TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje do Fordonu z nowymi rozkładami, pojadą szybciej
UM BYDGOSZCZ InfoTram - Opublikowano: 28.04.2016 12:52:59
Tramwaje do Fordonu z nowymi rozkładami, pojadą szybciej (foto: UM Bydgoszcz)

Nowa linia tramwajowa do Fordonu ma za sobą pierwsze 100 dni. Cieszy się coraz większym zainteresowaniem pasażerów. Od 28 maja wprowadzone zostaną nowe rozkłady jazdy. Tramwaje pojadą szybciej i częściej.

Nowa sieć połączeń zaczęła funkcjonować w sobotę, 16 stycznia. Wraz z uruchomieniem nowej linii niezbędne było wprowadzenie zmian porządkujących układ komunikacyjny w Bydgoszczy. Powstało szereg nowych bezpośrednich połączeń.

Więcej pasażerów = więcej kursów

Od początku wdrożenia nowej sieci połączeń Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej monitoruje między innymi liczbę pasażerów na poszczególnych trasach. Stąd już w pierwszych dniach po uruchomieniu nowej linii tramwajowej wprowadzono sporo korekt, dodatkowych kursów. Skorygowane zostały też czasy przejazdów.

Z końcem maja zasięg systemu ITS zostanie poszerzony o obszar Fordonu, skracając jednocześnie czasy jazdy tramwajów nawet do 5 minut na odcinku Łoskoń ? Wyścigowa. Jednocześnie, na podstawie przeprowadzonych analiz, zaplanowano od 28 maja wprowadzenie zmian w rozkładach jazdy tramwajów. Częstotliwość kursowania składów na trasie ?fordońskiej? ze względu na większą niż zakładano liczbę przewożonych pasażerów, zostanie w godzinach szczytów przewozowych zwiększona ze średnio 4 do 3 minut. Zmiana częstotliwości kursowania będzie dotyczyła linii tramwajowej nr 7, która będzie kursować, co 10, a nie jak dotychczas, co 20 minut.

Do obsługi linii nr 7 skierowany będzie też jeden z nowych, bydgoskich Swingów. Zmiana ułatwi podróżowanie pasażerom o ograniczonych możliwościach ruchowych. Ponadto zmiany obejmą także tabor zaplanowany do obsługi linii tramwajowej nr 4. Z powodu bardzo dużego wykorzystania linii w godzinach szczytów przewozowych do jej obsługi skierowane zostaną wyłącznie pociągi w zestawieniu dwuwagonowym.

Chętniej korzystamy z komunikacji

ZDMIKP szacuje, że tylko w pierwszym okresie funkcjonowania nowego układu komunikacji miejskiej, dzienna średnia liczba pasażerów podróżujących w relacji Fordon ? Śródmieście wzrosła o ponad 10% w stosunku do stanu z roku 2015 i wartość ta ma tendencję wzrostową. Oznacza to, że bydgoszczanie coraz chętniej korzystają z komunikacji publicznej. Należy, więc uznać, że założony cel inwestycji oraz nowej ?sieci na pięć? został spełniony.

Nadal będą prowadzone systematyczne badania napełnień na poszczególnych liniach. Tam, gdzie występuje wzmożony ruch pasażerski ZDMIKP będzie organizować dodatkowe kursy, lub zapewniać większe pojazdy, natomiast tam gdzie ruch pasażerski jest mniejszy, będzie odwrotnie. W najbliższym czasie należy się również spodziewać wprowadzenia korekt w funkcjonowaniu fordońskich linii dowozowych do nowej linii tramwajowej poprawiających m.in. ofertę przewozową w rejonie osiedla Nad Wisłą oraz ul. Bora ? Komorowskiego.

Kolejna duża inwestycja

Jeszcze w tym roku planowane jest rozpoczęcie rozbudowy ul. Kujawskiej. Po zakończeniu tej inwestycji należy się spodziewać kolejnych zmian w układzie komunikacyjnym miasta. Nie będą to już jednak zmiany tak rewolucyjne, jak przy uruchomieniu linii tramwajowej do Fordonu, gdyż cały układ w rejonie górnego tarasu miasta, został przygotowany pod planowane uruchomienie kolejnej linii tramwajowej w ulicy Kujawskiej. W ramach tej inwestycji, zakupione zostaną także kolejne, nowe pociągi niskopodłogowe, które skierowane zostaną do obsługi linii tramwajowych kursujących na górny taras miasta.

Skonsultowane zmiany

Projektując nową sieć ZDMIKP starał się uwzględnić wszystkie zmieniające się oczekiwania pasażerów i liczbę podróżujących na poszczególnych trasach. Zmiany poprzedziły szerokie konsultacje społeczne, w których przeanalizowano pół tysiąca wniosków. Każdego dnia z usług bydgoskiej komunikacji miejskiej korzysta ok. 160 tysięcy osób. Każdy z podróżujących ma inne potrzeby przewozowe i każdego dnia realizuje podróże na innych trasach, o innych godzinach, różnymi liniami komunikacji miejskiej.

Warto wiedzieć

Koszt najpopularniejszych, trzydziestodniowych biletów sieciowych to 92 zł (bilet normalny w granicach miasta na linie dzienne i nocne). Zakładając, że średnio każdy pasażer realizuje 3 podróże komunikacją miejską dziennie, oznacza, że za jeden przejazd płaci ok. 1,02 zł, często na bardzo długich trasach.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bydgoszcz
Fordon
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....