TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jesteś tutaj: Infotram / Producenci / Tramwaje CAF 
Tramwaje CAF
Jacek Pudło - Opublikowano: 09.04.2014 16:07:25 7 komentarzy
Tramwaje CAF
CAF to hiszpański producent taboru szynowego. Początki firmy sięgają jeszcze XIX wieku, kiedy to powstały warsztaty produkujące i remontujące wagony kolejowe. Już w 1897 r. ruszyła produkcja tramwajów. Obecnie produkowane są nowoczesne, niskopodłogowe pojazdy. Opisujemy wybrane projekty zrealizowane przez tę firmę.Produkowane tramwaje CAF Urbos są w 100% niskopodłogowe. Ich modułowa budowa, co typowe dla współczesnych konstrukcji, umożliwia wykonanie różnych wariantów pojazdów: na normalny i wąski tor, o szerokości 2,3, 2,4 lub 2,65 m oraz o zmiennej długości, od 18 do 43 m. Tramwaje mogą być 1- lub 2-kierunkowe.Zaragoza21 tramwajów CAF Urbos dla Zaragozy zamówiono w 2009 r. Eksploatacja ruszyła od 2011 r. Tramwaje te są 5-członowe, dwukierunkowe i w pełni niskopodłogowe. System ACR gromadzący energię umożliwia eksploatację na odcinkach bez sieci trakcyjnej. Układ drzwi i wózków przypomina rozwiązane znane z warszawskich tramwajów Pesa Swing. CAF ma długość 32,3 m i mieści 194 pasażerów. Wyposażenie obejmuje klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, informację pasażerską –głosową i na wyświetlaczach, a także czarną skrzynkę rejestrującą przebieg eksploatacji. W pojeździe znalazł się też system monitoringu i liczenia pasażerów. Siedzenia w obrębie wózków rozmieszczono w układzie 2+2. SztokholmOrganizator transportu publicznego w Sztokholmie - SL AB –zamówił w 2010 roku 15 tramwajów CAF Urbos AXL A35, z opcją na rozszerzenie zamówienia do 121 pojazdów. Pojazdy te są, 2-kierunkowe, 3-członowe i 4-wózkowe. Każdy z członów posiada na środku po obu stronach drzwi wejściowe. Wózki z pełnymi osiami posiadają po 4 silniki, co umożliwia szybką jazdę z prędkością do 90 km/h. Część z siedzeń we wnętrzu zamontowano równolegle do kierunku jazdy, a pozostałe –bokiem. Konstrukcję pojazdów przystosowano do skandynawskich warunków pogodowych. Pojemność 31,2 metrowych pojazdów wynosi 275 miejsc pasażerskich –przynajmniej według producenta. W praktyce to mocno optymistyczna wartość, przynajmniej jak na 30-metrowy tramwaj. Wyposażenie obejmuje klimatyzację, monitoring, rejestrator zdarzeń, system liczenia pasażerów i system informacji pasażerskiej.NantesFrancuskie miasto Nantes zamówiło w 2010 roku 8 tramwajów CAF. Zamówienie rozszerzono o 4 dodatkowe pojazdy. Pojazdy te należą do rodziny Urbos, przy czym są 100% niskopodłogowe i 5-członowe. Tramwaje dostarczono w 2012 r. 37-metrowe Urbosy mieszczą maksymalnie 318 pasażerów. Maksymalna prędkość to 70 km/h. Wyposażenie dodatkowe jest takie, jak w wcześniej wymienionych tramwajach, uwzględniając system ACR umożliwiający jazdę bez sieci.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CAF
  • lol – 09.04.2014

    Przy Pesie ten CAF wygląda cienko

  • Combino – 09.04.2014

    ^^ Dobrze się czujesz?Popatrz na ich PEŁNĄ listę referencyjną...

  • York – 09.04.2014

    lol@ PESA to może pomarzyć o zrobieniu takiego wagonu

  • Combino – 10.04.2014

    Pesa takie wagony jak Urbos AXL w sumie już ma,bo jest oparty na tej samej koncepcji do Twist (różnice są drobne,do wprowadzenia od ręki). Nie na darmo przedstawiciele drugiego pod względem wielkości szwedzkiego miasta (i jednocześnie największego przewoźnika tramwajowego w kraju) zwrócili uwagę właśnie na Twista,tym bardziej że na dwóch szwedzkich sieciach (sztokholmska 7-ka i Norrkoeping) kursują Bombardiery NGT8.

  • st. – 10.04.2014

    Szczerze mówiąc to CAFy mi przypadły do gustu (jeździłem nimi w Belgradzie) i porównując je do Pesy wydają mi się bardziej przestronne w porównaniu do wszystkich swingów, czy twistow.

  • jatal. – 10.04.2014

    To ciekawe spostrzeżenie, biorąc pod uwagę że w Belgradzie urbosy są węższe od Swinga i z układem siedzeń 2+2.

  • CCo – 22.04.2014

    Węwnątrz, czy na zewnątrz - Ha?!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....