TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje dla Ostrawy już budzą emocje
InfoTram.pl - Opublikowano: 23.02.2017 08:46:15 16 komentarzy
Tramwaje dla Ostrawy już budzą emocje (wiz. Stadler)

Nowe tramwaje Stadlera już budzą emocje w Ostrawie. I to jak informują lokalne media skrajne, od bardzo pozytywnych, po negatywne. Dlaczego?

Przypomnijmy, że przetarg na dostawę tramwajów dla Ostrawy wygrał po raz pierwszy w Czechach Stadler. Już sam fakt wejścia na tamtejszy rynek szwajcarskiej firmy stanowi swoiste novum i nie wszystkim może się podobać. Wizja nowego tramwaju ? niskopodłogowego, wyposażonego w klimatyzację, USB, udogodnienia dla niepełnosprawnych, z ciekawym designem jest jednak interesująca. Ale nie dla wszystkich.

I tak np. jeden z radnych Ostrawy Lukáš Semerák krytykuje projekt, twierdząc, że wizualizacja przedstawiona przez Stadlera odbiega od tego, co chciało miasto.

Bohumír Kráčmar, odpowiedzialny za projekt odpowiada, że uległ on zmianom, ale pod wpływem zamawiającego. Co więcej nie jest to ostateczna jego wersja. Ustalenia trwają i mają zostać sfinalizowane do końca marca. Rzecz jasna uczestniczy w nich DPO Ostrawa. Szczegóły ustalamy z projektantem oraz z miastem ? wyjaśnia Daniel Morys, szef DPO.

Zobaczymy co można jeszcze zmienić w tym projekcie ? mówi Lukáš Semerák. Przede wszystkim tramwaje mają być bezpieczne. Przypomina się dyskusja na temat wyglądu warszawskich Jazzów ? w stylu retro. Też, zanim jeszcze pojawił się pierwszy wagon, sama wizualizacja wywoływała kontrowersje. Ostateczny efekt jest, naszym zdaniem ciekawy, a Warszawa ma oryginalne tramwaje. Szkoda, że zabrakło odwagi i krótkie Jazzy nie zostały już zamówione w tym samym stylu. Wygląd to jednak rzecz gustu, a jak wielokrotnie podkreślali nasi Czytelnicy, o gustach nie dyskutuje się.

Czekamy zatem na pierwszy wagon dla Ostrawy. Ocenić będziemy go mogli dopiero wtedy, gdy zostanie wyprodukowany. Przypomnijmy, że w budowę zaangażowany będzie siedlecki zakład Stadlera.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stadler
Ostrawa
  • Polakkkkkk – 23.02.2017

    Tandeta gorszy niż protram

  • WK – 23.02.2017

    Gdyby nie ten odstający zderzak, to byłoby ok. A tak wygląda niezbyt ładnie. Ale ujdzie w tłoku.

  • Egon – 23.02.2017

    Pesa maly Jazz jest na dwóch wózkach, czyli ta wersja Stadlera będzie chyba trochę cięższa ...

  • ^^^ – 23.02.2017

    PESA 134N ma 20m dlugosciTen wagon pw. ma mieć 25 m. dlugosci

  • PIS to POTEGA – 23.02.2017

    PIĘKNY TRAMWAJ! SZKODA ,że poznań postawił na tandetę z biskupic i bolechowa.

  • wujek Fester – 23.02.2017

    Rozumiem chęć zysku przy minimu wysiłku, ale tym razem Stadler przesadził. To jest chyba najbrzydszy tramwaj jaki widziałem.

  • :) – 23.02.2017

    @PIS to POTĘGA Tandeta z Bolesława?

  • a2n – 23.02.2017

    Delikatnie mówiąc wygląd wagonu, szczególnie dolnej partii czołowej jest kontrowersyjny.Odmienna np od NGT6 jest liczba członów i rozmieszczenie wózków.Widocznie akurat w Ostrawie taki wagon jest najbardziej potrzebny, może będzie kursował też w jeździe ukrotnionej, choć jest to mało prawdopodobne.Wszystko okaże się w eksploatacji - przede wszystkim, czy wybór konstrukcji i producenta był trafny.

  • Masło – 23.02.2017

    Nawet Moderus Beta jest od tego ładniejszy ;D

  • moher z Krakowa – 23.02.2017

    Paskudny pojazd .

  • gonzo – 23.02.2017

    Osobiście uważam, że warszawski retro Jazz, ps. "Bufet", to najładniejszy tramwaj jaki jeździ po polskich torach. Użyte w tekście określenie "oryginalny" bardzo dobrze go opisuje. Lubię bardziej kanciaste kształty, nawet jeśli nie są modne, kiedyś podobały mi się poznańskie Tramino, ale teraz spadły. Z zagranicy to Flexity Berlin i Skoda z Miskolc. To pewnie mocno niepopularna opinia.

  • Jedzie pług – 24.02.2017

    Układ wózków bardzo ciekawy, gdyby tylko to czoło było normalne i nie wyglądało jak pług do odśnieżania to byłoby lepiej.

  • jatal – 24.02.2017

    @ jedzie pługOstatnio w SIWZach pojawiają się wymagania dotyczące kształtu przodu tramwaju chroniącego przed wciąganiem pieszych pod podwozie, więc musisz liczyc się że taki widok może być coraz częstszy.

  • kanciok – 25.02.2017

    Przypomina troche kancioka czyli 102N:http://www.pestka.info/galeria/data/media/50/2x102ka006.jpg

  • Hania – 25.02.2017

    Bufety ładniejsze

  • Stylista – 29.05.2017

    To prawda, Jatal ma racje, co do kształtu dolnej części tramwaju, bezpieczeństwo jest podstawą, a całość :-) nawiązuje do conceptu autobusów przegubowych,

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....