TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaje Alstom Citadis
Jacek Pudło - Opublikowano: 10.02.2014 10:25:11 4 komentarze
Tramwaje Alstom Citadis
Francuski Alstom, istniejący od 1928 r., posiada już niebagatelnie doświadczenie w produkcji tramwajów. W 2007 r. powstał tysięczny tramwaj rodziny Citadis –zaledwie w 10 lat od chwili debiutu tej serii.Alstom Citadis - popularny, przegubowy niskopodłogowiecAlstom Citadis to tramwaj o budowie modułowej, oparty na zestandaryzowanych komponentach. Długość pojazdu jak i ściana czołowa mogą być dowolnie zmienione –dostępne są warianty o długości w zakresie od 20 do 60 metrów. Praktycznie każde miasto zamawia własną stylizację ściany czołowej. Szerokość nadwozia również jest zmienna –od 2,30 do 2,65 m. Budowa pojazdu jest przystosowana do montażu baterii, superkondensatorów lub systemu APS –zasilanie z szyny wbudowanej w torowisko. Konstrukcja układu biegowego umożliwia uzyskanie prędkości maksymalnej w zakresie od 70 do 100 km/h. W zależności od długości i szerokości pojazdu nacisk na oś plasuje się na poziomie 10-12 ton. W różnych wariantach konstrukcji zastosowano 3 typy wózków napędowych i 3 rodzaje tocznych. Spośród wózków od 50% do 100% może być napędzanych. Pomimo odmiennej, indywidualnej konstrukcji ściany czołowej, zawsze posiada ona klatkę bezpieczeństwa i łatwo wymienne panele dolnego poszycia. Na dachu pojazdu zamontowano szereg urządzeń związanych z napędem: wyłącznik szybki, falowniki, nawiewy, rezystor hamowania, układ klimatyzacji, układ chłodzenia silnika, niezależny klimatyzator kabiny kierowcy, opcjonalne również zestawy baterii. Jak deklaruje producent, Citadisy są eksploatowane w 43 miastach na świecie w liczbie ponad 1700 sztuk. Alstom Citadis Compact - wersja dla średnich miastCitadis Compact to odmiana kompaktowa –dopasowana do specyfiki średnich miast o liczbie mieszkańców w zakresie 50 000 –100 000 mieszkańców. Tramwaj ten jako pierwszy reprezentuje nową gamę - New Generation Citadis. Pojazd liczy tylko 22 metry (opcjonalnie 24 metry) i posiada możliwości indywidualnej adaptacji. Pojemność przy komfortowym poziomie napełnienia wynosi 130 miejsc. Elementy takie jak drzwi, okna, szyba przednia są standardowe, podobnie jak komponenty napędowe. W wózkach Alstom Ixege zastosowano dwustopniowe zawieszenie oraz silniki synchroniczne z magnesami trwałymi. Wózki te to jedno z nowszych rozwiązań technicznych Alstoma. Zaprezentowano je po raz pierwszy w 2009 r. Ich cechą szczególną jest przystosowanie do wysokiej prędkości jazdy wynoszącej 125 km/h. Wózki Ixege znalazły się między innymi w tramwajach dla Stambułu oraz Dualisach dla SNCF.Pierwszym odbiorcą tramwaju Citadis Compact został na jesieni 2013 r. region Pays d’Aubagne et de l’Etoile. Alstom Citadis Dualis i Regio Citadis - tramwaje dwusystemoweDualis to tramwaj dwusystemowy, który może poruszać się również po regionalnych liniach kolejowych. Pojazd ten ułatwia integrację miast z ich przedmieściami. Wymagało to dopasowania szeregu rozwiązań konstrukcyjnych, związanych z profilem kół, systemami sterowania ruchem kolejowym oraz napięciem zasilania. Konstrukcja nadwozia została wzmocniona celem zapewnienia bezpieczeństwa w wypadku zderzenia z pojazdami kolejowymi. Z kolei hybrydowa wersja tramwaju Regio Citadis, wyposażona w silnik spalinowy, może być eksploatowana również na liniach niezelektryfikowanych.Dualisy są dostępne w wersjach 4- lub 5-członowych, przy czym posiadają 92-116 miejsc siedzących oraz 141-176 stojących. Jak dotąd powstały wersje zasilane napięciami 750 V DC i 25 kV AC oraz 750V DC i 1500 V DC.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Alstom
Citadis
Francja
  • has – 10.02.2014

    To fakt niebagatelne doświadczenie ale w Polsce jakoś tak nie widać tego choc fabryka jest

  • hsbn – 10.02.2014

    Ha ha niebagatelnie mają doświadczenie w omijaniu polski choć jest fabryka

  • hscd – 10.02.2014

    Pełno różnych wariantów jak mało która firma

  • Combino – 12.02.2014

    "W 2007 r. powstał tysięczny tramwaj rodziny Citadis –zaledwie w 10 lat od chwili debiutu tej serii." Sugerowałbym poprawienie błędu merytorycznego: w 1997 to ZAMÓWIONO pierwsze wagony dla Montpellier,a dostarczono je dopiero w 1999,czyli 1999 należy przyjąć jako moment debiutu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....