TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje Elbląskie sprzedają wagony
InfoTram - Opublikowano: 19.08.2016 21:57:53 16 komentarzy
Tramwaje Elbląskie sprzedają wagony (źródło: Wikipedia, lic. CC BY-SA 3.0)

Tramwaje Elbląskie wystawiły na sprzedaż jedenaście wagonów.

Są wśród nich m.in., można chyba zaryzykować stwierdzenie, że zabytki - 5N i 5ND z 1959 roku. Poza tym do kupienia są dwie osiemsetpiątki oraz siedem sztuk, nomen omen starszych od wspomnianych zabytków, bo wyprodukowanych w latach 1958-1964 wagonów GT-6. Nieco młodsze są wagony 805Na, bo wyprodukowano je w latach 1987 i 1990.

Tramwaje Elbląskie pozbywają się w ten sposób nadmiaru wagonów. Przypomnijmy, że w ostatnim czasie przewoźnik zakupił dwa wagony 805N z Łodzi, a także trzy Duewagi M8C z Niemiec. Wszystkie mają wyjechać na linie po wakacjach. Obecnie trwają ostatnie prace modernizacyjne. Wagony są przystosowywane do elbląskich warunków, zostały już przemalowane w zielone barwy Elbląga, pojawił się też system informacji pasażerskiej.

Wagony przeznaczone do zbycia sprzedawane są na wagę, prawdopodobnie trafią zatem na złom. Cena netto oferty nie może być niższa niż 1 zł za 1 kg konstrukcji wagonu. Oferty na zakup pojazdów można składać do 31 sierpnia 2016 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Elbląskie
  • WK – 20.08.2016

    Szkoda, że żaden z tych zakupionych wozów nie jest niskopodłogowy. Słyszałem, ż te M8C nie mają mieć wmontowywanej niskopodłogowej lektyki. :-(

  • Combino – 20.08.2016

    ^^ NA RAZIE nie dostaną niskiej wstawki, w przyszłości jest planowana. Nówki z innej puli,ale to nie jest jeszcze pewne...

  • Combino – 20.08.2016

    ^^ NA RAZIE nie dostaną niskiej wstawki, w przyszłości jest planowana. Nówki z innej puli,ale to nie jest jeszcze pewne...

  • pes – 20.08.2016

    A Kraków chce się najpierw pozbywać nowszych 105 a dalej eksploatować dużo starsze 50/60 letnie E1

  • advisor – 20.08.2016

    @pesBo E1 są mimo wszystko technicznie lepsze niż 105-tki i wiek nie ma tu nic do rzeczy. Było to sto tysięcy razy już wałkowane.

  • Combino – 22.08.2016

    @advisor: co nie zmienia faktu,że w lipcu 10 x bardziej wolałem jechać akwariami niż wiedeńcami; jazda wiedeńcem w upał to MASAKRA (uprzedzając Twoją kontrę: szczęśliwie mam bardzo wiele okazji do obserwacji obsługi 4-ki i 52 i od lipca nie widziałem ANI JEDNEGO Krakowiaka sprawiającego wrażenie że nie działa w nim klima ;)

  • pes – 22.08.2016

    @advisor Oczywiście, że wiek ma wiele do rzeczy...... po za tym większość ludzi uważa przestronne 105 za bardziej komfortowe. Jakoś większość miast w tym Warszawa , Łódź nie ma problemu z utrzymaniem 105 w należytym stanie technicznym. Tak więc niezrozumiałe jest czemu tylko Kraków uznał, że się nie da i maniakalnym uporem postanowił pozastępować 105 dwukrotnie, mniej przestronnym a tym samym mniej komfortowym demobilem zachodnim ???

  • DW – 22.08.2016

    Nie ma takich wagonów jak "GT-G", są "GT-6".

  • Qwertyk – 22.08.2016

    Czasem Bydgoszcz nie ma braków wagonowych? To jest chyba ten sam rozstaw szyn 1000mm.

  • Radko – 22.08.2016

    Może lepiej żeby trafiły do muzeum a nie na złom

  • advisor – 23.08.2016

    @CombinoAleż ja nie bronię Wiedni i doskonale wiem, jaka to przyjemność jechać nimi w lecie ;-) rzecz w tym, że technicznie są wyżej od poczciwych 105Na i dlatego do pieca one lecą pierwsze.@pesStopiątki są prądożerne i gorsze pod względem technicznym. Zastosowane w nich rozwiązania są zwyczajnie archaiczne. Kiedyś innych nie było, to nie było problemu, co nie znaczy, że na zachodzie było inaczej. Warszawa je trzyma, bo jeszcze nie stać ich na wymianę wszystkich wysokopodłogowców, a używek nie kupią, bo to "poniżej ich godności". A Łódź to skansen na szynach i chyba najgorszy przykład z możliwych, trzymają je, bo muszą. W Krakowie ekonomia wygrała z komfortem - takie życie.

  • allensteiner – 24.08.2016

    Wszystkie demobile 105/805 do wioski na "E". Wszyscy kurpiowscy wywrotowcy do 805-tek mejd in Konstal

  • Combino – 26.08.2016

    No cóż,allensteinera ciężko uznać za mojego przyjaciela,niemniej jednak też przychylam się do prośby do Info Tram o zrobienie porządku z podszywem (niezależnie czy to kurpiowski czy inny wywrotowiec) ;)

  • InfoTram – 26.08.2016

    Proszę się logować. Wtedy nick jest na wyłączność.

  • Combino – 26.08.2016

    @advisor: ale nie chodzi tylko o lato; czy Ty naprawdę nie słyszysz w jakim stanie są wózki wiedni? To one Wam się czkawką na torach odbiją... To,że mają troszkę nowocześniej "pod skórą" od akwariów,to nie zmienia faktu archaicznego nadwozia i dobitych wózków,a przez to słabego komfortu jazdy (o tym,że słabsze w jeździe pod górę,to nie wspomnę). Szczerze mówiąc,jak już tak patrzymy, to powinny RÓWNOLEGLE z akwariami trafiać na Ujastek 1 (chociaż chyba nie,bo wwóz złomu odbywa się chyba inną bramą niż główna).

  • advisor – 26.08.2016

    @CombinoWiem, jedno i drugie powinno stanowić wsad do pieca, ale tak się nie da - nie ma ich żywcem czym zastąpić. Krakowa nie stać na nowe pojazdy, te 35+15 z obecnego przetargu to minimum, a w perspektywie mamy trasy na Górkę Narodową i Ruczaj plus torowisko na Meissnera. Do 105-tek jest koszmarny problem z częściami zamiennymi, w zasadzie wszystko trzeba regenerować. Wiednie to też szrot, ale przy dobrych wiatrach i samozaparciu mechaników jeszcze doczeka do kolejnych przetargów. Marnie to wygląda, ale "taki mamy klimat". Też bym wolał, by było inaczej.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....