Combino: wydaje mi się że na Czeskich sieciach skrajnia jest taka sama. Nie jest? W takim razie szkoda, bo potrzebne są krótkie tramwaje, a Polskie przedsiębiorstwa ich nie robią.

  • max – 12.03.2016

    Pesa robi 134N

  • kubex – 12.03.2016

    @max: Chodzi mi o krótkie wozy, a nie o wieloczłonowce. Coś podobnego do stopiątki tylko że 100% LF byłoby najlepsze. Potoki pasażerskie na śląsku są takie że nie trzeba już nam trójczłonowców, a szczególnie od Pesy.

  • Combino – 13.03.2016

    @Kubex: nie jest,właśnie dlatego były jajca ze Skodami we Wrocku i Tatrami w Poznaniu; jak sądzisz,czemu pod ten sam model trzeba było przycinać przystanki w Poznaniu,a w Brnie i Pradze już nie?W Rosji i w Czechach jakoś tam (choć w Czechach marnie) sprzedawały się i sprzedają wagony typu PLF, Vario LF+ bazuje na modernie T3 (coś jak z P204 we Wrocku,tylko z niską częścią); ta niska część jest możliwa tylko dlatego że wagon ma ok. 15 metrów długości (rosyjskie dłuższe) i jest gdzie wetknąć sensownej wielkości niską część. W 105-kach takiej możliwości nie ma: moderna do PLF odpada,bo raz że wiadoma belka,dwa że nie ma gdzie wcisnąć istotnej wielkości niskiej podłogi. Czysto teoretycznie można zrobić full niskacza jak EVO1 i coś takiego zrobili Włosi ponad dwie dekady temu,ale sprawa była najzwyczajniej w świecie nieopłacalna. "Dwukierunkowe" Vario LF+ (dwukierunkowe na zasadzie "Zemsty Gliwic") kosztowały 21,9 mln koron czeskich za wagon (nie za skład,ZA WAGON!), EVO2 dla Liberca (długość 21,5 metra) kosztował 38 mln Kc. Obecny kurs korony to praktycznie 16 groszy. Dokonaj sobie interpolacji i wylicz,ile by musiał kosztować taki nasz EVO1 długości 105-ki i dlaczego taki wóz się u nas nie sprzeda ;)

  • z – 13.03.2016

    Ciekawe co by powiedzieli ŚLĄ ŻACY na niskiego jak stół tran od Modertensu i jeszcze by można było skierować na kolejowe tory. Pytanie brzmi jaka jest opinia o tej maluczkiej firmie z poznania jego produktach.

  • Patryk_elan – 27.06.2016

    przetarg wygra pesa lub modertrans

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....