TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje na Ratajach ? jaki wariant wybrano?
InfoTram - Opublikowano: 09.02.2016 15:56:47 6 komentarzy
Tramwaje na Ratajach (wiz. UM Poznań)

Które warianty modernizacji trasy tramwajowej na poznańskich Ratajach zostaną zrealizowane? Właśnie zakończył się proces konsultacji społecznych koncepcji przebudowy linii. Poznański Urząd Miasta informuje, że modernizacja obejmie odcinek trasy tramwajowej w ciągu ul. Kórnickiej (od skrzyżowania z ul. Jana Pawła II do os. Lecha - bez tunelu) oraz w ciągu ul. Żegrze (od os. Lecha do ronda Żegrze). Generalnym założeniem jest wykonanie torów o nowoczesnych parametrach technicznych i technologicznych.

W ramach projektu uwzględniony zostanie także ruch pieszo-rowerowy oraz drogowy. Wszystkie stosowane elementy wyposażenia przystanków będą tworzyć spójną kompozycyjnie całość oraz będą charakteryzować się funkcjonalnością, zapewniającą wysoki komfort pasażerom.

Koncepcja w ubiegłym roku została przedstawiona mieszkańcom, którzy zgłaszali swoje uwagi. Postulaty zostały przeanalizowane pod kątem technicznym. W związku z tym pojawiły się dwa warianty koncepcyjne:

Przystanek "Kórnicka" pozostaje w obecnej lokalizacji, zgodnie z postulatami strony społecznej oraz opinią Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Poznaniu; zostanie jednak kompleksowo zmodernizowany i wydłużony do długości krawędzi peronowej = 45,0 m.

Przystanek "Polanka" z uwagi na postępujący rozwój zabudowy mieszkaniowej, uchwały Wspólnot Mieszkaniowych ul. Milczańskiej i Rady Osiedla Rataje, opinię Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Poznaniu (w tym zapisy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego) oraz analizę zasięgu przestrzennego przystanku, zdecydowano o rozsunięciu istniejących peronów i utworzenie - zamiast jednego - dwóch przystanków:

? "Polanka I", który zlokalizowany będzie bliżej istniejącego przejazdu drogowego w ciągu ulic Katowicka i Milczańska (przejazd - zgodnie z postulatami mieszkańców oraz zapisami planu miejscowego - zostanie zamknięty dla samochodów - pozostanie wyłącznie przejście pieszo-rowerowe przez torowisko tramwajowe),

? "Polanka II", który będzie zlokalizowany przy osiedlu Zielony Taras.

Wychodząc jednak naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców os. Polanka, przystanek "Polanka I" został zaprojektowany po wschodniej stronie przejścia przez torowisko, bliżej osiedla, co nie będzie miało istotnego wpływu na długość dojścia mieszkańców centralnej części osiedla w porównaniu ze stanem istniejącym, a dzięki dodaniu dodatkowego przystanku ("Polanka II") znacznie zwiększy się dostępność mieszkańców pozostałych osiedli do tramwaju.

Przystanek "os. Tysiąclecia" (wraz z infrastrukturą towarzyszącą) zostanie w pełni zmodernizowany i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Przystanek "os. Czecha" - zgodnie z postulatami strony społecznej - pozostanie w dotychczasowej lokalizacji, zostanie w pełni zmodernizowany i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych (pojawi się dodatkowe dojście - przejście dla pieszych - w poziomie jezdni ul. Chartowo). Dodatkowo, dzięki korektom projektowym, przystanek zostanie przebudowany do standardu zintegrowanego przystanku tramwajowo-autobusowego, co ułatwi przesiadki.

Przystanki w ciągu ul. Żegrze pozostają w obecnych lokalizacjach, zostaną zmodernizowane i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Przebudowa ronda Żegrze zostanie przeprowadzona pod kątem planowanego wydłużenia trasy tramwajowej w ciągu ul. Unii Lubelskiej do nowej pętli "Falista". Na rondzie zostanie zlikwidowane przejście podziemne, które zostanie zastąpione przez przejście dla pieszych w poziomie jezdni ul. Hetmańskiej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
modernizacja
  • WK – 09.02.2016

    Cudowne wieści!!!!! Osoby niepełnosprawne będą mogły swobodnie przejechać na przystanki. Ogromne podziękowania dla projektantów i decydentów! :-)

  • fred – 09.02.2016

    Jaki jest sens likwidowania przejścia podziemnego pod Rondem Żegrze? Przejście typu "zebra" umożliwi teoretycznie szybsze pokonanie drogi, ale przecież będzie się to wiązało z budową sygnalizacji świetlnej. Czy właśnie m. in dlatego Rondo Żegrze dziś jest przejezdne?

  • pyra – 09.02.2016

    a przystanku wiedeńskiego na kórnickiej nie będzie.... brawo!!!!zamiast zintegrować wszystkie linie w kierunku mostu św. Rocha w jednym miejscu dalej będzie bieganie pomiędzy dwoma wysepkami tramwajowymi, a od strony śródki przystanku nadal nie będzie...

  • www – 09.02.2016

    @fred A jaki sens ma utrzymywanie tylu przejść podziemnych w Poznaniu z których nie mogą korzystać osoby niepełnosprawne, matki z dzieckiem, itd.? Zebry są dla ludzi. Zrozumiała to już Warszawa, zrozumie też Poznań. Niewygodne przejścia podziemne nie świadczą o wielkomiejskości miasta, a jedynie stanowią w wielu wypadkach bezsensowną przeszkodę terenową dla normalnych ludzi. Poznań nie był dobrym przykładem do naśladowania. Może coś jednak w końcu drgnęło.

  • ksnelom – 10.02.2016

    W zdrowym mieście - takim jakim staje się powoli Poznań - pieszy powinien stać zawsze na górze w hierarchii transportu w mieście. Przejścia podziemne to wygoda dla aut, nie dla pieszych. W takich przypadkach pieszy powinien być na poziomie tereniu, niech sobie auta jeżdżą dołem. Jedyny plus przejść podziemnych to (niewielka, ale jednak) ochrona cywili w czasie obrony miasta przed atakiem z powietrza - przykład: Szwajcaria.

  • wielki – 11.02.2016

    sens likwidowana przejść podziemnych jest, wreszcie władze polskich miast zaczynają to dostrzegać, odwracając się od sposobu budowy dróg z lat 70. tych, kiedy nikt nie przejmował się niepełnosprawnymi, czy rodzicami z dziećmi, a również osobami starszymi. To samo jest na Śródce, pół ronda jest nie do przejścia, dla matki z dzieckiem w wózku, nie wspominając, że ruch w tym przejściu jest tak ogromny, że wieczorami można się wystraszyć echa. Bezpiecznie też nie jest. W dużym mieście zbiorkom i piesi powinni być na pierwszym miejscu w hierarchii transportu. I nie chodzi tu o żadne "lewactwo" jak to niektórzy mają w zwyczaju krytykować, tylko empiryczne doświadczenie miast, które swego czasu popełniły błąd stawiając na piedestale samochód i doprowadzając same siebie do degradacji.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....