TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jesteś tutaj: Infotram / Producenci / Tramwaje Siemens 
Tramwaje Siemens
Jacek Pudło - Opublikowano: 13.02.2014 10:49:38 6 komentarzy
Tramwaje Siemens
Firma Siemens została założona w 1847 r. i od ponad 130 lat produkuje tramwaje. Powstało już ponad 500 niskopodłogowców z rodziny Combino, a obecnie oferowany jest nowy model –Avenio.Siemens Combino - aluminium kontra stalCombino to tramwaj modułowy opracowany w latach 1994-1996, szeroko opisywany na łamach Infotram. Artykuł o Combino z pudłem aluminiowym i Combino Plus z pudłem stalowym tutaj. Siemens Avenio - sprawdzona, stalowa konstrukcjaAvenio to następca Combino –nowy w 100% niskopodłogowy tramwaj o budowie modułowej. Pojazd powstał na bazie konstrukcji poprzednika. Nadwozie wykonano ze spawanej stali Corten zabezpieczonej gruntowaniem katodowym KTL. Pierwsze egzemplarze Avenio zostaną dostarczone na początku bieżącego roku.Opracowując Avenio producent wziął pod uwagę komfort jazdy, odporność na zużycie i przyjazność dla środowiska. Pojazd jest przegubowy, a napęd rozmieszczono tak, by uzyskać równomierny rozkład mas. Wózek posiada dwustopniowe zawieszenie. Producent deklaruje, że wymiana kół jest konieczna dopiero po przejechaniu około pół miliona kilometrów. Konstrukcję przystosowano do zamontowania zasobnika energii, co pozwala uniknąć rozwieszania sieci i rozstawiania słupów w zabytkowych centrach miast.Avenio jest dostępne w kilku wariantach długości i może być jedno- lub dwukierunkowe. Człony pojazdu są 9-metrowe i można je złączyć w minimalnie 2-modułowy i 18-metrowy pojazd, a maksymalnie w 8-modułowy i 72-metrowy pojazd. Każdy człon może być wyposażony w jedne lub dwie pary drzwi, zajmujące do 30% całkowitej długości. Maksymalna prędkość jazdy to 80 km/h.Avenio zostało zamówione przez Hagę (40 sztuk 35-metrowych tramwajów), Monachium (8 sztuk 37-metrowych tramwajów) i Doha –stolicę Kataru (19 szt.). Tramwaj tego typu ma też trafić do Tel Avivu. Pierwsze dostawy Avenio są przewidziane na luty 2014 r. Prototypowy egzemplarz zaprezentowano w Monachium już w listopadzie 2013 r.Dane techniczne Avenio dla Monachium:Układ konstrukcji4 człony, jednokierunkowyUkład osiBo’2’Bo’Bo’Napięcie750 VSzerokość toru1 435 mmDługość36 850 mmSzerokość2 300 mmŚrednica koła max/min600/520 mmUdział niskiej podłogi100%Wysokość wejścia300 mmPojemność pasażerska (4 os/m2)216Liczba siedzeń69Prędkość maksymalna70 km/hMaksymalne nachylenie wzdłużne toru6%Masa własna47 t Avenio M - powrót do aluminiumAvenio M to powrót Siemensa do konstrukcji aluminiowej. Modułowa budowa Avenio M umożliwia uzyskanie pojazdu 3-, 5- lub 7-członowego, liczącego 20-43 metry, dostosowanego do wąskiego lub normalnego toru. Siemens ULF - wiedeńska ekstrawagancjaSiemens Ultra Low Floor to konstrukcja zaprojektowana dla Wiednia. Tramwaj ten wyróżnia się szczególnie niską podłogą o wysokości nieznacznie mniejszej niż 200 mm. Tak niska podłoga wiąże się z wysokimi wymaganiami w stosunku do torowisk. ULF posiada portalowe, jednoosiowe wózki napędowe umieszczone pomiędzy członami i występuje w odmianach 3- i 5-członowej. Pojazdy są obecnie produkowane dla Wiener Linien, które dla powiększenia floty 150 sztuk zamówiło kolejne 150 ULFów z dostawami w latach 2006-2015. ULFy można spotkać również w rumuńskim mieście Oradea. Szczegóły techniczne ULFa.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Siemens
Avenio
ULF
  • jdsx – 13.02.2014

    ULF wyróżnia sie owszem techniką ,nie typowymi rozwiązaniami no ale dlaczego desing prawie nie zmieniony od połowy lat 90 tych kiedy był debiut .Obecnie ULF jest toporny zwłaszcza przy Avenio

  • JP – 13.02.2014

    W Wiedniu trzymają się jednego designu dla unifikacji części. Zobacz E1 - kilkadziesiąt lat jednolitego wyglądu.

  • jdsx – 13.02.2014

    Fakt unifikacja unifikacją ale ten desing jest okropny choć to kwestia pewnie gustu.Wiedeń podobnie jak Kraków to niestety miasta zaściankowej inteligencji która nie jest gotowa na nowoczesny desing .

  • ddd – 14.02.2014

    do Pesy nie maja podlotu nawet Pesa jest połowę tańsza i ogólnie lepsza technicznie

  • VolferPR743 – 14.02.2014

    @jdsx: Co tak superdesignerskiego jeździ u ciebie? Tylko nie sadź Twistami i tego typu produktami tramopodobnymi.

  • jatal. – 21.02.2014

    Wypadałoby choć wspomnieć o Avanto.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....